Har mistet det svarte beltet!

 

God søndag der ute! 🥰

 

Det øsregner ute, kjedelig..Så jeg venter med å gå tur! Ser ann, ut må jeg etter hvert da.

 

Så jeg får sitte inne og løse Sudoku. Har flere hefter og bøker i denne kategorien nå. Fikk til jul, også kjøpt selv. Og i går kjøpte jeg denne boka! Det er 504 brett, så har litt å pusle med utover, kanskje går jeg fra å være nybegynner til å få svart belte i Sudoku! 😜 Drev litt med dette for sikkert 15 år siden, så la jeg det bort. Nå må jeg begynne på enkle oppgaver igjen..For er ikke inne i alle tips der, men jeg må bare øve og øve..Så blir man til slutt litt bedre! Øvelse gjør mester i de fleste ting, vil jeg tro..

 

I går gikk jeg noen runder på et senter, men det svarte beltet jeg hadde i shopping tidligere finnes ikke lenger..Alle de klærne, jeg trenger jo ikke flere…Jeg må heller kvitte meg med det jeg har. Moro med noe nytt er det, men da må du bli helt betatt av plagget. Fant ingen slike plagg i går jeg…Til og med innom Glassmagasinet og så etter salg der, mye dill og dall og julepynt til store avslag. Helt opp til 70 % prosent..Fristet ikke…Det jeg var på jakt etter i Dompapserien jeg sparer på, hadde dem ikke..Dompap servise jeg så etter asjetter og glass…null og niks. Men spiste en burger og et spisested på senteret, det smakte bra! Men det å handle klær og annet er jeg ikke så god på lenger! Det svarte beltet har forsvunnet litt og litt…

 

Men jeg kjøpte tulipaner på Extra, to buketter for 79,90 – det var billig! Pluss denne Sudokuboka med med 504 brett! Men det er vanskelig, og man blir ikke god med det samme..Jeg har trenet nå siden jula for jeg fikk et hefte til jul også..+ to slike penner…Som visker ut kulepenn.  Helt geniale til kryssord og slike oppgaver. Hvis ikke blir det mye køl……..

 

Ikke noe krise å miste det svarte beltet altså, for jeg har blitt veldig bevist hva jeg bruker pengene mine til..Nå må man først og fremst betale regningene sine ❤️ Etterpå stikker jeg innom og forteller om en annen julegave..Den jeg ble så glad for! Ikke stor og råflott altså, men veldig genial for meg………

20 kommentarer
    1. Har aldri hatt svart belte i å kjøpe klær jeg, men har heldigvis blitt flinkere de siste årene. Og da kjøper jeg riktige klær, og om jeg ikke er heelt fornøyd når jeg prøver det, da lar jeg være, for da blir det ikke brukt. 😉
      Har handlet noen plagg i 2022, så jeg trenger ikke så mye i år heldigvis. Er ingen storshopper av hverken klær eller annet, for vi har nok i Huset i grunn 🙂
      Sudoku er jeg heller dårlig på, jeg skjønner det liksom ikke helt, bare sånn litt. Prøvde meg på kryssord for noen år tilbake, men er ikke tålmodig nok til det. Burde nok begynne med det igjen, for hodet trenger hjernetrim 😉

      God søndag! Klem <3

      1. Sudoku er veldig gøy, du bør prøve igjen..Man lærer og blir bedre og bedre.
        Jeg har også begynt å løse kryssord, skal lage et innlegg om det senere..
        Må bruke hjernen vettu…….Utrolig viktig!
        Har shoppet mye klær gjennom åra jeg, men nå er det lite som frister…Finner ikke noe som jeg drømmer om..
        Men skulle ønske noen ganger at ikke alle butikker har like klær…Det er så mye av det samme, men får se da når våren kommer i butikkene…
        Klem og fin søndag..

    2. Jeg har nok og mistet det svarte beltet i shopping. Synes jeg har sett alle klærne før (muligens for flere tiår siden) og som du. Klesskapet er fullt. Men det er da greit å miste det beltet.

      1. Enig……det er jo slike klær man hadde for 10 år siden…
        Savner noe sprekt……Men det finner man ikke i de billigkjedene…
        Da bruker jeg det jeg har!
        Savner jo litt da, og komme ut av et senter med noen poser i hendene…

    3. Det svarte beltet mitt er visst også vekk. 🙂 Jeg var på handletur forrige uke, og det var ikke mye som fristet. Men vi har jo som du sier, det vi trenger. Har ikke prøvd meg på sudoko så mye, men løser litt kryssord i mellom. Godt å ha noe å drive med som vi bruker hjernen på. Jeg strikker en del på vinteren, og da må man jo holde orden på fellinger og diverse. Kos deg på søndagen! Klemsiklem:)

      1. Enig, jeg tittet inn i flere klesbutikker og sånn – men var ikke noe som fristet..
        Har jo maken hjemme…Jeg blir ikke lykkelig av å kjøpe en grå strikkejakke, hvis man har mange fra før.
        Man har klær nok, men ønsker jo alltid å finne noe som har det lille ekstra..
        Så det beltet har jeg mistet ja……
        Moro med kryssord, har flere blader som jeg jobber med. Vanskelig. God klem <3

    4. Jeg tenkte det var svart belte i shopping du mente. Men svart belte i sudoku også altså… 😀 Jeg løste mye sudoku før, og ble rimelig hekta og “flink”. Sikkert dårligere igjen nå jeg også 😛

      1. Jeg har ikke svart belte i Sudoku..Men tanken er å øve meg oppover….
        Svart belte i shopping hadde jeg kanskje for noen år siden…Men nå finner jeg sjelden noe jeg har lyst på! 🙂

    5. Jeg forstår meg ikke på Sudoku og da lar jeg være. Noe svart belte der blir det ikke. Heller ikke i shopping. Har klær i skapet mer enn nok. Kanskje kvitte meg med klær som ikke passer meg lenger. La jo på meg noen kilo under pandemien. I morgen en ny treningsøkt på denne kjerringa. Ha en fin søndag og klem til deg fra meg.

      1. God kvelden, klær har man nok av altså…Men likevel så er det jo gøy å titte litt.
        Men det er mye av det samme som går igjen og det har man jo..Godt å rydde litt i klesskapet, skal ta en økt igjen jeg.
        Sudoku er gøy, men er vanskelig. Må øve og øve føler jeg..Men det skal jeg.
        Kos deg på trening igjen, heier på deg jeg. Klem herfra meg <3

    6. Jeg har egentlig aldri vært noe ivrig på å handle klær, – må være noe jeg liker veldig godt, og gjerne på tilbud. Finner aldri noe når jeg må ha noe. Liker å kikke i butikker da. 😊 Jeg løste Sudoku da det var så populært for noen år siden, men foretrekker kryssord. Det har jeg løst i alle år, og nå pleier jeg å ta den daglige på gratiskryssord.no. Ha en fortsatt fin søndag! 🤗

      1. Tusen takk, og fin kveld til deg.
        Ja, det var slikt jeg gjorde også, var så ivrig forrige gang. Men så dabbet det, nå må jeg trene igjen merker jeg.
        Men det er gøy. Kryssord er jeg ikke god på, men øver på det også. Akkurat begynt. Men morsomt å tankevekkende synes jeg.
        Handlet mer klær før, da fant jeg noe jeg likte..Nå sier jeg som Kjerringtanker sier jeg.
        Har lissom sett alt for tiår siden..:-)

    7. Mitt svarte belte tror jeg noen har tatt.
      Jeg finner det heller ikke.
      Perfekt å få sudoku i gave. Det er lenge siden jeg også har løst sudoku.
      Burde kanskje kjøpt meg ett sånt hefte igjen?
      Flotte og billige tulipaner er verdt å bruke penger på.🤩👌🏻

      1. Ja, borte ble det beltet….Men helt greit det..
        Ja, det er gøy. Mange fine hefter på butikken med mange oppgaver.
        Men det er ganske vanskelig når man er utrenet igjen..Så begynn med de enkleste, de er
        vanskelige nok de..Jeg fikk et hefte med 4 og 5 som vanskelighetsgrad til jul. 4 går, men bruker lang tid.
        5 er ikke lett enda for meg, må trene.For det er utrolig mange regler man må kunne for å løse de vanskelige oppgavene.. og de må jeg lære meg på nytt.

    8. Kanskje er det greit å miste det svarte shoppingbeltet nå som pengene fyker så fort…..! Mitt belte er litt av og på egentlig…..! Sudoku er ikke noe jeg har gjort mye av, men har begynt litt nå siden jul….! Det er avslapning og hjernetrim! God klem <3

      1. Ikke sant, det beltet var mer i bruk for meg før når det gjelder klær..
        Men ingen krise, hehe..
        Ja, gøy å prøve å løse oppgaver. Liker det godt jeg..
        God klem og natti natt…

    9. sudoku skjønner jeg ikke meg på ,men liker å prøve meg på kryssord selv om jeg skjelden får til så mange ord :=)men klær ja det er sånn det må være noe som virkelig appelerer skal en kjøpe ,vi har nok i skapene som det er nå ,men klart det er kjekt med noe nytt men da bør en ha ut noe gammelt også

      1. Enig, skal man kjøpe seg noe…så må en rydde bort en del klær først. Hvis ikke blir det for fullt hos meg.
        Da finner jeg ikke noe. Og det må virkelig være noen man faller for!
        ..
        Sudoku er gøy, du får prøve deg på et brett..
        Kryssord har jeg begynt med også, vanskelig – men man må bare trene på. Gøy er det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg