jeg ble litt sjuk

 

God formiddag! Etter alle de messene jeg var på i går så måtte det jo gå galt! Her vet dere strikkefestival og boligmesse Det blir mye støy og ståk og det er det jeg takler sykt dårlig. Jeg elsker jo slike steder, mennesker og opplevelser! Men for meg som hører dårlig så blir jeg fort utmattet og dårlig av dette! Noen ganger går det greit og andre ganger ikke! Varierer, men jeg merker jeg takler mer mennesker om sommeren. Dette her var jo innendørs, og lyder smeller hit og dit og treffer en vegg og lyden kommer tilbake så det suser.

 

Er helt annerledes ute i naturen, da er lydene mer naturlig og man får ikke lydene tilbake slik som dette i går, skikkelig akustikk! Jeg ble usigelig trøtt på kvelden og gapet etter oksygen, litt uvel etter jeg la meg også! I dag så ringer det bjeller i hodet mitt. Det er det man kaller tinnitus. I gamle dager kalte man det øresus. Det kommer som regel dagen etter man er utsatt for “støy”. Det finnes ikke noe middel mot dette når det først er kommet, eneste er man må prøve og ikke sette dette i fokus. Ikke la lydene “spise deg opp” innvendig, det er som å høre et gammelt kjøleskap som står der og piper.

 

Skal gå meg en tur i skogen nå og bare prøve å lade meg opp igjen! Det er strikkefestival i dag også, men den deltar jeg ikke på!

 

 

Kjøpte meg et nett også, der skal jeg ha et mine prosjekter som jeg holder på med. Akkurat nå er det en julegave! 

 

 

På øverste bildet som dere ser så har jeg på meg ponchoen jeg strikket, mange som snakket til meg og synes den var fin og lurte på oppskriften! Det er litt artig da, få respons på det man lager! Det er jo det som er hyggelig på slike steder, det er så mange mennesker som deler de samme gledene her i livet!

 

 

Men som sagt det er grunn til at jeg har falt ut av arbeidslivet. Vi som hører dårlig sliter mer enn dere tror og bruker litt for mye krefter på å høre. Vi ser kanskje friske ut, men ikke alltid man kan se usynlige handikap! Selv med høreapparat blir vi aldri som dere som har normal hørsel 🙂  #hørselblog #nedsatthørsel #øresus #tinnitus 

 

 

#strikkeglede #hjemmelaget #avkobling #strikketøy #kos #kaffe #te #garndilla #ro #strikkeprat

20 kommentarer
    1. Skjønner godt hvordan du har det. Hater steder med mye folk og dårlig akustikk. Selv om jeg er “normalthørende”. Er jo ikke det helt lenger jeg heller. Hører dårligere merker jeg. Enn for 10 år siden. Jeg har øresus også, hele tiden. Ikke bare etter mye støy. Men som regel klarer jeg å “glemme det” og da er det ikke der, for å si det på den måten 🙂 Håper du får en ok dag likevel 🙂

      1. Tusen takk, jeg har også øresus daglig. Men etter en slik dag så blir det veldig voldsomt. Deilig at
        jeg har naturen rett her. Det hjelper på! Trist at du også sliter med dette <3

    2. Så leit at du fikk problemer etter å ha hatt en kjekk dag.
      Håper det ordner seg når du får roa ned etter en skogstur.
      Øresus sliter jeg også med. Merker det ikke så mye i hverdagen når det er andre lyder rundt meg. Hjelper å ha radioen på. Verst når det er helt stille.
      Ønsker deg en fin søndag videre. Jeg skal ut og rydde litt og få alle Pellargoniene mine i hus.

      1. Veldig kjedelig. Men dagen var fin, men kvelden og natt og neste dag har man det ille.
        Det hjelper med lyd og ha noe annet å fokusere på.
        Håper du fikk gjort en del i hagen! 🙂

    3. Leit det er sånn..men kjenner meg jo igjen..for meg er det alle inntrykka som blir det slitsomme på slike steder ! Men fint du fikk noen opplevelser..for det trenger man også… Håper du kommer deg raskt og kan kose deg på småturer både i by og natur… ønsker deg ei fin kommende uke… Skikkelig fint bilde av deg med den ponchoen i kledelig farge <3 Klem

      1. Tusen for for veldig hyggelig kommentar. Veldig glad i den ponchoen. Praktisk plagg å bruke.
        Ja, det er del likhet der. Inntrykk og støy sliter på oss. Men vi trenger å være ute blant folk også da.
        Men må hele tiden tenke på helsa og hva den tåler. Klem.

    4. Huff så kjedelig da, men håper du kommer deg raskt til hektene igjen ❤😊

      Etter en slik dag gjør det godt å gå tur i skogen for å roe helt ned. Forrige helg var jeg på øvingshelg i koret lørdag og søndag. På søndag når jeg var ferdig med øvingsdagen måtte jeg ut å gå en tur for å tømme hodet 😊

      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, kjedelig. Men det er dessverre en del av sykdommen. Men vi trenger å se andre mennesker også da. Så noen ganger må
        det bare bli sånn. Det å mure seg inne er ikke bra det heller. Klemmer…

    5. Skjønner at det der er fælt! Må jo bli helt hysterisk med lyd! Håper du har fått gått av deg litt idag, og at du har det litt bedre! En god klem fra meg <3

      1. Den uling i hodet er mer enn grusom altså! Hjelper å gå i skogen! Men lyden blir ikke borte.
        I natt var jeg skikkelig dårlig altså. Klemmer…

    6. kjedelig att du ble i dårlig form ,en burde kunne nyte slike dager da det er festivaler og større arangsjemanger ,men går det ikke så går det ikke ,tinisus er ikke godt ,jeg har det også ,den er merkbar i kveld ,men jeg hører det mest når jeg er oppmerksom på det :=) håper du er bedre i morgen

      1. God kveld! Veldig kjedelig at man blir så syk av støy og lyder. Men man må jo ut blant folk også!
        Tenker at det er enda farligere å isolere seg. Tinnitus har jeg hele tida, men ikke så kraftig hver dag heldigvis.
        Håper natta blir grei nå 🙂 i natt var jeg uvel.

    7. Skjønner så godt hvordan det er! Håper du er kommet deg? Jeg ble helt satt ut forrige helg med bryllup, treff, bursdag. Rett og slett mye støy. I tillegg ble jeg kjempeforkjøla tett i nesa og øran. Øresus får jeg også, og jeg flytter da fokus over på noe annet så går susen bort. Flott bilde av deg med poncho på! Jeg gav bort et par strikka tøfler som var tova og de ble godt mottatt. Jeg har på mine og er god og varm på fotene. Ha en flott uke. Klem

      1. Tusen takk og God uke til deg også! Ja, det er håpløst, man blir så satt ut og vemmelig følelse i hele kroppen!
        Tåler det ikke, øresusen er fryktelig for meg mange ganger. Aldri stille.
        Og den gispinga etter oksygen er så ubehagelig. Fy av meg altså! Men det kommer av lyder man har utsatt seg for, ikke greit altså!
        Høres helt topp ut med de tøflene. Veldig morsomt å lage tog sjæl…Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg