Kunsten å overleve livet

Hei og god kveld…

Det er et stort tema.

Overskriften jeg finner på diverse bokomslag:

Finn din drivkraft

Når sjelen kaller

Sov godt

Yoga

Tarm i balanse

Sannheten i glasset

Full pupp

Sorg

Hjernen er stjernen

Det kvinner vil ha, det menn vil ha……

Masse gode titler her og hvis vi tenker etter er det jo livet. Men jeg tror alle må finne sin egen drivkraft. Motor. Hver dag skal vi mestre livet på hver vår måte. Jobbe. Møte kolleger. Det å komme seg i dusjen. Det å ha penger nok til hverdagen og litt trivsel. Bilen skal starte. Bussen må komme. Mat må spises Kroppen skal trimmes…Barn skal leveres hit og dit. Gamle foreldre må vi følge opp. Huset må vaskes. Venner må vi ha til påfyll i sjelen. For å si det sånn…mangt skal vi mestre…..

Dette skal vi gjøre hver eneste dag…litt sånn til og fra…Vi kan gå litt lei. Det er da den indre motoren ruller oss i gang med våre rutiner…….Men hele livet kan ikke bestå av rutiner. Vi må også fylle på litt annet. Det er der poenget mitt kommer inn….

Hva er DIN fasit?  Eller redning for å klare alt dette! Jeg tror det er lettere hvis man er to. Jeg er alene og må være sinnsyk kreativ noen ganger for ikke å gå lei ❤️ For å si det sånn. I morgen tar jeg en feriedag fra jobben. Så da er det min jobb å fylle på med noe hyggelig …

P.S. Bilde er fra turen i går fra Møllerodden her på Kråkerøy.

#livet #mestre #rutiner #blogg

10 kommentarer
    1. Ja det er klart det er noe annet når man er to 🙂 Det finnes vel ingen fasit på ”å leve livet”. Men du viser jo gang på gang at du har mye fokus på tur og små og litt større opplevelser uten at det koster all verden 🙂 Det er vel ikke alltid det er de store tingene som er de viktigste 🙂

    2. Flott innlegg! Ja, en må ha litt variasjon i dagene – enten en er i full jobb eller f. eks er trygdet eller pensjonist. Gjøre noe som en synes er stas! Ja, hvis en har en kjæreste som en klarer å fungere sammen med – så er jo det et pluss, men det viktigste er jo å klare å trives med det som er – gjøre det beste ut av det! 🙂 Min “Fasit” er jo blant annet å gjøre ting jeg ikke har prøvd før – utvide komfortsonen. Dessuten å fordype meg/få mer kunnskap om ting jeg er interessert i – . eks kommunikasjon! Dessuten nettopp dette med å ha et mest mulig avslappet forhold til hvordan livet utfolder seg! <3

      1. Tusen takk… Takk for flott innspill.. Likte den setningen. Gjøre noe som man synes er stas.. Herlig… Det er så viktig med nyanser i livet 😀ha en flott kveld fine du..💞

    3. Må finne sine ting en koser seg med som gir positivt påfyll uansett om man er en , to eller en hel “gjeng”.. Syns det virker som du er flink til å finne på små “oppmuntringer” for deg selv… Nyyyyydelig bilde her <3Klem<3

    4. Selvhjelpsbøker er vel og bra, men jeg er enig med deg – vi må finne vår egen drivkraft. Bøker kan være en drahjelp i så måte, men til syvende og sist er det vi som må gjøre jobben..
      Et kjempefint innlegg, mange fine refleksjoner 🙂
      Jeg har ingen fasit.. tar en dag av gangen mest, og prøver å gjøre det beste ut av den, og verdsette små ting som gjør meg godt. Hva som er det beste varierer litt etter form og lyst, energiniåvet 😉

      1. Tusen takk. Ikke sant. Kose seg med dagen og se ann lommebok og vær og humur.. Jeg er litt sånn i hvertfall… Ønsker deg en fin kveld 💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg