etter to år med Kretatørke

 

Så er suget der. Kjenner at jeg snoker i hyllene etter både oliven og olivenolje! Blir jo nesten som dop..Ikke kimse av det altså. Men jeg kjenner at jeg er sugen på Hellas og Kreta. I kveld brukte jeg sikkert 1/2 time i hyllene på matbutikken der slike varer finnes. Oliven, tapenade, olivenolje og tida gikk men jeg var som limt fast, i hylla! 

 

Den dunken her med olje – 3 liter til en pris av 172.- er faktisk veldig billig. 57.- for en liter. Kanskje den blir med hjem neste gang! Bruker alltid olje til matlaging og steking..Men jeg har lest at det har åpnet enn liten butikk som selger greske varer her i Fredrikstad, jeg må bare stikke innom der først for å sjekke. En liten nisje-butikk..Prøve å huske på det! I mens så kjøpte jeg bare en vanlig olivenolje fra merket  Coop og oliven fra også samme merke. Skal sjekke ut senere i kveld. Oliven altså, sitter jo ikke og drikker olivenolje på en lørdagskveld! Men gleder meg stort til vaksinepasset er klart og at det åpnes opp igjen..Drar nok ikke nedover i sommer uansett åssen det går! 

 

Kanskje sjekke ut denne boka også: ARK Jeg har trua på det å spise riktig mat med oljer og grønnsaker og masse fisk. Men hvilken diett denne boka legger til grunn vet jeg ikke, kanskje jeg bestiller den!

 

På tur til Chania

 

Hellas på sitt beste!

 

Moussaka

Finnes ikke bedre øl!

 

Ble lissom ikke helt feil avslutning på denne lørdagen! 

 

Jeg tok en gresk aften…

12 kommentarer
    1. deilige minner og koslige bilder ,olivenoljen var ikke dyr nei ,bruker matolje jeg også i matlaging ,rapsolje og olivenolje alt etter hva jeg lager .Oliven bruker jeg mye ,blir ofte dei billige fra coop ,men treffer jeg på sånne som selger i løsvekt på markede da kjøper jeg et stort beger ,beste som finnes ja :=)

      1. Markeder og oliven og ja….det er det aller beste som finnes. Bare elsker det.
        Veldig billig olivenolje, den jeg kjøpte kosta jo 55 ca. og det var o,5 liter..Så lurt å tenke på ja. Olje er topp! Brukes til det meste. God natt…

    2. Det er både gratis og smittefritt å drømme! Så det bør vi gjøre alle sammen. Lenge siden jeg har vært i Hellas nå. Har bodd i Spania i 13 år, og har fortsatt hus der, så vi “må” nok ta til takke med det inntil det er solgt.

      Måtte smile litt av det nest nederste bildet, der det som står helt i forgrunnen er en flaske olivenolje. Og til å begynne med i innlegget måtte du forsikre oss om at du ikke satt og bælma olivenolje på lørdagskvelden.😂😂 Det ble en kobling i hodet mitt der, gitt.

      Drøm videre!

      1. God morgen! Hehe – tenkte den jeg også! Men viktig å holde lav profil ved alkohol vettu…
        Dere får holde på Spania så lenge og etterhvert prøve å nyte noen turer til Helleas..
        Jeg liker maten og menneskene og temperaturen på Kreta..Vi koser oss der rett og slett…

    3. Blir nok ikke Hellas i år på oss. Vi er veldig glad i Kreta, og har vært der mange ganger. Olivenolje kjøper jeg på en spesialbutikk her i byen.
      Siste ferie var i fjor vinter da dro vi til Thailand. Kom hjem en uke før Norge stengte ned. Nå venter man bare på at korona forsvinner og at det er trygt å reise. Vi liker oss best i Hellas og Spania. Klem til deg.

      1. God morgen, vi får nok hoppe over enda et år! Glede oss til nye turer til Hellas og Spania. Jeg også liker meg i Spania. Men Kreta er favoritten for å si det sånn..må være rart det der å reise og når man kommer hjem så er landet nedstengt! Det ble ingen reise på meg/oss i fjor! Ønsker deg en fin dag….nyt den..Klem…

    4. Skjønner godt at du lengter til Hellas – du har jo vært der så mye! Det er en ting vi ikke er like på…… muligens den eneste? men jeg forstår deg godt! Håper alt løsner snart slik at du kan dra avsted og nyte – det fortjener du veldig! I mellomtida er det lov å stå ved butikkhylla – og det er lurt å dra så mye Hellas som mulig inn i hverdagen! Jeg har også trua på den type mat forresten! God klem <3

      1. Tusen takk, jeg bestilte boka jeg. Spennende. Er det noe nyttig og fint så deler jeg det her inne. Hellas er topp – alle vi 3 elsker å dra dit ned. Jeg har også vært der helt alene flere ganger. Ikke noe problem. Vet jo aldri…plutselig så kan du henge deg med på en tur! Det er en egen ro synes jeg når man er på et hotell ved havet og går ned og tar morgenbadet før frokosten! Gode klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg