Hvem banker på?

 

 

Ser dere det samme som meg…

 

Kornet er tresket og hva betyr det? Et ord som jeg ikke er så glad i egentlig…men det ser virkelig ut som høsten er her altså! Høst er greit det, men ikke før i september og med den lille korte sommeren også da..Så  jeg ble veldig satt ut, egentlig..Kort sommer – lang høst – jaja – vi får ta det vi får!

 

Men er ikke greit altså…Sjelden jeg sutrer, men denne sommeren har vært en kjedelig sommer synes jeg..Grillet en gang, men for kaldt til å sitte ute og spise..Badet lite, ferdig med soling i juni…

 

Men jeg fikk vært ute og luftet meg på torsdag Kose seg på NyDeli Så glad at jeg hadde evnen til det altså! 🧡

 

20 kommentarer
    1. Samme konklusjonen dras her…. det er høst….! Selvom det skal være fint vær uka som kommer (iallfall på jobbedagene), så er det kaldere og råere…….! Dessverre! Jada, jeg er høstjente, men jeg elsker jo plutselig sommeren…! Jeg har kosa meg masse, jeg, men har ikke bada så mye, ikke sola meg så mye, og måttet ha på goretex og regntett altfor ofte…! Klemmer <3

      1. Du har jo hatt en fin sommer med ferie og alt. Det er deilig, og er man på tur så nyter man
        jo ferien på en annen måte også. Jeg har jo fremdeles ikke tatt ut så mye ferie. Men sånn ble denne sommeren.
        Jeg liker sol og bad og liker å ligge rett ut og sole meg. Det er sommer for meg altså.
        Men vært lite, solsenga har knapt vært i bruk i år dessverre. Nå er det rått og natte-tempen synker..
        Noen fine dager kommer og går og de har ikke akkurat landet på søndager…Hm…
        God klem…

    2. det går mot høst ,men her er det ennå seinsommer,i går var det 19+ i skyggen og sola skein,ellers har nok vi vært heldige soom var i Nord for vi har hatt en lang deilig sommer med veldig lite nedbør ,men høsten banker på og jeg håper den blir både varm og fin uten en masse regn

      1. God morgen, så godt å leve på en deilig sommer som dere har hatt. Jeg føler at denne sommeren veldig kort.
        Da den slutte i juni. Etterpå har det regnet og regnet og nå er det høst i lufta.
        Men kan sikkert komme noen dager enda, men de lange lyse utekvelden er historie..Fikk jo aldri sittet ute på
        kvelden denne sommeren.

      1. Ja, det kan komme fine dager. Men lange lyse kvelder er dessverre historie..
        Så får vi se om det blir noen flere bad.
        Vannet her er dårlig kvalitet nå etter Hans…
        Var ingen som badet i går, jeg gikk til sjøen. Campingen var helt tom for folk.

    3. Det er ikke høst ennå, selv om fargene forandres 🙂 Ennå kan vakre varme dager slå til 🙂 Og vakre varme høstdager uansett da 🙂 Den siger på… vi har passert midten og er i slutten av august….
      Håper du får mange gode varme dager og kan rekke noen bad fortsatt! klems

      1. God morgen…Ja, hører folk sier dette. At høsten blir deilig.
        Men for meg er sommeren på en måte over. Lange lyse kvelder er historie og
        man får manne seg opp til innekvelder. Være inne og se TV og serier er ikke meg vet du..
        Men finner nok på noe. Akkurat nå er det rydding av hus både her og der. Og man har ikke tid til så
        mye annet. Ha en fin dag….. 🙂 klem…

      1. Vi har trua vettu 🙂 livet er som et maleri…Lag på lag…Og byturer er heller aldri feil..Masse å finne på.
        Men sommeren var kort her i år, det står jeg for..Mai var kald, juni var varm, juli og august har regnet bort…

    4. Hadde en himmelsk juli, så heldig har vi ikke vært i Tromsø på manns minne. Men bader ikke i havet her nord, det er svinekaldt spør du meg. Nå er det kaldt på kvelden og mørket siger inn. Høsten kommer luskende og vi går fort inn mot mørketiden. Skrinlagt ferie utenlands det er blitt for dyrt. Jeg har sett lite tv og serier. Men leser bøker, og begynt på den 7 boka. Får fire bøker i posten de nærmeste dagene. Slo til på salg. Koser meg om dagene. Trøsteklem kommer susende.

      1. God morgen Eva, ja sommeren og juli hos dere var magisk..Jeg unner dere det.
        Men som du seier. Nå kryper det mot høst og kvelden er kalde og litt rått etter alt regnet.
        Jeg har lest jeg også. Ferdig med en bok på lørdag. Ikke dårlig. Så bra du leser og hygger deg og venter mange bøker i posten. Det er så koselig. For det å lese altså, det er hyggelig og man får roen i kroppen og nyter selskapet med bøker. Det er noe helt eget.
        Kos deg med dagen, klem tilbake herfra meg 🥰

    5. Det har vært bedre sommer her i år enn i fjor…da regnet vi bort.

      Vi hadde jo veldig varmt i helga, og fikk grilla og nytt dagen ute. Men det er utrolig rått om natten, og tidlig mørkt i forhold til juni og juli, så det kommer litt høstfølelse krypende på kjenner jeg.
      Glad i høsten og innekos jeg, så det er greit. Værre at vi ikke har fått gjort alt vi skal ute. 😉

      Kos deg som best du kan, du er jo flink til å finne gleder i hverdagen. Men forstår godt følelsen av å bli snytt for sommeren med fine utekvelder. Det er noe helt spesielt ☺️
      God mandagsklem fra meg ❤️

      1. Tusen takk, ja må jo finne på noe. Liker jo det. Er veldig glad i sjø og bad, men det må være sommerfølelse.
        Altså sol og fint.
        Bra du greier å kose deg inne, ikke noe bedre enn det. Godt å finne roen.
        God kveld og natta her fra meg ❤️ God klem…

    6. Høsten er rundt hjørnet og det ser man på bladene på enkelte trær og busker som begynner å bli røde og gule.

      Sommeren her har vært mye, mye bedre, og nå kan vi Trøndere bare glemme sommeren 2022. Denne sommeren har vi hatt en høyere temperatur, og vi har gått tynnkledd. I fjor gikk jeg med regnklær hele sommeren.

      Været i helgen var helt fantastisk 🥰

      Ønsker deg en superfin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Hyggelig å høre at denne sommeren har vært bra hos dere. Kjekt.
        Noen sommere må man bare glemme og sånn er det jo..
        Det kommer alltid noe fine dager på tampen også, deilig det da..kos deg med kvelden…Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg