Hvorfor disse sprøytene

 

Jeg var jo en av dem, så ropte HURRA da jeg fikk time til første vaksine! Så gikk det slag i slag og jeg til slutt vaksine nr. 3 i kroppen min..

 

Og der stopper det altså! Blir aldri flere covid-vaksiner på meg..Jeg fikk jo en del bivirkninger også, med elveblest som kom flere ganger i døgnet og etter hver dusj..Store vabler over hele kroppen som klødde så sinnsykt. Flere netter har jeg sittet oppe og ventet på at vablene skulle slutte å klø..For det å prøve å sove med elveblest det lar seg ikke gjøre..man klør og klør og etter kløe kommer sår og skorper…Mange ganger har jeg sett ut som som har rusproblem og dårlig kosthold! Men ikke greit når når det ble slik, jeg fant ut jeg måtte slutte med dusjsåper og bruke såpestykker og etterhvert har jeg brukt såper jeg har kjøpt på Beeorganic og spesial shampo fra Apoteket..Det har lindret en del og elveblest har jeg ikke hatt på en stund nå! Så bra er det..

 

På mandag fikk jeg covid syk Man skulle tro man ikke ble så syk med tre vaksiner i kroppen..Men jeg har hatt 39 i feber i flere dager og vært sengeliggende! I går slapp feberen opp litt, men fortsatt feber på rundt 38 så ble liggende en del på sofaen og så faktisk hele tre fotballkamper. Strikke har jeg ikke maktet da jeg har hatt sykt vondt i ledd..Så blir mye TV og lite ull…Ute har jeg ikke vært, ikke orket å gå ut med søpla en gang! 

 

Man kan jo undres hva det var i disse vaksinene..? Jeg fikk en del andre sykdommer som utslett og eksem, men ble fortsatt syk. Denne sykdommen ligner akkurat på en vanlig sesong influensa med alle dens problemer..Den kom som sagt kastet på meg og ikke litt etter litt som forkjølelse gjør! 

 

Kunne jeg skrudd tiden tilbake så hadde jeg ikke stormet ned dørene til vaksinekontoret! Men sykdommen var også annerledes i førsten da den gikk veldig på lungene, den har endret seg på disse to årene…Man må ikke glemme det heller…Men allikevel jeg sitter tilbake med flere spørsmål enn svar! 

30 kommentarer
      1. Ja, det blir mange tanker helt klart…
        Det gikk nok litt for fort og hurtig frem her! Men vi var jo redde da vi så hva som skjedde
        rundt i verden! Så skjønner din bekymring og mange deler nok den etterhvert..Ikke til å begynne med, men
        senere..
        Tusen takk snille du <3

    1. Også har alt endret seg… etter 3 vaksiner.. Tror ikke noen av oss trenger flere… kroppen må jobbe litt også 😍
      Jeg har ikke hatt covid med det jeg vet… og kommer ikke til å teste meg heller… forkjølelser kommer og går – og vi er nok over det verste for denne gang 🩷🙏

      1. Nei, flere sprøyter trenger vi ikke….
        Man trenger ikke teste seg..
        Covid har blitt som en vanlig sesonginfluensa..med feber og det som kommer med det.
        Så det må vi bare leve med tenker jeg!

    2. Jeg skal ikke ha den fjerde heller selv om min mann skal ha det. ingen av oss har hatt covid og håper ikke vi får heller.
      Fortsatt god bedring til deg!

      1. Tusen takk, jeg har tatt mine vaksiner og gjort mitt! Ferdig snakka med det ja..
        Greit å holde seg frisk og rask og ikke morsomt å få denne sykdommen eller en vanlig influensa..
        Man blir slått i bakken…

    3. Jeg har et par doser innabors, som jeg tok ifjor vinter, og hadde et lett tilfelle av covid i vår. Det varierer veldig hvor syke folk blir og hvordan de reagerer på vaksinen. Dessuten endrer viruset seg og effekten av vaksinen går ut. En jeg kjenner fikk store hjerteproblemer og måtte restarte det et par ganger, men han hadde ikke tatt vaksinen.

      1. Veldig merkelig og jeg hadde trodd jeg hadde sluppet billigere unna med denne sykdommen.
        Men den slo til med et brak. Men er nesten et år siden jeg tok vaksine nr. 3.
        Jeg synes det bør sette spørsmålstegn ved at effekten går så fort ut av en vaksine..
        Det klinger litt dårlig for meg.
        Men som sagt, jeg sitter ikke med fasiten, – men vaksiner har jeg tatt nok av! Det blir ikke flere……

        1. Nei, jeg kommer ikke til å ta flere vaksiner jeg heller. Ang. det med kløing, så hjelper det med Hydrokortison krem eller salve. Jeg pleier å få soleksem på våren, og da er den fin å bruke, – hør med apoteket, for kløing er ikke noe o.k!

    4. Jeg hadde tre vaksinedoser da jeg fikk covid. Ble som deg influensasymptomer. Feber, sår hals og muskelverk. Var skikkelig klein. Sånn klein man er hjemme men overhode ikke noe som trengte lege eller sykehus.
      Jeg tilhører et par risikogrupper. Jeg kan ikke vite om jeg hadde blitt dårligere med vaksine. Derfor angrer jeg ikke på at jeg ble vaksinert. Kommer ikke til å ta fjerde dose med mindre det kommer en langt hissigere variant av viruset som gir mer sykdom. Altså ikke flere syke, men sykere mennesker.

      1. Jeg skulle sluttet etter vaksine 2 tenker jeg…Det hadde vært greit…Det var jo den tredje vaksinen huden min fikk elveblest og masse annet eksem…nesten over natta etter vaksinen. Og det en del av bivirkningene har jeg lest…Dessverre..
        Jeg har aldri hatt problemer med hud som klør eller sår eller eller eksem..Og nå er hele kroppen full…innmari tråkig..
        Ser virkelig ille ut noen ganger…Så gir det seg ikke, så må jeg ha noe på fra legekontoret…
        For det er kjedelig å ødelegge nettene med å klø seg i hjel……

    5. Tok tre doser, og den siste for 1 år siden. Fikk omicron i juni og fikk litt feber, og hodepine. Det stod på i to tre dager. Slet med matlysta men den kom seg. Tatt influensa vaksine og den fjerde dosen står jeg over. Har jo astma, og er i risikogruppen. Elveblest er plagsomt, fikk det av en medisinkur og holdt på å klø meg tullete. God bedring og så håper jeg at du snart er på bena igjen. Klem

      1. Elveblest er noe helt forferdelig, jeg ligger og klør meg til hele armene er oppskrapet og
        neste dag er det rødt og etterhvert skorper..Dette kom nesten over natta etter vaksine nr.3 og jeg har ettertid
        funnet ut at dette er bivirkninger..Jeg trodde jeg skulle sluppet unna feberen, men dessverre ble den kastet på meg!
        Og da blir man slått ut…Men det kan man jo leve med når det går over..Men verre med dette eksemet..og elveblesten.
        Men det har hjulpet å kutte ut dusjsåpe! Klem…

    6. Heia. gjør oppmerksom på Blogg.no sine retningslinjer. Der står det at bloggeier er selv ansvarlig for innhold på bloggen. Dette gjelder også kommentarer fra lesere. Brudd på retningslinjer kan føre til at bloggen blir stengt. “Dokumentaren” det blir linket til over her fra en medblogger er finansiert av høyt kvalifiserte bandittforetak, som vil svindle deg for penger eller lure deg til å kjøpe verdiløse mirakelpiller.

      1. Ok, kan ikke si at jeg skrevet noe feil..
        Skrev bare om min egen sykdom…linken har jeg ikke tittet på…Men man kan slette linken vil jeg tro!

    7. ja vi har sikkert nok vaksine i kroppen ,iallefall slik som covid er nå ,og det kan også være att den hjelper for noen men ikke for alle akkuurat som influensavaksinen ,det må treffe det rette viruset og det er ikke alltid det gjør ,så en blir syk uansett om en er vaksinert eller ikke,masse god bedring

      1. Tenker at nok er nok og de anbefaler jo heller ikke vaksine nr. 4 til friske folk…
        Det er det siste jeg har lest..
        Covid får alle før eller siden utover vinteren nå vil jeg tro..
        Det er jo ikke mindre smittsomt enn før! Selv om det er slutt på testing og restriksjoner så
        smitter det fort mellom mennesker.
        Tusen takk…

    8. Har ikke lyst til å ta flere vaksiner jeg heller. Mannen har tatt den 4.og ham merket ingenting. Vi har også hatt covid i sommer, og opplevde det slik du beskriver det. Mannen hadde også fryktelig vondt i halsen noen dager.
      Ikke enkelt dette vaksinegreiene 😳
      God bedring! Klem ❤️

      1. Ikke enkelt med vaksiner og alt frem og tilbake…
        Jeg stopper her og tenker det er greit..og jeg burde ikke tatt vaksine nr. 3 heller…
        Men dro av gårde for et år siden, da tenkte man på selve sykdommen og ikke alle bivirkningene..
        Klem til deg <3

    9. Hmmm – for no dritt! Og nå kommer de med enda ei vaksine! Jeg vil ikke mer – har gått bra tre ganger, men….! Masse god bedring til deg – gode klemmer <3

      1. Tusen takk, dette er ekkelt altså…plutselig kommer det blemmer og vabler og plutselig sprekker de
        opp og blodet renner..Går det ikke over snart, så må jeg komme meg til en hudlege..Dette er ikke greit..
        Klem…

    10. Uff, føler med deg. Jeg har tatt nummer fire. Hadde ikke lyst, men på grunn av mye alvorlig sykdom i nære relasjoner så tenkte jeg det var best. Men jeg vet jo at jeg kan bli syk igjen likevel. Dette er ikke lett i det hele tatt. God bedring. Klem:)

      1. Det med vaksine må man finne ut hva som er best tenker jeg..
        Sykdom er det overalt nå, covid, og sesonginfluensa og forkjølelse…
        Men man tester seg ikke, men holder seg hjemme hvis man snørrer og hoster..
        Det er greia nå…
        Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg