Litt av hvert

 

Jeg tar frem litt garn, og sier God Formiddag der du er. Jeg har slappet av her hjemme. Men må en tur avgårde nå. Det er under en måned til julehysteriet begynner (Europris begynner tidlig i oktober). Henger du med? Men vi som lager litt småting til jul må faktisk begynne nå. Jeg bestilte litt garn på nettet og strikker gjestehåndkle. Tenkte å gi bort 2 i en pakke sammen med såpe til badet. Det går ikke så fort med meg og strikk. Blir noen runder på morgenen og et par på kvelden. Stresser ikke. Det er jo poenget. Vi skal ikke stresse. Det skal være kos. Hvis ikke kunne jeg bare kjøpt et håndkle eller to og pakket inn. Skrevet om det før jeg vet. Men liker å minne folk på at er kos å lage noe selv 🙂

 

Ellers så følger jeg fortløpende med på hundesykdommen. Dette er bare grusomt. Jeg har mange bekjente med hund. Og naboer her jeg bor. Men det er ikke en hund å se i gata eller skogen. Dette er ille. Hørte også nå at er det nådd til Gøteborg. Men kan ikke bekrefte dette. Men har ikke hørt om tilfeller her på Kråkerøy. Håper vi snart kan få et svar. Det er vanskelig og meget trist. Tenker, er det farlig for mennesker? Er det bare snakk om tid før det er spredd mellom hund og menneske. Jeg vet ikke. Men det letes etter denne nåla i høystakken nå. Håper at vi før kvelden er omme. Vet litt mer…

 

Endelig litt opphold også. Det har regnet så tett i så mange dager at det er nesten håpløst å bare stikke en tur i bilen for å hente noe. Jeg er glad i høst jeg. Men det er nok regn nå. Nå vil jeg ha klar fin luft. Da er det deilig å gå tur i skog og mark. 

 

Så får vi se da om det blir noen fine bilder å dele før kvelden er omme. For jeg liker bilder av alt mulig rart. Slik er jo bloggen min også..Hummer og kanari..Tanker og bilder, mat og strikk. Natur og by. Hørsel og dementsykdommer. Men skriver veldig lite om jobben. Det er ikke noe å skrive om synes jeg. Det er sted jeg møter opp og blir der akkurat det jeg må og springer hjem.   For livet mitt er ikke jobb. Det er alt det andre som fyller mitt liv💚

 

Noen lever kanskje for jobben! Jeg lever for fritiden. Jeg liker også å blogge. Ser på det som en liten jobb faktisk. Selv om jeg ikke tjener penger. Men det er givende og gir meg masse. Og når ting er gøy. Er det lystbetont 🙂 Folk kommer og går her på blogg, men men sånn er det jo. Ting går opp og ned her i livet!

 

Nyt dagen!

P.S.

Link til oppskrift: Julegavetips med oppskrift

 

 

10 kommentarer
    1. Bloggen din er fin og koselig med litt av hvert fra et normalt hverdagsliv.
      Jeg har bedrevet turbostrikking av barnegensere for å bli ferdig med dem, så akkurat nå er jeg ca. drittlei pinner og nøster pga verkende armer og giktstive hender. Noen dagers pause, så begynner jeg vel på noe nytt igjen. Masse garn her.
      Ha en fin ettermiddag!

      1. Tusen takk…Hyggelig sagt. Er sånn jeg er, ganske normal. Sånn strikke på tid orker jeg ikke. Så går ikke fort her hos meg. Så derfor småstrikk. Nyt kvelden snille deg..

    2. Fine farger på garnet.. Skal man lage gaver må man ha god tid ja..men som du vet lager ikke jeg noe selv for tiden.. Er i grunnen bare gutta og mannen igjen å kjøpe til også..så da er det fort gjort 🙂 Men før var det vel sånn ca 30 gaver som skulle ordnes.. Ekkelt med di hundene ja..har ei venninne som ble veldig bekymra for sin hund..håper dette er et raskt forbigående problem… Liker sånne “lette”og varierte blogger som din 🙂 Klem <3

      1. Ja, lurt å ha god tid. Har sikkert 30 gaver enda jeg. Vi har lissom ikke sluttet. Det går mot foret nå synes jeg. Men bare tanker hos meg. Takk, må være enkelt å lese å følge 🙂 langt er ikke kjekt synes jeg. Variere..

    3. Det er sånne blogger som din som er koselige å lese. Jeg leser helst hverdagsblogger. Og lar meg ikke friste av fancy overskrifter og sånt som enkelte driver på med.
      Veldig leit med de syke hundene, og jeg må si at tanken har streifet meg også: kan dette smitte mennesker? Håper de finner fort ut av dette.
      Nydelige farger du skal strikke av. Jeg strikker julegaver selv for øyeblikket. Har 3 jumpre jeg skal strikke, alle til ungdommer. Har strikket en og en halv til nå, så er i rute 🙂 Jeg strikker mer enn et par omganger da. Og har noen dagers pause i blant. Er enig i at noe hjemmelaget er både koselig å gi og å få ♥ Og jeg elsker å strikke. Jeg er av sorten menneske som omtrent ikke kan sitte ned uten å ha strikketøyet i hendene 🙂 Koselig uansett, smått eller stort 🙂

      1. Tusen takk, Du er rå på strikk. Jeg er ikke så ivrig. Men liker å ha litt mens jeg hører radio. Strikka mye mer før. Er ikke sånn som deg som setter meg ned med strikketøy. Som sagt var det før. Men gøy å lage noe smått. Trist med de flotte hundene. Får helt vondt inne i meg. Håper snart svaret er klart. Det er vindt for mange. Ha en fin kveld da..Klem.

    4. Du har en koselig og fin blogg❤
      Jeg følger den, og har gjort det lenge. Syns det er fint med alle bildene dine, og at du har mye forskjellig du skriver om er bare positivt.
      Ønsker deg en flott dag 🌹🌹

    5. et koselig innlegg,og ja en må begynne nå om en vil strikke noe i julegaver :=) det er fine gaver helt klart.
      Jeg har begynt å tenke på det julehysteriet jeg også,er faktisk mer en halvferdige jeg da

      1. Tusen takk, ja – du er alltid tidlig ute. Skal lage litt av dette jeg og litt kluter. Kanskje noe annet også. Mye finst å lage. Trenger ikke være store ting for at gaven er fin.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg