kalender med mening – ut på tur 15 – jakten

 

Luke nr. 15 – jakten på juletreet! God ettermiddag i regnet. Det regner og regner i bøtter og spann! Men jeg måtte på jakt!

 

 

Ut i skogen for å jakte på juletreet! Fine, men det er nok en grunneier som har krav på disse! Det er jo ikke slik her i Norge at man bare kan gå ut i skogen og ta med et tre hjem! Mamma er ikke grunneier her på Kråkerøy! Jeg eier bare tomta huset mitt står på – ca 1 mål. Men der er bare furutrær og litt store og tykke! Skal ikke ha noen av dem her inne!

 

 

 

 

Så tok bilen og dro til Rusta!

 

 

Det ropes jul……….

 

 

Dette treet var skikkelig søtt. Alle pakkene var pakket inn i plastikk. Ja, det står utendørs i et boligområde! Veeeeldig fint! Så da får vi se hva det blir! Har også et tre ute i boden, men er litt lei det. Er veldig gammelt og slitt! Litt pjuskete…Så får vi se og hva jeg havnet på – får se i et senere innlegg <3 Kalender som regnet bort i går finner du her: Luke 14 

 

 

Les en bok eller et dikt i dag…

8 kommentarer
    1. Juletrær i mange fine varianter her.. Nå har vi kunstig tre..men før hadde vi gran..noe jeg også har vokst opp med.. den gangen pynta vi treet lille julaften.. <3 Tenkte di pakkene blei kliss blaute.. men ser di var pakket i plast..det var lurt..og et koselig tre som lyste opp litt i mørketida… Klem <3

      1. Ja, alltid pyntet Lille Julaften her også! Selv i de senere år egentlig..kanskje et par dager før! Men kjekt med kunstig da går det jo helt fint. Hele mitt voksne liv har egentlig hatt kunstig på grunn av folk her har fått snue av de ekte! Lure fine pakker i plast, men du verden så flott det var! Klem…

      1. Tusen takk, vi har hatt plastikk i alle år nesten.! Var et år jeg prøvde ekte tre, men folk har astma og det gikk dårlig. Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg