Jeg har vært 2 ganger i Åsgårdstrand denne sommeren

 

God moooooorgen…..Moro å være på tur! Helt klart…I år har jeg jo ikke bestilt noen ferie..Blir bare noen turer hit og dit…Helt greit. Men det begynner å hjelpe nå på koronasituasjonen her i landet. Snart er det buffet-servering på hotell igjen. Det er jo det som det er kos med med å overnatte. Frokosten……. 💚 Men men tur nr. 2 til Åsgårdstrand ble på onsdag. Jeg hadde vært i Tønsberg. Men er rutinert og hoppet av bussen jeg. Så fikk jeg vært flere steder på en dag. Bad ble det.. Akkurat badet og skal etterhvert busse avgårde..til Horten. Dukket ikke under da..ikke greit når man skal videre…

 

 

Munchs hus – titta ikke innom. Gjør det neste gang. Hadde ikke så god tid og siden det koster penger så vil man ta en skikkelig titt, ikke bare fly 5 minutter innom..

 

 

 

Absolutt et koselig sted ved båthavna. Motiver overalt.

 

 

 

Små koselige gater. Mer er ikke så stort her altså. Hvis du ikke har vært her før! Men et fint sted og slappe av og nyte stillheten og bad. Men liker du litt mer liv og røre ville jeg anbefalt Tønsberg. Litt mer å se på og mange spisesteder. Det går buss fra Horten til Tønsberg. Koster 34.- og du betaler med Vipps på bussen (står nummeret på tavla på bussen). Går inn bak…Enklere kan det jo ikke bli. Etter sånn 20 minutter med buss kommer du til Åsgårdstrand..Du vet du er på rett plass, du ser havna og fjorden og bare plinger på at du vil av eller du sitter på hele veien til Tønsberg. Ditt valg..Kommer du til Tønsberg – går det buss videre til Sandefjord og Larvik! Det får bli et mål for meg neste gang..Men ikke sikkert jeg får det til nå i ferien da.. 💜På  bussterminalen i Tønsberg er systemet meget enkelt. Alle bussene kjører innom stasjon og det er forskjellige “gater” du går inn i..fra et felles venterom.Store skilt over alt! Ikke som her i Fredrikstad, hvor bussene er i hytt og pine og helt håpløst å finne frem til….her har Fredrikstad en stor jobb å gjøre mener nå jeg da.. 🙂 Da ble det litt om Åsgårdstrand…Det andre innlegget finner du her: En liten tur til Åsgårdstrand og litt om Tønsberg finner du her: det koster ikke skjorta å være på tur

 

Nå er det kaffe og sola skinner….Deilig. Så får vi håpe det blir et bad eller to i dag da…Det er jo det som er sommer!

 

En fin fredag til dere <3 

 

 

14 kommentarer
    1. Så koselig😃
      Kjekt å få vite litt om busskjøring. Det er ikke mange ganger jeg har kjørt buss de siste årene 😊 Og det er hele tida noe nytt.
      Ha en fin fredag.
      Håper det blir et bad på deg❤

    2. Veldig grei oversikt over busskjøringen 🙂 Jeg skal ha en liten tur med en kompis. Kanskje jeg skal lokke ham med i denne retningen? Åsgårsdtrand har jeg lest om hos Annebe flere ganger, og kjenner igjen noe fra dine bilder. Har lyst å dra dit jeg 🙂 Tusen takk for tipset. Du er jammen flink å komme deg rundt ♥ Klem

      1. Tusen takk, ja jeg må farte litt. Hvis ikke blir det kjedelig..Må bare hive seg rundt. Spennende hvis dere kommer dere til Vestfold da…Ja, kan takke Annebe for at jeg har vært her i sommer..Og Kjerringtanker…Håper dere koser dere på tur etterhvert…nyt…:) klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg