Julegaver

 

Noen dager har man mer på hjertet enn andre dager. Sånn er det bare..

 

Har mistet det svarte beltet! skrev jeg litt om julegaven jeg skulle komme tilbake til. 

 

 

Jeg fikk dette heftet Sudoku med vanskelighetsgrad 4 og 5..Veldig gøy og jeg ble helt hekta igjen etter mange års pause. 5 er vanskelig..Så de legger jeg vekk enn så lenge. Så fikk jeg to slike penner med ekstra patroner til. Så fine penner, det er kulepenn, men det er viskelær på toppen som tar bort blekk. Har man ikke det så må man ha blyant og viskelær..For det er ikke så lett! Siden har jeg kjøpt meg et annet hefte + en bok.  Så nå har jeg nok brett å ta fatt på. 

 

 

Denne gaven ble jeg veldig glad for. Et Oslokart, er så utrolig mange ganger jeg har tenkt..Jeg trenger et skikkelig kart som dekker Oslo sentrum…Snille julenisser..Har ofte sittet og studert en del, men dette er noe man har på bordet og leser sånn når man ønsker og vil oppdatere seg litt. Man husker ikke alt så må lese og titte på små deler om gangen. 

 

 

Snille gutta som vet hva mor trenger å sysselsette seg med! Så kjekt altså…

18 kommentarer
    1. Så koselige gaver😀 Det Oslokartet er jammen fint. Skal prøve å finne et sånt jeg også, for er jo nyinnflytta, så artig å gjøre seg kjent. Litt artig å bruke ordentlig, gammeldags kart i stedet for kartappene på telefon av og til lgså.

      1. Tusen takk, veldig bra for meg som liker å ha noe å gjøre..Nok å finne på her i heimen nå altså.
        Oslokartet får du kjøpt i en bokhandel, kart nr. 59 – Oslo sentrum…Liker kart jeg, må lese sånt på papir!
        God kveld…

      1. Har nevnt at jeg skulle skrive et innlegg om en julegave flere ganger. Bloggleserne husker slikt vettu..Så da kom det et innlegg 🙂 God morgen..

    2. Det var fine julegaver å få. Å reise på tur med et godt gammeldags papirkart syns jeg er gøy. Mest gøy da jeg kan være kartleser og en annen er sjåfør syns jeg 😄

      1. Dette blir et kart jeg har hjemme på spisebordet og leser meg opp på..Så tar jeg toget til Oslo og prøver å. finne frem til stedet som jeg leste om..Alt ligger jo i gangavstand – hvis man er glad i å gå..Eller man kan ta trikken…Det kan jeg ..
        God morgen til deg 🙂

    3. Da jeg var tretten skulle jeg og Mamma gå fra Jernbanetorget til Rikshospitalet. Jeg skulle på kontroll. Mamma valgte å ta med kart som hun brettet ut ved flere anledninger oppover Karl Johan for å sikre at vi gikk riktig vei. Du kan tro jeg var flau!!!! Skikkelig turist.
      Da jeg flyttet til Oslo hadde jeg kartbok over Oslo og utforsket store deler av byen. (men planla turen over kartet hjemme på hybelen)
      Jeg liker slike gaver som det der. Når du får det du trenger og virkelig blir gald for Da føler man seg sett.

      1. Det er akkurat sånn. Det er så gøy å sitte her hjemme og planlegge og når man er på tur da, så har man lært noe nytt.
        Sett et nytt sted. Funnet frem. Og da er det greit å lese seg opp litt.
        Jeg liker å ha noe å gjøre, kan ikke sitte og strikke hele tida jeg. Er ikke så glad i det.
        Løse oppgaver er morsomt, lære seg noe. Bli god på noe..Perfekt gave for meg.

    4. Så bra at du fikk de du ønsket:)
      Jeg har problem med å lese kart, så det blir google map isteden som leder veien for meg:)
      Flink du med sudoku:)

    5. Så nyttige julegaver! Veldig greit med et papirkart, – får mye bedre oversikt, og så kan man lese seg opp på forhånd. Jeg og et par venninner var i Oslo i sommer, og så skulle vi finne et spisested vha. Google maps. Man skulle tro det var enkelt, men vi surra mye før vi fant fram, – tett på med gater i Oslo!

      1. Ja, ikke sant. Mye bedre å sitte hjemme og studere og lese seg opp litt.
        For det er ikke så lett å finne frem i Oslo. Det er ganske så stor by for oss som reiser fra
        mindre steder. Ja, tett i tett med gater i Oslo…Her er det knapt to gater å forholde seg til i byen.
        Kos deg med kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg