Hus og hjem – på shopping

 

Hei her fra Hus og hjem – Fjord Forrige innlegg i denne kategorien. 

 

En av mine hobbyer er å jakte på skatter. Jeg elsker å gå i bruktbutikker og er i hvert fall innom både to og tre slike steder i løpet av en uke. Jeg er kresen…Så er lite som blir med hjem. Men i går kjørte jeg innom et sted jeg ikke har vært siden i høst. Og fant dette anretningsfatet. Synes det hadde ganske god kvalitet og det fra 1950 cirka. Så ble super glad jeg. Slike fat får man aldri for mange av og kanskje finner jeg flere deler også, hvem vet? 

 

Veldig mye at det jeg har her hjemme er kjøpt her og der i bruktbutikker. Noe er jo nytt da, og noe er fra mamma og pappa. Men det aller meste er som ting jeg bruker lang tid på å finne. Jeg liker norsk porselen, men leter aldri etter de nyeste modellene..Det må være eldre. Mye fint som er laget i 1950 – 1960 årene. 

 

Men jeg har Dompap og Blåmeis – det sparer jeg på og har også vurdert Fjord som jeg jeg skriver om i forrige innlegg. Men jeg rydder hele tiden. Akkurat nå har jeg bært ut en hel eske av ting og tang som jeg har satt ute i garasjen. Får se om gutta vil ha noe av det, hvis ikke så kommer jeg til å levere det i en eller annen bruktbutikk..For man kan ikke ta vare på alt. Da blir det rot og rot er ikke greit synes jeg. Greit å vite hva man  har i skapet og ikke må dra ut halve skapet for å finne den innerste tingen… 

 

 

Et ganske stort avlangt fat.

 

12 kommentarer
    1. Mye fint i bruktbutikker og mye fine mønstre i fat. Er man heldig kan man finne noe man kan ha brukt for. Så det er ikke så ofte jeg er i bruktbutikker men 2-3 ganger i året. Da vi tømte huset til mine foreldre fant vi mye fine eldre fant. Noe tok vi selv mens andre gikk til Fretex osv. Skaffa ny støvsuger nylig så det er blitt prøvd i dag og de var deilig med noe nytt. Ha en fin dag.

      1. God kvelden Helge. Ja, man kan ikke dra med alt man ser. Da blir det fullt i heimen. Være noe spesielt eller noe man trenger eller
        sparer på. Da er det gøy. Blir en del ting etter et hus og foreldre. Man kan ikke ta vare på alt, man har jo ting selv også som man
        er glad i. Ny støvsuger er luksus..Nå går fredags-rengjøringa som en lek hos hos deg.

    2. Det var et kjekt og koselig fat <3 mye fint i Figgjo! Jeg liker også gamle fat og boller osv! Har noen dyrebare ting i kjøkkenskapene… de kommer fra gården der mamma og onkel vokste opp! Klemmer <3

      1. Så koselig at du har spart på ting fra gården. Det er spesielt. Håper du også bruker det, det er jo til å brukes.
        Moro med ting som går i arv.
        Stas.
        ..
        Klemmer..

      1. Fatet var nydelig og det kosta jo bare noen tiere. Elsker slikt gammelt porselen, masse billig porselen
        å kjøpe. Bondemønsteret f.eks. Det finnes overalt i alle bruktbutikker. Men det er ikke min stil.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg