Hus og hjem

 

God kvelden herfra Hus og hjem – forrige innlegg i saken. Ikke farlig å gå inn på en link her hos meg. Jeg linker som regel bare tilbake til et tidligere innlegg..

 

Ikke ofte jeg kjøper noe nytt til heimen, men jeg trenger litt mer lys her inne..Blir eldre vet dere og da hjelper det ikke bare med briller. Man bør ha godt lys inne også! 

 

Jeg ønsket ikke bruke så mange penger på en ny bordlampe, men jeg ønsket lys i en litt mørk krok. Valget falt på denne, de hadde den i to størrelser. Jeg kjøpte den minste størrelsen..Ikke dyr, kostet under 200.-. Og den var faktisk veldig fin på skjenken her.. 🏠 Tar bilde ved en senere anledning. Skjerm var med i pakken, jeg kjøpte bare en lyspære med godt lys..Hvor finnes denne??? Det skal jeg fortelle dere – Jeg kjøpte denne fine lampa på Clas Ohlson. Ble meget fornøyd jeg..🏠

 

Nå blander jeg tema her, men håper alle så NRK-dokumentaren om eldreomsorg i går! Sånn er det faktisk….hjerterått!!!  

 

HUS OG HJEM 🏠

 

14 kommentarer
    1. Flott lampe!🤩
      Vi kjøpte all belysning til stua når vi pusset opp nå på Clas Ohlsson.👍🏻
      Gjett om jeg så det programmet i går!😨
      Det er SÅ bra og viktig at det blir laget slike program slik at det kommer inn i stua til folk!👌🏻

      1. Tusen takk, ja likte den godt..
        Hele det norske folk bør våkne nå, for det som ble vist på TV er sannheten om eldreomsorgen i
        Norge..!!!

    2. det var en fin lampe og lys må vi ha ja ,jeg såg det programmet i går ja og jeg blir så sinna for slik trenger ingen å ha det i rike Norge,alikavel skal flere sykehjemsplasser legges ned for å spre penger ,noen skulle vært hengt opp ned og riset så dei forstod galskapen :=)

      1. Tapp lampa va fin den.
        ..
        Ja, hvordan kan Norge være et så rikt land tenker jeg. Når de ikke har råd til å
        vare på de eldre. Håper virkelig det blir bedre forhold, dette er svært skremmende å se!
        Bra beskrivelse – det burde vært gjort!!!

    3. Kopierer bare over det jeg skrev hos Mammapåhjul, jeg:

      Jeg så den. Og undres litt. I dag lever minst 1,4 millioner nordmenn alene, slik som jeg gjør. Jeg er nokså sikker på at vi er flere, som ikke har pårørende rundt oss. Nå ser det ut til at fler og fler også går inn mot 65+ med 4-5 samtidige, og til dels alvorlige diagnoser.

      Eldrebølgen har vi visst om i ti-år, og DETTE er hva vi har greid å skape 🤬…

      Så vil jeg bare oppfordre til å se del to neste uke. Stikkord: sykehjem + bruk av tvang.

      1. Det er skremmende å se slik dokumentar, men det er sannheten..Min mamma er jo den som har kjempet om
        plass på et sykehjem. Det tok tid..Hun kunne dødd i køen mange ganger. Det finnes ikke verdighet.
        Men mamma hadde oss, så vi holdt det rundt på en måte.
        Men jeg håper og tror at de som ikke har barn eller pårørende får mer hjelp!

    4. Lampa er virkelig fin, og lys må man ha. Vi kjøpte en stå lampe med LED-lys.

      Brennpunkt i går så jeg på og kjente bare at det kokte i meg. Det er bra om det blir oppvask av programmet. Neste episode blir sykehjem, og det er mange som ikke har det bra der. Ønsker deg en fin helg og klem til deg fra meg.

      1. Lampa var skikkelig fin – den prisen altså..Ikke mer enn 3 brød.
        Brennpunkt provoserte meg som deg, enda jeg har opplevd alt dette gjennom mamma…Jeg var sjeleglad
        da mamma endelig fikk plass her på Kråkerøy <3 Enda en vinter da hadde hun visnet og dødd en trist død i huset..
        Det er jeg ganske så sikker på. Hun var sjelden kledd, spiste ikke…møkkete og fæl i klærne…Hjemmeykepleiere kom og gikk..Nesten bortkastet..
        Hjelper ikke varme mat når hun ikke spiste den…
        God klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg