En liten tur til Åsgårdstrand

 

Da fikk jeg endelig vært der..Åsgårdstrand. En liten perle av et sted. Så fredelig, så stille… Nesten ikke folk <3 Du kan lese litt her også: Åsgårdstrand/info 

 

Flere her på blogg som liker seg her. Særlig ANNEBE – hun har stedet som sin sommerfavoritt.  Hun skriver om dette stedet som om det var verdens beste sted <3 Det er det kanskje…Stille og fredelig og idyll er det absolutt. Jeg kosa meg jeg altså…Men det enda stillere enn jeg trodde! 

 

 

Grand Hotel

 

 

Jeg satt sikkert  2 timer her og nippa til et glass Chablis med litt å spise til…Kaffe etterpå..På den tiden jeg satt her så jeg jeg de sammen folka som tusla nede i gata både 4 og 5 ganger. Sier seg selv at det er et lite sted <3 Jeg fant roen! Sjelden jeg finner den, her fant jeg den. Så kommer absolutt tilbake plutselig 🙂

 

 

Er du glad i foto -så er det et paradis. Motiver overalt.

 

 

Her kunne man kjøpe kaffe og kaker, smørbrød eller en softis…Masse å velge i..

 

 

Jeg tusla videre…hadde sittet rolig lenge så måtte titte litt rundt meg.

 

 

<3

 

 

Her er det bare å kaste loss…fjorden venter der ute. Dessverre har jeg verken båt eller sted her! 

 

 

Finnes alltid en pub!

 

 

Her badet jeg..Alltid kjekt med slike trapper. Og denne var bred og fin..Bare gå ned trinn for trinn og et nydelig vann med duft og smak av salt 🙂 Mange steder å bade overalt. Trapper og strender. Det er et skikkelig badested. Menneskene som bor her eller har et sommersted her..Traska med håndkle over skuldra. Badet og tusla hjemover igjen..Det virka som det var en del av dagen – det å ta et sjøbad! 

 

 

En liten butikk. Plass til 3 biler for parkering i en mini rundkjøring. 

 

 

Idyll <3

 

 

Vakkert…

 

 

Et toalett må man jo innom – slo til med en selfie…

 

 

 

Bad og hygge og stillhet…har kosa meg jeg altså <3 

 

Det blir flere turer hit..Selv om jeg bor litt tungvint til. Ble mye kollektiv transport for å si det sånn…Men egentlig deilig..Og god plass og man slipper å sitte tett på folk i disse koronatider…

 

Håper du kosa deg litt med bilder fra perlen i Vestfold 🙂

 

 

10 kommentarer
      1. Bare på dagstur 🙂 Men neste gang så kanskje jeg booker et rom…Måtte bli litt kjent med stedet først synes jeg..Bare kjørt forbi med bussen her…på vei til Tønsberg..

    1. Så fint å høre at du likte deg i Åsgårdstrand 🙂 Kjente igjen alle stedene du hadde tatt bilder av…fiiiine bilder 🙂 Vet ikke om du var bortom Munch`s hus ? Om ikke får du ta det neste gang.. Og i huset “vegg i vegg” med hotellet er det Blomster- Finn som bor..men det visste du kanskje.. Noe av det beste med Åsgårdstarnd..i tillegg til at det er fint der..er at man kan “gå i fred”og at det alltid er plass på Munc`s cafè synes jeg… Flott utsikt fra spiseplassen på hotellet også.. og maten du spiste så deilig ut.. Klem til deg og takk for linken <3<3

      1. Tusen takk, var et fint sted..Et sted å finn roen..Og bade..Søker man etter party og bli sett så er vel ikke dette stedet akkurat. Drar nok dit igjen jeg..Var ikke innom Munchs hus..men så veibeskrivelse..Men jeg tenkte at dit drar jeg neste gang og titter. Blomsterfinn har jeg lest om at han har et sted der. Men viste ikke akkurat hvor..Men det var en type som klippet gresset da jeg satt og spiste..Mulig det var han..Hadde hatt – men gadd ikke glane 🙂 tittet heller utover Oslofjorden…For en utsikt…Tenk å sitte og titte utover …..bare vakkert! Du er dronningen av Åsgårdstrand vet du…så måtte jo linke til deg…Veldig deilig å bade der! 🙂 klem…

    2. Så mange fine bilder. Jeg kjente meg og igjen, og jeg ble veldig glad i stedet da jeg var der i forrige uke. Åsgårdstrand blir skikkelig “influenser-sted” nå. Jeg mener, ALLE vi som betyr noe på blogg har jo vært der….

      1. Takk 🙂 ja, nå må vi bli sponset med øl neste tur…så mye som vi digger det 🙂 Flott sted helt klart…Moro å dra på tur…Drar nok dit igjen jeg…:) Håper på en tur til Tønsberg en dag også..Så da kan jeg slå to fluer i en smekk…Bussen var kjekk å ta…nå jeg først kom meg til Horten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg