kveld og ny dag og sånn

 

Ny dag, – jeg er i gang. Pause nå med en kaffekopp. Frost her på øya. Det passet meg utmerket. Kastet ut alt av sengetøy for lufting og inn i maskinen med laken, putevar og dynetrekk. Bilde fra i går på veranda. Kjøpte litt lyng og plantet. Skal kjøpe mer i dag. Blomsterbutikken her på øya stengte 1600 så kom akkurat for sent. Så ble Rema og der måtte jeg lete leeenge etter ganske ok planter. Satt ned en lykt også for å få litt stemning på verandaen til kvelden. Titter jo ut der fra stua. 

 

 

Jeg strikker på gaven jeg fikk fra Vibbedille. Fikk du ikke med deg det så kan du lese om det HER – Hva det blir kommer jeg tilbake til når det blir ferdig. Nå har jeg virkelig en del prosjekter å holde på med. Men  er jo greit det på denne årstiden. Roe ned tankene. Og stress jages vekk. Jeg burde ikke være stresset jeg. Men jeg er jo en person som må gjøre noe hele tida. Så det å sitte ned og strikke og høre radio gir meg litt mening synes jeg. Det er bra for hodet også. Må tenke litt. Være kreativ. Få litt mestringsfølelse. Det er noe jeg liker. Få til noe! Mestre hverdagen! 

 

 

Satt litt ute i sola i går, etter jeg hadde ryddet litt. Et par gode stoler har jeg litt fremme til. De tykke putene som hører til er tørket og lagt i boden. Så ble litt pledd og andre puter. Deilig å lese litt ute selv om høsten banker på og har kommet! Dagen i dag blir litt mer rydding her ute. Pluss en del plikter som må gjøres. Og søndagstur blir det 🙂 Det er jo rosinen i pølsa..

 

Og kokken har humor – beste innlegget på lenge! 🙂 Nå venter jeg bare på en digg oppskrift på fiskesuppe! 💚

 

🍒Solliv🍒 

14 kommentarer
    1. Høres ut som du har greie og positive dager ♥ Koselig med strikketøy og sånne småpuslerier nå når høsten er her, og så er det så herlig med flott høstvær. Fint med lyng, du er flink til å gjøre det koselig.
      Ønsker deg en riktig herlig dag fine du ♥ Klem

      1. Tusen takk for hyggelig kommentar. Må jo prøve å gjøre det litt hjemmehyggelig her hjemme. Ute og inne 🙂 Lyng er flott nå synes jeg.

    2. Nydelige stemningsbilder. Og livet handler vel mye om å gjøre, mestre, glede seg og lære. Nyt søndagen din. Tror jeg skal ta ut kurvmøblene i dag, jeg også – med saueskinn i.

    3. God formidddag 😀 Flott morgenstuns skjønner jeg. Her er det faktisk regn. 😀 Var innom Kokken for første gang i dag, og så du hadde vært der 😀 Tror det er første gang jeg har klikka meg innom noen på toppen av lista 😀 Ha en vakker søndag 🙂

    4. Spennende med flere prosjekter på denne årstiden ja 🙂 Jeg har som mål å lese minst ei bok. De høres lite ut, men pga diverse utfordringer har jeg ikke lest ei eneste bok på flere år, og det er uvanlig for meg som egentlig leser flere bøker i måneden 🙂

      1. Tusen takk, litt gøy å pusle med litt småtteri 🙂 Håper du snart får lest litt igjen. Det er jo så koselig å lese <3 Må begynne på en ny bok denne uka jeg..Ha en topp kveld.

    5. Så fint det ble på uteplassen din😊
      Det har vært deilig ute i sola her dag.
      Kos deg med strikkeprosjektet ditt. Er spent på hva du lager😁

      1. Tusen takk, må prøve å gjøre det litt hyggelig ute også. Kanskje jeg kan sitte der med kaffekoppen innimellom…Deilig med luft. Spennende strikk! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg