Høstferie – Mjøsa rundt

 

Her er fra en tur rundt ved Gjøvik! Det er så vakkert der så man blir helt satt ut..

 

God kveld i stua, jeg har vært på høstferie. Det vil si Mjøsa rundt 🙂 Hatt det kjempefint og slappet av og ladet batterier. 

 

Jeg kan kommentere litt fra mobilen, men orker ikke skrive blogg via mobil og uansett så er det godt å bare være til..spise god mat og bare gå rundt på måfå og nyte late dager…Og komme til hotellet og se at senga er redd opp og nye håndklær! Liker sånt jeg – luksus.. 🙂

 

Resturant i Lillehammer

 

Fra Gågata i Lillehammer

 

Jeg kommer sikkert tilbake med flere bilder og tekst utover i uka. Nå er jeg hjemme igjen og jeg savner faktisk utsikten fra hotellsenga! Mjøsa og dalene og gårder og høsten som så var flott i gang! 

 

Så får satse på flere turer rundt ved Mjøsa – liker meg godt der! Kanskje det er der jeg burde hatt hytte??? Ikke dumt valg nei..

 

Jeg reiste med toget til Gjøvik, tok  bussen videre til Lillehammer etterhvert og tog nedover via Brummundal og Hamar. Det er helt fantastisk å se Mjøsa via togvinduet! Det er mektig og Mjøsa er fantastisk – dette er vakkert landskap! Men det er dyrt å ta tog, særlig billetter man ikke har booket på forhånd! Men nesten stappfullt tog nedover fra Lillehammer, så det går vel så det griner da..Men jeg skulle ønske man kunne kjøpt dagspass eller 3 – dagers billett eller noe sånt. Slik at man kunne hoppe av et sted og hoppe på igjen med samme billett! Tror det innført på sommeren, men kjenner ikke til det nå på denne tiden! Og tror ikke det er på denne strekningen..Men burde vært det!

 

Ønsker DEG en strålende kveld! 

 

 

16 kommentarer
    1. Å for en flott runde du har tatt da – skjønner godt det med hotell altså…..! Gjøvik og Lillehammer er forholdsvi ukjente for meg, men på Hamar har jeg vært masse! Et tidligere vennepar bor der – var masse der fra fylte 18 og fram til jeg ble skilt! Gleder meg til å se mer! Klem <3

      1. Gjøvik er så utrolig fint, liker meg kjempegodt der. Fineste stedet jeg vet om for øyeblikket..
        Men det er jo fint rundt hele Mjøsa i grunn..
        Elsker å være på hotell med deilig frokost og bare nyte luksus…Man har det godt da! Klem..

    2. Åååå… jeg har også lyst å gjøre sånt 🥰 lekkert altså! Må bare påpeke at som blogger synes jeg alt ble enklere når jeg gjorde meg vant til å bruke mobil til å blogge med. Mobil blogging ruuuler 😜👍🏾 drøm ufint!!

      1. Veldig fin tur, man kan bruke en dag eller flere dager eller en uke…Nok å se underveis,
        og lurt å booke hotell – for det er populære steder.
        Ja, det får bli senere, den telefonen jeg har nå – så funker ikke mobil-blogging!
        God formiddag……. 🙂

    3. Herlig at du tok deg en flott høstferie. Viktig å lade batterier! Takk for titten av flotte bilder! En her i bygda tok seg interrail tur. Topp ferie fortalte han. Klem

      1. Tusen takk, ja godt å komme bort litt og få litt luksus. Gjøvik er flott og det er veldig gøy å dra på tog ferie. Jeg har også lyst på lengre turer. Og har lyst på en tur til Finland med tog også.
        Ha en fin dag, klem…

    4. Jeg har vært en del oppover på Gjøviksida. Min første mann sin farsslekt kommer derfra. Der er fint oppover der.
      Så bra at du har vært ute på tur igjen. Du tar mange fine turer du. Jeg har vært inne på tanken etter inspirasjon fra deg om å gjøre det samme 😍
      Klem 🥰

      1. Takk så hyggelig. Gjøvik er flott, beste byen jeg vet om..
        Nå bor du jo nærmere så bare til å booke en billett til buss/tog..
        Så er du i gang, trenger jo ikke koste så mye hvis du eer flink og bestiller i god tid.
        Sånn en time før er det dyrest med tog..Men det blir lagt ut lavpris-billetter, lenge før – Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg