Hoi Polloi

 

God kveld, dagen har gått unna da. Begynte med å rydde vekk all julepynten. Hadde jo en del igjen. Og det jeg hadde ryddet vekk i løpet av uka. Hadde jeg ikke satt vekk. Bare lagt det vekk i den andre stua mi. Nå er det båret vekk og lagt inn i boden ute. Mye greier man har. Pluss at man handler litt. Ikke mye, men litt mer blir det år etter år! Til sommeren må jeg ta alt ut på veranda og rydde litt mer tenker jeg. For det er mange esker og kasser! Det som er igjen her inne nå er litt røde lys og litt juleblomster. Blomstene er fremdeles fine. Den røde julestjerna kastet jeg i dag. Var tufsete..

 

Overskriften vet jeg ikke hva betyr. Men liker navnet. Blir i godt humør. Det er en ny bar i Fredrikstad med dette navnet. Og jeg liker siden på Facebook og blir minnet på det derfra. Har ikke vært på baren enda. Kanskje ta bussen til byen en dag utover og hygge meg med et glass vin der! 🙂 

 

Været var helt fantastisk nydelig og jeg gikk tur! Utrolig deilig. 

 

 

Grønt teppe i skogen av mose! Fint

 

Fin løype

 

 

 

Her skuer jeg utover og ser Kråkerøy kirke! 

 

 

En liten varde underveis 🙂

 

 

Kart over Kråkerøy og Kjøkøy. Mange fine muligheter til å komme seg ut på tur. Ellers vært en tur til mamma og sett til henne. Hun har fremdeles sin pynt fremme. Men orket ikke jobbe med å ta vekk det i dag. Begynte å bli sulten også og lengtet litt hjem til grytene. Og grytene i dag var mikroen …ler. Hadde en frossen rett i fryser. Så 7 minutter og så var den ferdig! Kjekt. For det har gått i et i hele dag lissom…

 

Kos deg med kvelden…

16 kommentarer
    1. ojj.. vakkert og vårlig 😀 Her har det vært full familiefokus hele helga 😀 Nyt kvelden og kos dæ.. 😀 ps,, var innom strikkeprosjektet også 😀

      1. Tusen takk, ja veldig fint her i dag. i går var det jo helt forferdelig vær. Samme som utifriluft snakket om. Pissregn og vind. Så i dag måtte man ut…lenge! Prosjekter blir det alltid vettu 🙂

    2. en skikkelig deilige turvei dette,herlig.Nå skulle egentlig siste rest av julepynt opp på loftet også i dag,men så fikk vi besøk,datter med samboer og 4 barn,3 veldig aktive gutter da ble pynten liggande og en måtte trylle frem middag til 8 :=)men det var kjekt da

      1. Tusen takk. Dette er skikkelig fin løype og tur ja. Fint terreng. Og litt høyt til å være her på øya. Så koselig med besøk da. Bra du tryller <3 Du har nok mange godsaker på lur i din fryser!

      1. Tusen takk, i dag var det utrolig fint altså. Og denne skogen er deilig å gå tur i …klemmer.
        Bra dere kosa dere i skog og mark..

    3. HOI-POLLOI! HEI PÅ DEG!

      Morsom overskrift som kan bety så mye 😀

      Ja godt å få ut jula og starte året. Du fikk en fin tur, Solveig 🙂 God mandag til deg! klem

    4. Så fin tur da! Ja, nå er jula over for denne gang og jeg sier som deg at siden må det ryddes skikkelig i den julepynten. Jeg bruker slett ikke alt lenger. Ha en fin ny uke i solen! Klemsiklem 🙂

      1. Ikke sant. Her må det ryddes og sorteres. Eske på eske..Mye kan sikkert gies bort eller legges bort. For nå har jeg mange kasser med julepynt altså…Fin kveld og klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg