Hus og hjem – rydde

 

God lørdag her fra Hus og hjem – det lille ekstra HUS OG HJEM 🏠 Jeg begynte i går og ble ikke ferdig..I dag skal jeg rydde jula ut! 

 

Jula her hos meg kommer frem når jula er i rute og ikke i november og ikke til advent! Og jula forsvinner ut herfra. 20. dag jul og det er i dag! 🏠 Jeg har ryddet vekk adventsstaker og slikt litt tidligere da. Men nissene og juledukene ryddet jeg vekk i går!  Så da var det frem med grønne kronelys. Synes det er fint. Etterhvert, bare det blir litt mildere så skal jeg kjøpe litt tulipaner og primula. Enn så lenge så funker disse kunstige tulipanene fra Europris. 

 

Kos deg med sysler i hus og heimen…🏠

 

HUS OG HJEM 🏠

 

 

18 kommentarer
      1. Høres ut som en god plan..Godt å rydde hos mor også..
        Jeg også må det en dag hos mamma, hvis ingen andre gjør det.
        Nå hjelper det her hjemme hos meg selv i hvert fall..Begynner å bli mer luftig.
        Nå må jeg ha fargerike blomster merker jeg.

    1. Jeg måtte se to ganger på de tulipanene før jeg skjønte at de var kunstige. Funker helt greit.
      Her skal jula og ryddes vekk i dag. Snart. Må bare bli ferdig med tekoppen først—

      1. Håper du er godt i gang da..Her har jeg ryddet vekk juletreet..Hevet ut flere tepper i snøen og støvsugd og vasket
        etter juletreet. Det er kunstig, men med “snø” så det blir litt bøss..

    2. Jula flytta ned i kjelleren forrige helg, og i morgen forsvinner gardiner og duker. Jeg er jo av dem som pynter tidlig, sånn at jeg kose meg med all julepynten i hele desember og nesten halve januar 😉 Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Du er driftig med jula. Det skal du ha..Jeg er litt gamle skolen og følger skikkene vi hadde
        hjemme hos mamma og pappa for 60 år siden..Men skal aldri si aldri, kanskje jeg etterhvert gjør som deg <3 klemmer.

    3. Jula er ryddet ut, og nå er det bare å vente på sola. Kommer i februar hos meg. De tulipanene er jo vakre. Trodde de var ekte. Var på Europris i går, kjøpte kubbelys som går på batteri. Kjekt med lys om kvelden.
      Ha en fin dag. Klem

      1. Tusen takk og en fin dag til deg!
        Vakre og kunstige og fin farge som lyser opp. Trenger det når jula ryddes vekk.
        Blir litt lite farger i heimen. Kubbelys på batteri er fint, skal kjøpe meg flere jeg også.
        Nyt ettermiddag og kveld, klem herfra <3

    4. Fine bilder og blomster. Det er fint ute og herlig sykkelføre. Tok den til og fra jobb i går og det var passe kaldt noe jeg liker. På tide og rydde inn jula nå, tok det for 2 uker siden. Var på spar i dag og det som het 10-kr-salg heter vel nå kronesalg til 20,- kroner. Som kunde må man være klar over hva som er salg og hva som er lokkemat. Noe skiturer i helga blir det neppe mend et kan det blir til uka for da er det meldt kaldere være. I morgen skal jeg slappe av mens i kveld venter taco. Ha en fin kveld.

      1. Hei på deg Helge og tusen takk for hyggelig kommentar. Takk for det!
        Høres ut som du koser deg med turer og frisk luft, og det er bra. Jula må jo ut og jeg ventet til denne helgen.
        Enda litt småtteri igjen her. Men juletreet er historie nå. Tilbud må man følge med på. Nå er det jo Coop som har
        surret med før og nå priser og glemt 30 dagers reglen. Samme har vel Rema gjort. Man må virkelig følge med som forbruker
        altså. Håper du fikk gode tilbud da. Har ikke vært på dette salget, de har ikke det på Extra der jeg handler.
        Kos deg masse med taco og ha en fin kveld!

      1. Koselig med julepynt og greit når den forsvinner. Er ikke jul hele året da..
        Er igjen litt puter og gardiner og lyslenker her, de kan være en stund til.
        Men nisser og treet og juleduker er jeg ferdig med nå.
        Jeg liker best friske blomster, men det har jeg ikke nå. Men disse er fargerike og flotte.

      1. Jula måtte ut til slutt, men koselig med jul med snø ute..
        Mye mer jul for meg nå enn tidlig i desember..
        Men sånn er det, det blir vår snart <3 tror vi..
        Tusen takk vennen – God klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg