Kaffekopp utenfor heimen ble det!

 

Jeg var kaffesugen på en kopp kaffe utenfor Kråkerøy i dag…Tenkte og tenkte og hadde ikke lyst på noen kaffe i Fredrikstad heller..Valget stod mellom, Moss og Halden..kanskje Sarpsborg.. Så etterhvert da jeg var sånn ferdig her hjemme med det jeg hadde planlagt så dura jeg ut den døra! Og det passet bra med tida og tog til Halden! Havna på et sted som het Vannvogna av alle steder. Vann skulle jeg ikke ha! Kaffe derimot hadde jeg lyst på! Prøvde først nede ved kanalen, men der var det for mye folk og det regnet så kunne ikke sitte inne i med all den akustikken det blir med masse prat og folk.. Så gikk oppover gågata! 

 

 

Har ikke sett dette stedet før, lurer på om det er ganske nyåpnet! Jeg er ganske så kjent i Halden! Vært der mye! 

 

 

I går hadde det vært noe som heter Kulturnatt i Halden og det er jeg glad i, men misset det..Ikke fått det med meg. Kulturnatt 9. – 10. september 2022 Dette var i Fredrikstad for et par uker siden og altså i Halden 23. september. Sikkert masse forskjellige konserter over hele byen. Jeg MÅ følge med mer – men jeg er lite på Facebook om dagen og arrangementer og slikt foregår der 🥰

 

 

Det regnet ganske heftig i Halden i dag, så var ikke akkurat den beste dagen å farte. Men jeg kom meg ut på tur og det liker jeg godt. Så alt i alt en meget hyggelig dag! Og rakk innom noen garnbutikker og snoket, mest for å få noen ideer. Jeg liker å gå rundt å kjenne på garnet og se fargene. Tror rett og slett jeg skal strikke meg en genser/vest etterhvert i litt tykt garn. Er jo så utrolig mye fint å se.

 

Var også ute for å utforske en øy utenfor Halden som heter Sauøya, men da åpnet himmelen seg og bare måtte snu.! Tenkte jeg skulle bli lit kjent der. Sauøya er en øy i Iddefjorden. Men det får jeg ha til gode. Men turen til Halden ble ikke bortkastet, jeg fant et par nye spisesteder jeg skal forske mer på. Pluss Vannvogna og så Sauøya da. Nok å finne på bare man kommer seg litt hjemmefra. Nok å finne på her hjemme også, men det er noe med å pakke en sekk og låse døra og farte litt…kort eller lang tur – spiller ingen rolle for meg. Man får alltid en ide eller noen nye impulser som gjør livet litt rikere..🥰 tenker jeg..

 

Ønsker alle mine lesere en fin lørdagskveld…

10 kommentarer
      1. Det er slik jeg tenker også, komme seg ut den døra og få inspirasjon..det gir meg masse.
        Turen behøver ikke være lang eller langt borte..
        Jeg blir i hvertfall lykkelig av å være på tur!

    1. kjekt med en tur ,trodde egentlig vi skulle på tur i dag også ,men det ble bare en tur bortover for å handle så rett hjem ,mannen hadde en jobb på huset han ville bli ferdige med for i dag var det fint vær ,og han ble ferdige men først etter att det var mørkt ute :=)

      1. Ja, må passe på når været er der. Så skjønner jo mannen din. Men men…nå er han vel snart pensjonist
        og dere kan farte når det passer vær og vind.
        Det regnet masse i Halden, men morsomt å være på tur..jeg liker å se folk i byer veldig godt.
        Ha en fin dag!

      1. Slik var det i Halden også, lang lang kø i den popolære sjappa nede ved kanalen.
        Helt fullt inne og masse surr av stemmer. Og det regnet så alle plasser under tak ute var opptatt.
        Der kune ikke jeg være….. 🙂 stormet vekk..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg