jeg fortsetter å bake

 

God ettermiddag der du er…jeg er hjemme og ser TV nå. Det gjør vondt å høre på nyhetene. Men vi må bare stå det av…Ikke hatt tid til å gå tur i dag. Skal gå nå. Skrive litt her og så blir det ut på tur 🙂 Kanelboller med melis. Helt nybakte for 1 time siden. Spiste en nå med en kopp te til.

 

 

Uten melis…Rett fra ovnen. Tar ikke melis på alle bollene da!

 

 

Bilde fra stekovnen. Nok å gjøre når man er en baker…<3

 

 

Middag ble en panne med: paprika, løk, sopp, fløte, tomatpure, rømme og kylling. Lagde en salat og varmet pitabrød. Så sier meg ajour med kjøkkentjenesten for i dag! Det var litt av det jeg puslet med etter jobben.

 

Pluss at jeg har sett nabokona gå rundt og rundt med barnevogna…ble noen runder det mens jeg stod her og holdt på i kjøkkenet. Bor på en måte i en rundkjøring. Veien går rundt og rundt…Så derfor kjekt med noe runder. Nå skal jeg straks gå meg en tur! <3

 

Driver også å pusler med noe postkassegreier. Nye regler, det skal være samlestativ. Ikke enkelt å kommunisere når vi ikke skal ringe på hos hverandre. Lagde en haug med lapper jeg og la i postkasser og ba om svar! 

 

Nye grep utendørs – max 5 i en gruppe og minst 1,5 meter! Går alene jeg altså…Ta vare på deg selv nå da…det blir ikke enklere akkurat!

 

20 kommentarer
    1. Tør folk ta i de lappene da? Corona kan sette seg overalt 😏.
      De kanelbollene så fristende ut. Jeg har bare ryddet litt på bortsettingsloftet i dag. Så mye skrot man samler seg..leketøyet til de ungene man en gang hadde. Ikke tro de skal ha det til egne barn, nei. Men en gang fikk jeg forbud mot å kaste de tingene…

      1. Håper det. Kom rett fra kopimaskinen. Lagt i en plastmappe og hansker på fra meg her. Så der tror jeg ikke det var noe farlig…masse å rydde hele tida altså! Var godt i gang jeg helt til det ble folk i huset her igjen…håpløst nå…kanelboller er godt. Var gode disse…:)

    2. Hmmm -nei det blir ikke enklere akkurat.. jeg gjør som jeg alltid har gjort – går aleine i uka, og med Ivar i helgene…. thats it lissom! Forresten – kan du ikke maile over en kanelbolle da????? Klem <3

      1. Tusen takk, skulle gjerne gjort det altså….
        Ja, jeg går alene hele tida. Naboer som gikk sammen innimellom…har jeg kutta helt ut nå…Holde seg mest for seg selv og ikke gjøre stort…

    3. Nam, ser skikkelig godt ut! Nå er det viktig at alle gjør en skikkelig innsats for å forhindre spredning av viruset. Ha en fin kveld 🙂

    4. deilig med ferske skillingsboller da :=) og middagen var det ikke noe å si på,samlestativ til postkasser har vi alltid hatt ,både i Volda og her på Leira,enklere for postbudet det ja :=) ønsker deg en riktig god natt

      1. Tusen takk, smakte bra. Viktig å bruke tida til å gjøre andre ting enn å fokusere på det elendige. Vi har postkasser på hver hus, men nå må vi samle disse i et felles stativ. Og det må snekres litt….:)God morgen…

    5. Nei, dette blir ikke enklere akkurat. Så flink du er. Jeg bakte pizza i går og det ble litt mye deig, så jeg lagde noen kanelsnurrer til kaffen av restene. Veldig godt med litt kos om dagen. Ut må man, men jammen begynner det å bli vrient å følge alle reglene. Ha en fin dag og håper du får skikk på postkasseopplegget. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg