Jul i Halden

 

God lørdag og formiddag…her fyres det…Huset er kaldt da jeg knapt har vært hjemme denne uka og ikke hatt på så mye varme! Var det man kaller skikkelig huskaldt da jeg stod opp i dag..

 

I går etter en travel uke var jeg i Halden på konsert, Konsert med Melissa Horn innlegget jeg legger ved er fra en tidligere konsert..Jeg prøver å få med meg alle konsertene når det gjelder Melissa Horn når hun er her i Østfold.. Skal lage et innlegg om gårsdagen senere..Jeg tok 1640 toget til Halden for jeg ville gå i byen og på senteret der og spise litt også..Ta det som en tur! Konserten begynte kl. 20:00.. På bildet over her ser du elva Tista og festningen bak der..

 

 

I Halden var hele byen pyntet til jul og det var så koselig…blir nok flere turer hit før jula ringes inn håper jeg..

 

 

Gågata i Halden, stille med folk da. Det var jo sent på kvelden og butikkene var stengt! 

 

 

Et digert pyntet juletre der gågata begynner! Bare at jeg tok bilde mot sentrum..

 

 

Og et flott juletre nede ved kanalen i Halden.

 

 

Halden er en flott by med sjel og når det festningen er lyssatt som dette, da roper magien langt inne i sjelen min..Man blir helt betatt..<3 

 

 

Før konserten så spiste jeg en Margarita på Alternativo Italian Bistro, denne restauranten (NY) ligger på selve kjøpesenteret og her blir et nytt favorittsted for meg..Så hyggelig sted og pizza var veldig god..Noen ganger synes jeg en pizza uten altfor mye ræl er det beste…

 

 

Jeg kosa meg hele ettermiddagen og kvelden i Halden og tok siste toget hjem til Fredrikstad …

 

Legger ved noen bilder fra konserten i et senere innlegg! Se her: Tog til Halden og konsert

 

Kos deg nå masse med lørdagen! I dag blir det ingen tur ut på bygda med handleposer….Første lørdagen/helgen på 12 år jeg ikke har det hengende over meg…

12 kommentarer
      1. Det henger over deg halve uka gjennom….begynte på onsdag ettermiddag, man vel jo aldri hva som
        mangler i et hus det er demente? Ringe gikk jo ikke, fikk samme svar: melk og brød…
        Faren min var døv, han kunne ikke snakke i telefonen..De siste åra han levde kjørte han ikke bil!
        Så måtte ha hjelp….til alt som skulle inn i det huset!

      1. God kveld, deilig å fyre litt…Men kan ikke fyre opp ovnen og dra ut av huset.
        I formiddag var jeg hjemme og varmet hus og hjem, deilig…
        Godt å ha en litt rolig formiddag, det har jeg så og si aldri…

    1. Det er slitsomt å ha ansvar for våre eldre, og vi merker godt at vi slipper det nå.
      Vi savner svigerfar, samtidig er det godt å ha mer frihet og fritid nå, så det blir litt blandede følelser ☺️
      Så fint å se et julepyntet Halden. Sønnen min snakket om at de skulle få barn til å lage julepynten til treet. 😉

      1. Slitsomt med handling synes jeg..Særlig i så mange år..Og noen ganger trengte de akkurat den ene
        tingen jeg ikke hadde kjøpt…Fare av gårde på butikken igjen..
        Jeg har jo vært i full jobb også og brukt mesteparten av lørdagen til å hjelpe andre.
        Men nå er ho mor på hjem og det er bra for henne <3 hun trives..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg