Hvor mye tipper du at jeg betalte for en tomat?

 

Jeg tenkte jeg skulle lage meg en salat i dag. Ikke bare tenkte, jeg lagde meg en salat i dag! Så handlet inn litt av hvert som jeg ville ha i min salat! Det vil si: Speskeskinke, tomat, agurk, fetaost og Lobnobs….Det var det jeg trengte til salaten…

 

Jeg kjøpte en enkel tomat i løs vekt. En litt stor en, siden jeg bare kjøpte en..

 

Da jeg kom til kassa, så slo prisen seg inn, og det var 13,33 for EN TOMAT! Ja, må si sunne ting er skikkelig dyrt nå..Kiloprisen på Extra var på 61,70 for tomater..Helt vanlig tomat, det enkleste du kan kjøpe fra disken..Ikke sånn biff-tomat eller noe annet fancy – bare en helt vanlig tomat – 13,33 det er det mest provoserende jeg noen gang har handlet!!!

 

13,33 for en tomat!!! 🍅 Nei, la meg heller spise ute på  Asia City Man lager jo mat hjemme for man tror det blir et billig måltid!!!

 

Smørstekt luft er også blitt dyrt – 199.- (fant denne menyen på en av byens resturanter..Så stikker vel bort dit en dag også..for luft må man jo ha! 🍽

 

 

 

24 kommentarer
      1. Ja, det vil jeg tro. Slike som ligger i løs vekt. Litt smakløse og tamme..
        Men de pleier å være de billigste.
        Ja, prisene har steget voldsomt på frukt og grønt..
        Is og smågodt kan man finne billig, men det trenger man jo ikke…

    1. Skal ikke se bort fra ar smørstekt luft er nydelig 🤪. Husker hjemmefra (da man hadde lørdagskos), at mamma laget loffskiver med grønn, hermetisk asparges og reker. De fikk «lokk» av majones rørt med stivpisket eggehvite før tur i stekeovnen. Luftig godbit 😋.

      1. Ikke sant, smørstekt luft er ikke oppskrytt.
        ..
        Høres nydelig ut dette måltidet hos din mamma. Hjemmelagd mat er det beste 🙂
        Kos deg masse med kvelden..🥰

    2. Har tomater, paprika og chilli på balkongen – var mange som snakket om at dette ville skje da jeg var på lockdown-demonstrasjoner under pandemien. Folk jeg møtte der har plantet masse grønt. Konspirasjonsteoretikere ble de kalt.. jaja 😜

      1. Ja.. Høres fornuftig ut å dyrke selv.. Ja du er inne på noe der. Så er program fra et annet land også. Hvor de som kunne og hadde mulighet. Dyrket mest mulig selv.

    3. Jeg la også merke til at tomatene hadde fått en høy kilopris, og ikke er de spesielt gode heller. Jeg har tomater på gang i drivhuset, – sådde i mars, men det er å få kjøpt ferdige planter. 👍

      1. Priser stod ikke i stil til smaken. Dette er jo av den billigste typen. som man handlet.
        De med mer smak sjekket jeg ikke prisen på. Nei.. Man må følge med altså og kjøoe frukt og grønt der det er billigst. Kjekt at du har i drivhuset 😀

    4. Ja det var prisen sin det!
      Søren at jeg ikke har satt tomatfrø i år 😀 Men men… så er det koselig å lage sin egen salat også av og til. Men det er dyrt nå ja :-/

      1. Deilig med salat, men faktisk billigere å kjøpe ferdig.
        For denne prisen var stiv altså…Ja, tomater har ikke jeg heller. Men fortsatt mulig å kjøpe seg noen planter.

    5. Har oppdaga at tomatene er dyre ja, kjøper av og til..men ikke så mange som før.. Hehe.. artig med luft på menyen.. Klem fra Mjøndalen <3

      1. Stive priser på frukt og grønt Helt ille, hvorfor ikke senke prisene??
        Her blir det mange tomater som går i søpla. Folk har ikke råd til tomater til kr. 13.- tenker jeg…
        Luft er mettende – hehe…
        Klemmer herfra Kråkerøy <3

    6. Fy farao for en pris. Skal jaggu sjekke på diverse butikker. Bruker å kjøpe de boksene med små søte tomater. De varer en god stund her i huset. Vet at Extra er dyrere og man må sjekke prisene jevnlig. Men farter ikke på let over hele byen. Klem

      1. Ikke hadde jeg trodd at prisene hadde gått opp så skikkelig.
        Men lurt jeg bare kjøpte en tomat. Var innom i dag også, for å sjekke om jeg kunne tatt feil av
        prisen. Men det hadde jeg ikke. Kjøpte ingenting i dag. Men spiste den andre halve tomaten 🙂
        Man må virkelig sjekke altså..Nei farte over hele byen gidder ikke jeg heller, det kan faktisk bli dyrere.
        Klem og fin kveld i heimen til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg