hvorfor blogger du? og hvorfor blogger jeg!

 

God ettermiddag/kveld denne mandagen 🙂 Det er litt interessant hvorfor folk blogger. Annebe innrømmet noe i går, fikk du med deg det? Se HER – hvis du ikke fikk det med deg i går. Hvorfor andre blogger vet jo ikke jeg. Men har en aning. Mange grunner kanskje. Det sosiale, tilhørighet, være kreativ, etc. etc.

Men hvorfor blogger jeg. Det er på grunn av det sosiale. Bli kjent med folk. Treffe nye mennesker. Liker å ta bilder. Dele bilder her inne på bloggen. Rett å slett hygge seg. Og så er det gøy hvis man hadde klatret  litt oppover en dag. Det skal jeg være ærlig på. Jeg driver jo egentlig en hørselblogg, men fyller på med litt av hvert. Jeg vil egentlig være en stemme for oss som har litt å slite med 🙂 Og da er det fint å skrive litt om det. Og så driver jeg Gåskolen <3. Det er for å få folk ut på tur. Tror mange blir inspirert egentlig. Selv om ikke alle sier det. For det er så mye bra med det å komme seg ut hver eneste dag. Året rundt. Rett og slett medisin for oss som ikke sliter med andre alvorlige sykdommer. Slike som ME. Det kjenner jeg ikke til nok om, men har flere venner her inne og i det levende liv. Såpass har jeg skjønt at det gir ikke energi av å bevege kroppen. De må gjøre som legen anbefaler <3

Her er den baren i Fredrikstad, jeg skrev om en gang se Hoi Polloi Gåskolen finner du 1/2020 Og hvorfor blogger DU?

 

De som danset ble regnet for å være gale av dem som ikke kunne høre musikken.

sdr_vivid

 

18 kommentarer
    1. Først takk for linken 🙂 Artig å lese dine tanker..ja folk har litt ulike grunner til hvorfor di blogger og det er jo helt greit .. 🙂 Moro å være kreativ og ta bilder.. og hyggelig å bli litt kjent med folk.. Liker variasjonen på bloggen din..Klem <3

    2. Jeg liker å dele mine opplevelser her på bloggen 😀 Dele mine dikt, tanker, oppturer og nedturer. Mine bilder fra naturen ikke minst!
      Som du skriver, så er det også veldig interessant å møte nye mennesker – og etablere nye bekjentskaper 😀

      Ønsker deg en fin mandags kveld!

      klem

        1. Det som er gøy med å blogge er alle tilbakemeldingene man får på innleggene man lager. Jeg har ikke verdens største vennekrets, og mange av bloggvennene blir jo akkurat venner. I tillegg syntes jeg jo det er gøy å dele med meg av hverdagen med ord og bilder 🥰

          1. Helt topp Vera. Det er gøy og sosialt. Bloggvenner er gode venner. Det tenker jeg også. Jeg liker også koselige kommentarer – det er limet! 🙂 Klem til deg. Du har en ordentlig fin blogg. Den må jeg lese hver dag….

    3. Jeg liker å blogge fordi jeg liker å skrive. Både hverdags-fjas og dikt og noveller. Jeg synes det er gøy å se hvordan skrivningen utvikler seg, fra man startet til nå. Jeg liker å blogge fordi jeg kan bruke det til en kreativ plattform på alle måter. Legge ut tegninger, bilder av håndarbeid osv. Jeg synes det mest morsomme har vært å få så mange nye venner og bekjentskaper 🙂

    4. Koselig innlegg.. følger jo det aller meste av det du deler og skriver om. Hvorfor jeg blogger? en hobby rett og slett… og mye uten mål og mening. Men akkurat nå er det jo føljetongen om mitt liv.. den blir nok å vare en stund. 🙂 Vennskap og bli kjent med folk har faktisk fått en mye større plass enn jeg ante da jeg begynte å blogge 😀

    5. Hvorfor blogger jeg? Jo, fordi jeg elsker å ta bilder og skrive litt – fordi ideene aldri tar slutt – fordi jeg har fått nye venner her inne i bloggblokka – fordi det er sosialt og koselig! Klem <3

      1. Tusen takk. Så flott! Dette er vennskap her inne på blogg med stor V. Og bilder og tekst. Det er fint å lese bloggen din med alle dine flotte naturbilder.

    6. jeg begynte å blogge for det sosiale,når en går hjemme og det ikke er mange å se om dagane er det en fin måte å være sosial på,stifte bekjentskap langs hele vårt langstrakte land :=) og jeg liker å se og lese om det som er andre steder i landet vårt

      1. Veldig lurt det med det sosiale. Du har jo blitt kjent med mennesker over hele landet. Veldig koselig altså. Det liker også. Det å lese om andre steder. Lære litt. Se litt bilder og tekst. Moro…Fin kveld videre da…

      1. Så hyggelig å lese. Det er sosialt og trivelig å blogge. Og du har noen flotte bilder på bloggen din. Og vakre noveller <3 klem til deg.

    7. Hmmm … godt spørsmål. Jeg begynte å blogge da jeg var skikkelig langt nede, for 10 år siden. Så da var bloggen rett og slett en plass for å få ut litt frustrasjon, istedenfor å plage de rundt meg med det. 🙂 Da var jeg anonym. Men så fant jeg ut at det ikke var så farlig å stå frem med navn og bilde. Jeg står jo for de jeg skriver her.

      Og da kommer du til det neste. Jeg simpelthen elsker å skrive og ta bilder, og jeg synes det er skikkelig gøy å dele det her. Dessuten er jeg mye ute og går, og innleggene mine fra gåturer i nærområdet har blitt delt ganske så mye på en side på facebook som heter Labbeturer i Kristiansandsområdet. Og sist, men absolutt ikke minst, jeg føler jo at jeg har fått et nytt sosialt liv her inne. Mange jeg har “kjent” helt siden starten av bloggingen. Og det kommer godt med faktisk, for å være ufør er ikke akkurat noe som trigger det sosiale livet in real. Har riktignok bare vært ufør under et år, men så lenge helsa svikta så orka jeg jo ikke så mye mer enn jobb i mange år før det.

      1. Tusen takk for flott kommentar. Mange gode poeng du har her ja. Fortsett å blogge og kos deg videre. Bilder og tekst er meget viktig. Du er dyktig fotograf! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg