hverdagen tilbake

 

God formiddag der ute…

 

Da kan man plutselig få plass til oss som bor her på Kråkerøy. Det har vært mye folk, kø og vanskelig å parkere, med God morgen – med bilder fra mandagen TSR 2023 Køer inn til byen og over bruene..Jeg har brukt bilen minst mulig..Men det vet man jo om å må bare innrette seg…

 

Her om dagen skulle jeg besøke mamma og tok bilen, og ble stående i laaang kø..Og så var det parkeringen da, jaja det var ikke lett..Det her jo ikke slik at når det er store arrangementer at det plutselig er en haug med ledig parkeringsplasser. Sånn er det jo ikke her på Kråkerøy. Trangt og smalt..Så i dag blir det bil og ut og handle litt.. 🥰

 

Titter litt over nettaviser og leser om den utrolige hetebølgen i Europa. Jeg/vi liker jo å dra til Kreta, men i år ble det ikke. Pengene ble brukt til Kielturen i juni..Så det ble jo den ferien..Men er meget glad jeg er i Norge nå altså..40 grader er ikke en sunn temperatur og med en nattetemp på rundt 30 grader. Jeg tenker det er ikke ferie det..Det er det ikke..Så får bare kose seg med norske jordbær m.m.🍓

 

 

🦋SOMMER🦋

 

 

 

12 kommentarer
      1. Ja, jeg er glad i norsk sommer egentlig..23 grader er bra nok for meg.
        Men liker Kreta og maten og havet og menneskene..men det ble ikke i år og jeg ville aldri reist i juli uansett.
        Egypt, ja det høres hot ut.

    1. Ja sånn er det når «verdens» seilskips armada invaderer Fredrikstad med omegn. Det smitter fort over på landområder også. 🤗 Nyt fine dager.

      1. Helt klart, og folk kjører jo til arrangementet…Men her på Kråkerøy er det trangt…
        Hvor skal man gjøre av alle bilene…Det ble anbefalt å ta buss, men tror ikke det var høydare..
        Alltid ventetid med buss og det går ikke mange busser egentlig så folk gidder ikke..
        Nyt ettermiddag og kveld… Klem 🙂

      1. Det er for varmt..Har et par fridager nå, ikke mye ferie i sommer. Skal på jobb til uka igjen..
        Pluss noen timer denne uka også. Så kam ikke skryte på meg lang ferie denne sommeren…

    2. Var i Egypt og feiret jul der, var fin temp da. I slutten av juli måned på Santorini og det var 40 grader. Bodde i havet omtrent. I Tyrkia var det 2 uker konstant 42 grader og høy luftfuktighet. Aldri mer. Tenker at nov-des er fin sommertemperatur på Gran Canaria, og Kreta midt i august. De to plassene er best. Vel, synes 25 grader her nord var hot. Svetten silte og jeg erkjenner at varmen takler jeg dårlig. Drar i morgen og kommer hjem lørdag. Klem.

      1. Det er for varmt med når det blir slik, man begynner jo nesten å grine når man går ut av flyet og
        møter en vegg med varme..Kreta er fint i mai og juni..Juli ville jeg aldri dratt til Kreta.
        Takler ikke sånn varme altså, liker sånn rundt 23 grader og sol og skyer jeg. Perfekt for meg.
        Kos deg masse på ferie og tur, klemmer 🥰

    3. Siden jeg har en lungesykdom så er ikke det å ha det alt for varmt noe særlig, så jeg reiser ikke til syden i månedene slutten av juni – slutten av august. Jeg liker å ha det godt varmt, men ikke for varmt.

      Kreta er kjempenydelig ❤

      Når det skjer noe spesielt i byen her merker vi trafikken inn mot sentrum, og det er umulig å få tak i parkeringsplasser i sentrum. Noen ganger sperrer de av parkeringsplasser slik at de kan bruke gatene fritt.

      Ønsker deg en kjempefin onsdagsettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Kreta er vakker..men bør jo unngås midt på sommeren.
        Ikke sant, det blir voldsomt med biler. Vi hadde jo besøk på ca 130 000 på fire dager. Det blir mange biler det…
        Nyttet ikke parkere bilen for å handle en gang. Her var det kjøring i gatene, men kan ikke parkere langs gatene. Det går ikke.
        Men moro at det skjer ting i byen helt klart og det gir penger i kassa..

        Kos deg masse med kvelden, klem…

      1. I dag våknet jeg av at jeg frøs, så er nok rundt 10 grader på natta her.
        Trist når skutene dro, men nå kan man kjøre bil her igjen. Man blir jo
        innestengt her på øya, kommer ikke av sted til noe..Det er folk overalt.. 🙂
        Til om de plassene som er reservert for sykehjemmet..Folk hiver bilen fra seg..og det er det.
        Jeg har jo med klær og sånn og gidder ikke drasse på poser med skitne klær i 4 kilometer..
        Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg