Jeg tenker sparing allerede for jul 2019

God morgen, med sparetips.

Jeg elsker å finne litt lure løsninger på økonomi. Jeg bor jo alene og jeg bør være klar på dette. Jeg elsker også å gi gaver. Det koster jo noen kroner..selv med hjemmelagde ting. Garn og materialer er ikke gratis.

1. Gå inn i nettbanken og lag deg en sparekonto. Jeg har DNB så det er meget lett å opprette ny konto.

2. Begynn allerede nå på søndag. I morgen altså. Sett inn kr. 280 på denne sparekontoen du opprettet.

3. Neste søndag. Sett inn kr. 280. Du er jo inne og betaler regninger og slikt. Så ikke noe problem dette vel…

4. Så etter 4 søndager har du kr. 1120.

5. Dette gjør du hver uke. Helt til november. Da har du kr. 12 320 på sparekontoen din. Da kan du overføre tilbake til brukskontoen.

6. Løp og kjøp gaver til alle du pleier å handle til…

7. Du trenger ikke vente til det halvskattgreiene. Lønn hos meg kommer ikke før 12. desember og trygd fra KLP kommer enda senere..så blir snaut med tid å handle på. Da er også dyrt. Ingen tilbud langt ute i desember.

Greier du ikke spare kr. 280 hver uke sier du. Neivel, prøv med kr. 150 da. Det er jo ikke mer enn et par besøk på cafe. Blir penger av det også….

8. Begynn nå.

9. Du vil ikke angre….

10. Yes,….jeg skal høre med dere litt uti i 2019 hvordan du klarer deg. Jeg med min lønning greier det. Det bør du også klare. Det gjorde min jul i år mye enklere. Jeg handlet alle gavene ferdig i november. Jeg følte meg RIK.

#sparetips #jul #sparekonto #julegaver

6 kommentarer
    1. Det går sikkert. Man må liksom sette de vekk. Putte de på en konto ja. Jeg har RÅD å spare for å si det sånn, men skjer liksom ikke. Og borte blir dem…pengene..

      1. Akkurat, borte blir pengene. Derfor å så viktig å lure systemet og pengene…glemme dem litt bort. For det går. Greier jeg det så greier alle det…tenker jeg.

    2. Lurt å sette av , blir mye penger av små beløp over tid…bra tips ! Nå har vi “penger nok” hele tiden så blir i grunnen aldri tomt her..men man vet aldri fremover, og da gutta var små måtte vi prioritere pengebruken.. Og selv om jeg ikke trenger spare nå liker jeg ikke å sløse med penger… :))))

      1. Det er lurt å spare litt og sette vekk litt. Det å være en på lønning og alle utgiftene er ikke så lett som man er to. Derfor så er jeg meget økonomisk. Dette gjør at jeg kan kose meg også. Så litt her og der i hverdagen er virkelig ikke dumt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg