Hus og hjem – det lukter pepper

 

God kveld her fra Hus og Hjem 🏠 Tidligere innlegg her: Hus og Hjem – hjemmelaget juletrepynt I går kveld lagde jeg pepperkakedeig, fant en fin oppskrift i bladet Alt om Julen /2023.  Du finner oppskriften nedenfor. Lot deigen få sette seg skikkelig gjennom natten i kjøleskapet. 

 

Tok ut passe deig underveis, det er viktig at deigen holdes kald. Stekte på 175 grader – midt i ovnen i ti minutter. Det ble 7 brett..Da har vi litt kaker til jul..Pepperkaker må jeg ha til jul, blir ingen jul uten..Og hjemmelagd er de beste uten tvil..Ganske mye krydder her og jeg tok også i litt kayennepepper..en knivsodd..Det er sterkt krydder, så man må være varsom. Jeg hadde bare mørk sirup, i oppskriften er det brukt den lyse..

 

Kjevlet altså litt om gangen..Skal være rundt 3 mm – sånn pluss minus tenke jeg..Men om det ikke stemmer på alle kakene bryr jeg meg ikke noe om..Det skal se litt hjemmelagd ut. De ble veldig gode altså..Kakene..Og deigen smakte godt for dem som liker å smake litt underveis..🏠

 

6 kommentarer
      1. Veldig bra…har lagd brune pinner også. Masse eplekaker, og en stor sjokoladekake! Skal bare steke krumkaker jeg nå..Eldste sønn har bakt litt også…kaker nok..

    1. Nam! Det er lenge siden jeg har baka pepperkaker egentlig…! Jeg blei faktisk “lurt til” å bake kvernkaker nå – satte deigen i sta! Får lage et innlegg om det når de er bakt ut! Så får en kompis de etterlengta småkakene sine til jul – det er koselig å gjøre litt ekstra for noen! Klemmer <3

      1. De ble supergode…Skal de lage så kan jeg anbefale disse.
        Ikke vanskelig å lage en slik deig i det hele tatt.
        Man gjør mye for sine kompiser <3 koselig.
        Kaker jeg aldri har sett eller hørt om.
        Prøvde å google, de virket litt komplisert..
        Spent når du lager innlegg om disse. Klemmer og natta..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg