Hus og hjem

 

God mandag her fra Hus og hjem

 

Rosene jeg viser frem her er en uke gamle og like fine synes jeg! Mange ganger kjøper jeg roser å så begynner “halsen” å henge etter to dager og da kaster jeg dem bare! Pynte med visne blomster er jo liten vits! Heretter skal jeg slutte å kjøpe mine roser fra Rema og heller gå i en blomsterbutikk, synes faktisk det gir meg mer glede også enn å bare raske med seg noe når man handler mat!

 

Det å tre inn i en blomsterbutikk gjør noe med sinnet ditt også! Det er så mye vakkert å se og man blir helt satt ut. Mange ganger har man lyst til å kaste alt man her her hjemme av blomsterpotter og dra kortet for noen lapper! Men man gjør jo ikke det da, men tanken er der!  Men alt i alt en flott opplevelse å besøke blomsterbutikker eller hagesenter. Alle disse fargene og ja det gjør noe med meg! Så hva ville jeg egentlig si denne dagen! Jo, ta deg tid til å besøke blomsterbutikker! Det gir deg en god opplevelse og ta deg litt ekstra tid også, se deg litt rundt. Ikke bare full fart inn og full fart ut…Så dårlig tid har du ikke! Man skal nyte livet vet dere ❤️

 

Hus og hjem 🏠

16 kommentarer
    1. Nydelig roser i en farge man blir veldig glad av 🥰 Man kan være heldig med blomstene man kjøper på Rema eller andre dagligvarebutikker, men ofte holder de ikke så lenge. Mye bedre å stikke innom blomsterbutikken, og betale litt ekstra.

      1. Tusen takk, disse her fra Mestergrønn er virkelig fine og så er de uten torner.
        Det liker jeg godt! For å begynne å skrape vekk dem synes jeg er så tråkig, og det må
        man fra de matbutikkene.

    2. Ja, vi må ta oss tid til å nyte livet også. Jeg glemmer ikke et blomsterbutikk jeg besøkte i Moss i advent for noen år siden. Det var så vakkert at jeg bare gikk rundt og koste meg med alt. Pynt, blomster, fin belysning, hyggelige mennesker og så enda mer blomster. Jeg ble i så godt humør, enda den dagen var ganske tung. Klart jeg kjøpte med meg litt også, men ikke mengder. Jeg liker blomsterbutikker. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk, ta oss tid til å nyte øyeblikket. Ikke bare styre til neste mål og neste mål..
        Alltid videre 🙂 Høres ut som en perfekt blomsterbutikk. Den må jeg prøve å finne.
        Klem..

    3. Jeg brukte å lakke roser før med masse hårspray til de nesten så ut som glass. Det skal jeg jommen gjøre igjen nå snart med en bukett så har vi noen roser på bordet lenge 🌹

    4. Blomsterbutikker er godt for sjela.
      Behøver ikke å handle så mye, men gøy å snuse rundt.
      Jeg er glad i Mester grønn som vi har på senteret.
      Hyggelig når rosene er like fine etter en uke.

      1. <3 Det er det virkelig, bare å nyte. Lukte litt og nyte stunden!
        Mestergrønn er topp, fine varer og greie priser!
        Ha en fin kveld!

    5. Ja, det er absolutt å foretrekke å kjøpe blomstene på et sted hvor de vet å ta vare på dem. Det er et gartneri her i nærheten, og de har så mye fint….sukk! Det er ikke en av de mange kjedene, disse driver helt utenfor. Og det er en fryd å gå der. Ofte tar jeg en tur innom når jeg er ute og går tur.
      Gule roser er bare vakkert ♥ Ja, alle fargene er det, men nå når mørketida kommer for fullt, da er det fint å pynte med gult og friskt ♥
      Klem

      1. Tusen takk, dere har en flott butikk/gartneri i nærheten som du koser deg veldig i
        har jeg skjønt. Mener å huske at du kaller den å handle hos “Jøden” ..
        Alltid lekkert det du har vist frem. Det er gull med slike butikker.
        Deilig å pynte med lys og blomster – god klem til deg <3

        1. Ja, jeg har vært på kurs der også en gang. Flinke folk der. Og ja, ikke Jøden, men Dansken 🙂 Så du var ikke veldig langt ifra 🙂 Innehaveren er en danske, så derfor er det Dansken alle kjenner til 🙂
          Ja, det er helt sant, det er gull med slike butikker ♥♥

    6. Så kjempefine og nydelige roser 😊 Kjøper av og til blomster på nærbutikken, men synes ikke de holder seg så lenge som blomster man kjøper på et gartneri.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, jeg har kjøpt masse blomster på Extra og Rema jeg.
        Men synes kvaliteten blitt dårligere og rosene er litt korte i stilken.
        Klem og fin kveld.

      1. Vakker stemning å titte i blomsterbutikker. Så mye fint å se.
        Blitt veldig skuffa over blomster jeg har kjøpt på Rema i det siste.
        Så da kutter jeg det bare ut. Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg