Hus og hjem – sitronpresse! 🍋

 

God kveld her fra Hus og hjem 🏠 Tidligere innlegg her: Hus og Hjem – snart er det 17. mai En stund siden forrige innlegg i denne kategorien! Det var sikkert fordi mai var varm og man var mye pĂ„ stranda! Juni ble som den ble, mye fotball! En del stress (mye) pĂ„ jobben og en del ferie og en festival!

 

Og det er sommer! SÄ hjertet mitt har kanskje vÊrt mer i hagen enn innendÞrs, ogsÄ nÄr jeg tenker etter! 

 

Men pĂ„ sĂžndag syklet jeg tur til diverse steder som selger hagestĂŠsj og planter etc..Da fikk jeg Ăžye pĂ„ denne sitronpressen! Den var dyr! Jeg kjĂžpte 3 stykk i Oslo da jeg var der sist! Det vil si 2 sitronpresser og en limepresse! Ga bort to til gutta og en til meg selv! Sitronpresse, og den kan fint presse bĂ„de appelsin og lime! Jeg legger en sitronbĂ„t i pressa og klemmer til og fĂ„r en fin dĂŠsj med sitron i mat eller te – ja, der man Ăžnsker litt sitron/lime/appelsin! Jeg har to andre typer, her hjemme – aldri blitt helt fortrolig med dem!

 

Denne nye her er den beste jeg har kjĂžpt noen gang! SĂ„ det var et kupp, tror jeg betalte 59.- for min sitronpresse! Samme pris for lime- og applsinprepesse! SĂ„ lurt Ă„ fĂžlge meg pĂ„ priser og ikke bare dra med seg og la pengene flagre ut

De kommer ikke lett inn! Det vet de aller fleste av oss! Limepressen var grĂžnn og appelsinpressen var orange! Stilige! Jeg fant min i Bogstadveien i Oslo av alle steder! Den dere ser pĂ„ bildet er fra en kjede! Ser du nĂžye etter, sĂ„ ser du hvorfra
Og den kjeden vet Ă„ ta seg betalt! 

 

Hus og hjem 🏠

18 kommentarer
      1. Ja her kan man bĂ„de presse en halv sitron eller en sitronbĂ„t.. Og det synes jeg er praktisk. For i en tekopp trenger man ikke en halv sitron…

      1. Bruker den nesten daglig, pynter opp pÄ benken ogsÄ..
        Ikke en liten sak dette, men en robust sak! Virker solid og sÄ enkel Ä bruke da! Deler opp en sitron i bÄter jeg og har i kjÞleskapet og presser en bÄt i en kopp te ved behov! Nydelig

        God klem…

      1. Bruker den nesten hver dag! Et godt kjĂžp – klemmer herfra meg <3
        Og kul Ä se pÄ ogsÄ! Har den fremme pÄ benken og den lyser opp!

    1. Takk for tips. SĂ„nn sitronpresse har jeg ikke. Kun en sĂ„nn gammeldags som du presser halve sitroner og appelsiner oppi. Hvis du skjĂžnner hva jeg menerđŸ€—

      1. Ja, det er slik jeg har et par av ogsĂ„. De ble liggende i skuffen..Ble for mye dill og her presser man en sitronbĂ„t og trenger ikke en halv frukt – hvis man ikke trenger det. Jeg kjĂžpte denne i juni i Glassmagasinet i Bogstadveien og har brukt den nesten hver dag! Litt sitron er godt i te blant annet.

      1. Veldig kjekk, jeg bruker min nesten daglig nÄ! Vann med sitron til frokost!
        Hageland er dyr! Jeg kjĂžpt akkurat maken til 59.- – altsĂ„ 190.- kroner forskjell!

    2. En slik har jeg ikke mener sikkert kjekt Ä ha hvis man bruker den ofte. Var hos mor i gÄr, handla, vasket opp for henne og vanna blomster. Til mandag drar hun sammen med min sÞster og mann til RisÞr. Skal besÞke familie, blir der bare ei natt. Kunne nok ha vÊrt med men det blir for trangt i bilen. Er ca 18 mil hver vei eller ca 2 timers kjÞring. Gikk en solid tur i skogen i gÄr det kom ei skur da jeg var pÄ vei hjem. Den varte 2 minutter gikk hjem via kiwi. SÄ det ble en pizza og solo da jeg kom hjem. Ha en fin dag.

      1. Kjekk denne..Bruker den pÄ morgen med vann og sitron og pÄ kvelden te og sitron og i matlaging..SÊrlig retter med kylling!
        Synd det ikke var plass i bilen da, det hadde blitt en fin tur! Bra du kosa deg i ferien med solo og pizza
..Det smakte nok deilig
Ha en fin ettermiddag og kveld – her regner det masse nĂ„!

        Har pizzarester fra i gÄr jeg, det fÄr jeg varme opp nÄ!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg