Hus og hjem – lys

 

Hus og hjem 🏠 Forrige innlegg her: Hus og hjem – rydde

 

På mandag var jeg i byen. Gikk innom Søstrene Grene og tittet. Var på jakt etter kubbelys. Jeg fant disse med batteri – 2 AA batterier (ikke inkludert). Syntes de var fine, husker ikke prisen helt – det var et sted mellom 50.-  og 55.- pr. stk. Det  var grei pris. Og i dag er det lørdag og jeg har hatt de tent hver morgen og hver kveld siden da, enda så har jeg ikke skiftet batteri..

 

Da er de godkjent fra meg. Mange kubbelys “suger” batterier og da kan man like godt kjøpe vanlige kubbelys å fyre opp. For batterier koster jo noen kroner også. 

 

Det var (tror jeg) bare denne grønnfargen å kjøpe, men jeg liker grønne lys! Så det er helt perfekt for meg. 

 

Liker dem godt, ser ganske troverdige ut! Og etter at julen fór så er det koselig med lys og litt farger i heimen. Blomster er også vakkert da, men fremdeles for kaldt å bære med hjem fra byen! Så må bare vente…

 

HUS OG HJEM 🏠

 

14 kommentarer
    1. Jeg bruker også kubbelys med batterier og setter på «timer» så de lyser i 8 timer. De grønne som du kjøpte kunne jeg godt ha kjøpt også, for jeg liker grønt i stua mi🙋🏼‍♀️

      1. Timer er det ikke på disse. Men slår de av og på når jeg er hjemme og av når jeg legger meg også.
        Likte vekene på lysa, likte fargen. Likte disse. De ser ekte ut.

      1. Synes disse var kjempefine. Hatt mange slike, men har gått i søpla etterhvert.
        Vekene har ikke sett ekte ut og de har sugd batterier ut av en annen verden. Likte disse.
        Lysestaker er fra Finn Schjøll hvis du lurte.

        1. Jeg så mer på stakene enn på lysa første gang jeg så på bildet. Tenkte Hadeland. Måtte skrolle opp og studere lysene en gang til Hadde ikke tenkt over at de var batterilys.

    2. Fine lys! Min farge på stæsj i stua nå, er faktisk grønn, så disse er jo midt i blinken! Jeg har ingen kubbelys på batteri foreløpig, bare telys… 🙂 klem

      1. Jeg ble overrasket hvor fine de var. Hatt mange kubbelys på batteri både her og hos mamma, de har ikkje vært
        noe fine å se på. Sett kunstige ut. Disse her var nydelige synes jeg da. Fint å ha der man ikke kan bruke en lampe.
        Og prisen var grei synes jeg. Grønt er kjempeflott. Og vekene så naturlig ut. Får jeg tak i flere en
        gang jeg er byen så kjøper jeg et par til .
        Klemmer… 🩷

      1. Kubbelys med store batterier har jeg ikke hatt før.
        Ikke sett heller tror jeg. Koselig med lys der man ikke kan ha vanlige lamper.
        Jeg brenner og levende lys også da, men likte dem her. Ser ekte ut.

    3. De er fine disse kubbelysene. Har en i lilla, er ikke timer på den. Fant på Europris til rundt 50 lappen. Stikker innom Søstrene Grene å ser om jeg finner grønne, har grønne gardiner. Det passer fint. Nyt søndagen, klem herfra.

      1. God formiddag. Søstrene Grene har mye fint. Disse er flotte. Ikke timer på disse heller. Trenger ikke det.
        Men vekene var flotte og de ser naturlige ut. Sjekket på nettet. De har bare grønne, men grønt er jo skjønt..
        God fin dag, her regner det. Klemmer 🙂

      1. Ja, man kan bli dårlig hvis det er mye parafin i selve lysene.
        Fine disse, jeg var fornøyd med kjøpet. Lunt og fint der man ikke har lamper.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg