det koster ikke skjorta å være på tur

 

God morgen…Selv om denne koster sikkert 2 skjorter! Så stor at skjermen på mobilen var for liten….

 

 

Jeg var på tur til Tønsberg..Koster ikke stort med buss eller tog..fra meg..Buss fra Fredrikstad til Moss koster 30.- og ferje fra Moss til Horten er gratis hvis man ikke kommer med bil..Og bussen nedover til Tønsberg koster 34.-. Så kr. 64.- er ikke rare summen. Jeg gikk hjemmefra meg til byen…Trenger ikke handle så mye..Moro å bare gå og titte..Spise må man jo, men det kan man justere etter lommeboka hvor man setter seg. I Tønsberg er er spisesteder overalt. Og vogner med mat..Hvis man vil ha noe enkelt og ikke spise på restaurant..I sentrum var det mørke skyer. Været var ustabilt i går. Plutselig styrtregn og så sol igjen..Sånn var det hele dagen og veldig kjølig! 

 

 

Koselige gater..

 

 

 

 

Gjestehavna i Tønsberg er virkelig stor. Masse båtfolk. Så egentlig litt for mye mas og for mye folk for meg! Men artig å titte litt..Det er da man drømmer om båt!

 

 

Havneoppsynet i Tønsberg havn har nok å ordne med!

 

 

 

 

 

Teigen har nok å følge med på! Og blir aldri glemt <3 

 

 

Bak Solliv ligger brygga i Tønsberg. Smekkfullt på alle spisestedene. Så måtte lete litt for å finne en plass!

 

 

Brasserie X var det ledig..Så ble en en deilig salat og et glass hvitvin 💜 Smakte godt med en rast og hvil…Tusla opp i gatene og titta litt og så senere ved senteret på Busstasjon..Kaldt og regn og tenkte at det var greit å sette seg på bussen hjemover..Men hoppet av bussen i Åsgårdstrand og var der en stund..For det skinte sola og det var blå himmel. Hele veien regnet det….Merkelig vær. Så lager nok et lite innlegg fra Åsgårdstrand igjen også da…Og har noen flere bilder fra Tønsberg også. Men får fordele det litt. For blir mange bilder og mange inntrykk. Moro å være på tur – selv om dagen i går var GUFFEN i Tønsberg…

 

 

Nå skinner SOLA her ute på Kråkerøy…

8 kommentarer
    1. Det er et merkelig vær nå, ikke lett å være ute 😀 Koselig i Tønsberg, var også der en kort tur for et par år siden. Lå over en natt. Men du…er det virkelig GRATIS fra Moss til Horten? 😮 Visste ikke det. Men jeg har kommet med bil hver gang da..

    2. Flotte bilder fra sommerbyen Tønsberg, jeg var der for en del år siden, likte meg der 🙂
      Du får nyte solen i dag, her er det regn og 12 grader.

      1. Tusen takk, veldig flott sommerby. Men synes det er fint der på vinteren også..På en annen måte..Nå var det liv og røre…Bra du kosa deg i byen. Husker det! Du var på konsert med Carola <3 God klem herfra…

      1. Nei, masse å finne på uten å blakke seg helt…i disse tider er vel også bussen “gratis”..Du går jo på bak og Inger sjekker noe som helst..jeg betalte med Vipps – fungerte fint.
        Statuen likte jeg også…Har nok mye å titte på der han sitter. Fantastisk laget. og veldig fin plassering…

      1. Tusen takk, flott by synes jeg. Selv om det var litt mye mas for meg…merker at jeg takler det litt dårlig…Men opp og ned..klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg