Hus og hjem

 

Det er kveld her i stua nå i Hus og hjemog jeg sitter og hekler på dette teppet mitt! Det vokser ganske bra synes jeg, det er veldig gøy! Koser meg med et slikt arbeide. Det haster jo ikke, en runde nå og en runde da, og da kommer  kommer man i mål til slutt 🏠

 

 

Søndag er dagen for å rydde litt i kjøleskapet, så da ble det suppe-lapskaus med diverse ta det man har i gryta! Alt er lov, og eksempel på hva man kan putte i denne gryte: Paprika, poteter, sopp, tomater, gulrøtter, vårløk, løk, purre, bønner, kjøttdeig og en par kjøtt-terninger og masse paprikapulver blir det god smak. Som sagt det kan varieres, jeg hadde ikke alt jeg ramset opp – men man tar det man har! Vannmengden må du prøve deg frem til. Jeg brukte 6 dl vann og en pakke med kjøttdeig på 400 gram. 

 

 

God søndagsmat her i heimen, sammen med en skive med proteinbrød og et glass Hamar julebrus, den uten sukker! 

 

Hus og hjem 🏠

22 kommentarer
      1. Smaker kjempegodt og mat må brukes opp. Hadde jeg ikke brukt det her så hadde det blitt en omelett tenker jeg.
        Vissen vårløk og sånn….

      1. Tusen takk, god mat dette og varmt og deilig når det var litt guffent her inne!
        Teppet volkser, jeg stresser jo ikke! Fin kveld til deg!

      1. Smakte deilig, og fikk brukt opp et par gamle sopp, tomater, og resten av vårløken!
        Enten må det bli lapskaus eller så må det bli i en omelett. Her ble det deilig middag!
        Klem og fin kveld…

    1. Suppelappskaus er perfekt på en søndag, og en fin måte å bli kvitt litt rester på 🥰 Koselig å sitte med sånt håndarbeid, og ikke stresse for å få det ferdig. Ha en fin søndagskveld.

      1. Tusen takk. Denne gryta er god synes jeg og man får ryddet i visne grønnsaker. Deilig.
        Håndarbeid for meg er kos og hygge og 0 stress.. Ha en fin dag. 😀

    2. Kos en høstkveld det da med god mat og håndarbeide.. Ikke kjøpt eller smakt julebrus enda.. men blir nok ikke så lenge til… Klem <3

      1. Tusen takk. En fin dag og kveld i heimen. Denne julebrusen fra Hamar synes jeg er veldig god…😀Ønsker deg en fin morgen og dag.

    3. god varm suppe er alltid godt på denne tid av året og en fin måte å få brukt opp mye en har litt igjen av i kjøleskapet :=) festlig med en stor bestemorsrute ,blir nok varm og god og veldig fin til slutt

      1. Tusen takk, teppet blir veldig fint – så langt! Fine farger for jeg har jo mye forskjellig garn.
        Ja, man må rydde og se hva man har! Slik suppelapskaus av kjøttdeig er godt.

    4. Himmel, jeg har ei flaske julebrus i fra i fjor i kjøleskapet. Sluttet å drikke brus for 8 år siden. Den flaska får stå i fred for meg. haha. Kos deg med litt julestemning og hekling. Venter spent på garnet om den kommer i dag eller onsdag. Det teppet blir godt å ha på kalde dager, og fint er det også! Middagen din så supergodt ut. Hadde fårikål i går, og varmer opp i dag. Ble så mye igjen. Ha en fin uke, klem.

      1. God mandag! Tar tid med dette garnet ditt. Må kanskje klippe sauen?
        Teppet blir fint og fargerikt, blir glad av dette.
        Drikker ikke så mye brus jeg heller, men julebrusen er da god! Særlig nå lenge før jul.
        Kos deg med Fårikål – det er god mat. Best dagen etter synes jeg 🙂
        Klem og fn dag til deg.

    5. Så koselig med det teppet ditt. Middagen fristet også. Her blir det en fiskegryte i dag og det er også godt. Ha en vakker dag. Klemsiklem. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg