Litt fra Gjøvik

Jeg lovet dere flere bilder, har masse bilder. Men ikke alle er på dataen, skal jobbe litt med det. Jeg gikk veldig mange turer og timer rundt på Mjøsstien og rundt nede ved Bybadestranden – (vet ikke om det er heter det), og ja vann gir meg ro..

Dette var oppe et sted mellom jernbanen og kjøpesenteret. Senteret var digert..Gikk litt der og tittet også, men er begrenset hva man kan handle og bære på når man reiser med tog og buss!

Fontene uten vann – men likevel fint motiv synes jeg..Jenta fanget høsten <3 hun..

Strand Hotell – her overnattet jeg i helgen! Hotellet var helt stappa fullt med folk! Jeg stod faktisk på venteliste for å få plass denne helgen. Det er flere hotell i byen også, men dette hotellet ligger så fint til like nede ved Mjøsa. Ikke billig å overnatte her, så man kan sikkert finne rimeligere overnattinger. Men beliggenheten var perfekt! 🙂 Det teller for meg..

Litt vag soloppgang – siden det var skyer denne morgenen..Klokka var rundt 0730.

Gjøvik har veldig mange spisesteder. Dette stedet var populært – det var ganske så fullt hver dag/kveld! Jeg spiste ikke der, men det står på lista mi til neste gang jeg skal på tur og håper det ikke blir lenge til. Merker at nå er jeg sugen på turer etter at Norge stengte ned og jeg ble satt helt tilbake. Jeg var jo på tur støtt før… Men har blitt litt rusten, men nå er det deilig å farte igjen…

Jeg var ganske så sulten den ene kvelden og måtte ha mat jeg visste jeg likte godt, så valgte Egon og biffsnadder. Smakte nydelig..

Skulle kanske hatt dette bildet øverst for mat selger bra her på blogg, og jeg må klatre litt, detter nedover lista som en stein…Men har ikke blogget så mye om dagen heller, tida går..Man jobber, hjelper mamma og holder på her hjemme! Jeg må lage meg litt mer rutiner utover når det gjelder blogging! Finne på noe lurt…hehe..Neida, ikke noen krise..Tida for å tjene penger her på blogg er nok over! Men jeg liker å dele bilder og bilder har jeg nok av! Jeg har kuttet ut FB til det bruket, IG får jeg ikke helt teken på..Får aldri flere følgere, heller færre og færre..Og veldig mange utenlandske menn som skal chatte og det GIDDER JEG IKKE! Men blogg for meg nå er på en måte nye Facebook.. 🙂 Link til innlegget i går finner du her: Høstferie – Mjøsa rundt

Kos deg masse med dagen…

1. Det ser utrolig flott ut i Gjøvik etter bildene å dømme. Må innrømme at jeg ikke har vært der noen gang, tror jeg, for det var liksom på gæli sia av Mjøsa iflg familien som kom fra Romedal og Stange, hihi. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

1. Gjøvik er flott og fin togtur dit.
        Koselig by som jeg blir mer og mer glad i..Så må nok dit flere ganger dit før jul tenker jeg.
        Hehe, ja kan bli sånn vettu…Klem 🙂

2. Fine bilder fra Gjøvik – gøy å se litt av det som fins der, så vet jeg hva jeg kan oppleve om jeg stopper der igjen! Har bare såvidt vært innom, kjenner jeg…! Klem <3

3. Så moro at du har vært på Gjøvik, – veldig greit med tog fra Oslo. Utrolig fint langs Mjøspromenaden, og få Mjøsa så nært innpå.🥰 Jeg er ofte på Gjøvik, og da helst på CC eller i Storgata. Vet ikke om du så det, men det er et svært veggmaleri av Skibladner sør for togstasjonen, om du går langs jernbanen i retning Strand hotell, – veldig flott! Gjøvik gård er et fint parkområde like ved.

1. Herlig det bildet tok jeg foto av, det skal vise her på bloggen om litt.
        Jeg bodde på det hotellet der jeg. Mjøspromenaden gikk jeg vel tre ganger pr. dag om ikke oftere.
        Kosa meg så veldig der. Det var helt magisk..
        CC var et flott senter har vært der før også..Liker det godt. Mange fine butikker vi ikke har her hjemme.
        Storgata er også flott og den Husfliden-butikken var så fin! 🙂 jeg er veldig glad i denne byen altså! 🙂
        Gjøvik gård var jeg også innom og tok masse bilder. Så det kommer flere bilder fra Gjøvik!

1. Tusen takk, veldig gøy med en liten ferie. jeg kosa meg masse!
        Du får se hvordan det blir med blogginga di utover..:-) ta det som det kommer.
        God morgen….

4. Virker så tungvindt å knipse bilder med mobil for å laste til PC for å legge inn på blogg.. ikke se på lista, bare blogg… liker du ikke utenlandske menn? Kjekke dem da, masse hyggelige Nederlendere 😜 Hva med en tur til Bergen? 😁

1. Ja, man må få bildene inn på blogg-systemet. Litt tungvindt, men sånn er det jo for meg..
        Bergen har jeg vært og det er flott der! 🙂 Så blir sikkert en tur ved senere anledninger også.
        Sikkert mange hyggelige der ute, men IG er masete med alle de folka, hehe..