litt om mat

 

God onsdag! “Greske hemmeligheter som forlenger livet” – det var denne boka jeg kikket på og bestilte hjem. (Du finner også link til boka i det innlegget jeg legger ved.) Denne kvelden jeg hadde GRESK AFTEN Boka lå i postkassa i dag! Ser fin ut, egentlig en blanding av livet i Hellas og en kokebok.

 

Passer meg utmerket for da kan se bilder og lese om landet og etterhvert lage meg noen av matrettene i boka! Dere ser på forsiden av boka så blir det ramset opp matvarer som er kjente, men som kanskje burde brukes mer av. Det står det sikkert mer om i boka! Jeg tror jeg liker alt egentlig, men geit er kanskje ikke min favoritt. Det øverste bildet er et foto fra boka. Tok bilde med mobilen min + forsiden av boka! Er det noe som faller i smak og gode tips kan jeg sikkert dele noe av det med mine egne bilder. Gleder meg til dager med litt godt fra det

Greske kjøkkenet 🙂 

 

 

Forsiden av boka: “Greske hemmeligheter som forlenger livet.”

 

Men for meg ble det makrell til lunsj i dag! Denne hadde jeg aldri smakt før. Skulle være litt spicy. Det var den ikke. Tam smak og ikke spesiell god! Så kjøper nok ikke denne flere ganger, prisen husker jeg ikke! 

 

Men dere pass på hverandre der ute. Det ekteparet tidlig i 70-årene fra Sarpsborg som døde av Covid-19 hadde fått første dose av vaksinen lenge før de ble smittet. Og hvor dem ble smittet er det ingen som vet, de tok alle forholdsregler og var nesten ikke ute blant folk. Og begge to var i meget fin form og meget oppegående pensjonister. Begge to døde på samme dag på sykehuset! Fy fader dette er bare trist!

 

DET BLE ONSDAG OG HUSK Å LEVE MENS DU GJØR DET!

13 kommentarer
    1. Lykke til med matlaging.
      Ja, det er trist. Vi vet ikke når vi skal vandre bort fra jorden. Vi får nyte hverdag da med mat, turer, jobb, venner og familie.

    2. Aha,, greske vibber altså 🤗 Lofoten produkter har mye på gang. Har ikke smakt den der. Fikk første vaksinedosen idag. Vondt å lese om det ekteparet i ditt nærområde 🥰

      1. Greske kjøkken leverer altså…Mye god mat i sterke farger!
        Utrolig trist med dem. Ja, bra du har fått vaksine, men hold deg i ro til vaksine nr. 2 er satt.
        Klem til deg….

    3. Så trist og høre om dette dødsfallet.
      Skal ikke føle oss helt trygg med første dose heller.
      Min datter kjente ett ektepar fra Bærum som døde ned noen dagers mellomrom tidlig i pandemien.
      Slikt gjør inntrykk.
      Mye godt i det greske kjøkken.

      1. Gresk kjøkken er det beste 🙂 masse urter og grønnsaker sammen med oljer og fisk..deilig. Pluss masse god yoghurt til dessert…
        Veldig trist, man må ha begge dosene før man kan regne seg som trygg tenker jeg.

    4. blekksprut skal få leve ,såg en film om blekksprut i går ,og jeg ble rett gla i det dyret ,så jeg skal ikke spise det flere ganger hi hi ,har spist det et par ganger på cruise .
      Geit hvet jeg ikke men killing er godt da :=) sikkert litt kraftigere smak på dei voksne .
      Har ikke fått med meg att et par har gått bort pga corona ,trist da og det er ikke vaksinen som er skyld i dødsfallet ?

      1. Spiser ikke så mye blekksprut jeg heller. Men spist det i utlandet. Men ikke så glad i akkurat det.
        Veldig trist med det paret. Pårørende stod frem i bladet her om dette i dag. De døde i går tror jeg det var. Smittet av covid og dessverre døde dem og behandlingen/respirator måtte bare kobles av da legene skjønte at dette gikk ikke. Må jo ha vært utsatt for en kraftig dose med smitte tenker jeg.

      2. Ny artikkel i avisa om dødsfallene. Det er ingen kobling mellom vaksine og dødsfall. De døde av koronarelaterte sykdommer. De vet også hvor de har blitt smittet, men det kan man ikke si noe noe om på grunn av personvernet.

      1. Deilig og sunn mat med masse grønnsaker!
        Ja, dette paret var trist å lese om.
        Lykke til med vaksinen. De er raskere i Oslo. Jeg har en kollega som bor i Oslo, så jeg har skjønt at de er raskere enn oss i Fredrikstad. Vi er vel på gruppe 5 nå – jeg er i gruppe 8 tror jeg.

    5. Leste om det paret – så utrolig trist! En vet aldri – det henger over oss…. 🙁 gresk mat er spennende – gleder meg til du begynner testinga! Klem 🙂

      1. Trist ja, kanskje de akkurat har gått av med pensjon og skulle nyte livet <3
        Veldig god og spennende mat. Veldig supre oppskrifter og så enkle….Dette skal prøves og deles! Klem til deg da…kaldt her inne. Slått av nesten all varme og nå fryser jeg inne altså…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg