kalender med mening – ut på tur 12 – nissejakt

 

God kvelden – denne lørdagen. Regn og mørkt. Men fikk meg en god tur i formiddag! Det ble noen skritt. Er jo ikke slik for meg at jeg bare rusler litt rundt nede i gata her! Nei, jeg må gå! 

 

 

Forbi en ganske forlatt gård.

 

 

Får jo virkelig håpe at det ikke står noen dyr igjen der inne. For det hadde ikke vært greit. Jeg turte ikke åpne dører eller noe! Rart ikke noen tar grep her. Er jo en fin plass egentlig, men ganske så trafikkert – men har jo fjellet bak gården da. Kan jo skape seg litt lun hygge! Men kanskje ingen arvinger!

 

En kjempestor Barlind – kranser til jul tenker jeg da! Det er mye finere enn gran! 

 

 

Grenene er mykere og finere grønnfarge! 

 

 

Barna har puslet med litt snøkrystaller i en barnhage jeg gikk forbi!

 

Og der dukka endelig nissen opp også! Ganske klar med sekken, men får vente noen dager enda alle barn <3 

 

Etterpå var jeg på posten og leverte en pakke! <3 Så var det gjort…Kanskje til uka dukker den opp i postkassa til en person her på blogg! Så var det å handle litt for mamma og dra i bursdagen. I dag var det min eldste bror og jeg som var hos henne – i morgen dukker vel noen andre opp!  Du finner innlegget om bursdagen her: Lørdag og jeg skal i bursdag i dag og kalender fra Gamlebyen i går her: Gamlebyen del 11 

 

Strålende kveld til alle i hop…

8 kommentarer
    1. jeg synes det er synd slike vakre hus skal stå og forfalle ,det burde være noen som ønsket å kjøpe det og sette det i stand ,men ikke alle som vil selge ,ikke skjønner jeg hvorfor men hvet om flere eg .
      Nissen har fått komme frem hos meg i år ,men gavene må vente

      1. Ja, det kommer noen smånisser frem her etterhvert også! Trist at slike hus og gårder forfaller. Det er så vakkert bare man setter i stand – noen ganger hjelper det med ny kledning eller litt maling! Jeg får følge meg og se hva som skjer der borte…Fin kveld videre til deg.

      1. Tusen takk, vet ikke hva som har skjedd her. Det kan være at det er gamle mennesker som har flyttet eller blitt borte. Jeg vet ikke. Men dette huset er så fint! Så roper kom og stell meg litt…Klem og God natt…Klem..

    2. En litt melankolsk tur, synes jeg 🙂 Men vakkert… Men det skal jo helst være folk i husann 🙂 Takk for omvisninga uansett og nyt resten av helga 🙂

    3. Så koselig hus. Der skulle vi jammen fått sving på sakene om det var vårt. Trist med ødegårder synes jeg, men det kan hende ting ikke er avklart enda. Sånt tar virkelig tid mange ganger. Kos deg videre i advent! Klemsiklem:)

      1. Huset er så flott, ja det kan være noe arv inne i bildet. Det tar virkelig tid! Klem..
        P.S. Jeg får lyst til å svinge malekosten når jeg ser slikt..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg