Hus og hjem

 

God lørdag herfra Hus og hjem 

 

Jeg stod opp tidlig som vanlig og tenkte at jeg kunne bake en eplekake. Hadde jo mange epler fra hagen liggende her i huset. Så da ble det litt bakst her på morgenen. Når kaka har blitt helt kald går hele kaka rett i fryseren, kjekt å ha når gutta er hjemme! Jeg kunne sikkert spist både 2 og 3 biter, det er ikke det altså! Jeg brukte DENNE oppskriften, nesten da. Jeg lagde ikke smørkrem, men pisket eggedosis og smeltet smør og hadde i litt fløte. 

 

 

Sikkert veldig god, har lagd det før på samme måten før. Er du i tvil så følger du oppskriften til punkt og prikke! Liker aldri være slave av oppskrifter jeg, verken med med strikk eller mat! 

 

🏠

 

Men over til bildet øverst, jeg har et tips å komme med. Jeg blir nesten slått i bakken av en slik duft som det er i skyllemiddel/tøymykner. Jeg har alltid en tom flaske på lur. Når jeg kjøper en ny flaske så heller jeg halvparten av innholdet over i den gamle tomme flaska til senere bruk og den nye flaska fyller jeg opp med vann! Da får man et mye mer behagelig duftende produkt! Dette har jeg praktisert i sikkert 15 år! Klær hos meg skal lukte godt og ikke være “elektrisk”, men det må være grenser for alt! Det skal ikke lukte parfyme av klær og sengetøy! Jeg gjør ikke dette for å spare, for skyllemiddel er ikke dyrt, men på grunn av lukta! Det blir ikke det samme å ta bare litt skyllemiddel i den beholderen i vaskemaskinen. Det har ikke samme effekt, det blir fortsatt for sterk lukt!

 

Hus og hjem 🏠

8 kommentarer
    1. Slutta med skyllemiddel fordi lukta ble så sterk og jeg har astma og det gav meg litt pustebesvær. Men det er et godt tips du kom med.
      Laget eplekake i langpanne og frøs ned. Kjekt å varme litt opp og ha litt is ved siden av. Bakte rundstykker med revet gulrot oppskrift i fra Trines matblogg. Jeg tilsatte litt gresskar kjerner i den grove deigen. Men jaggu god og mettende til lunsj. Bedre å bake enn å kjøpe rundstykker. Ha en fin lørdag og klem til deg.

      1. God ettermiddag/kveld! ja, altfor sterkt for meg. Takler det dårlig og hvis jeg har sengetøy med slik lukt så våkner jeg opp med
        hodepine. Men med dette trikset er det helt topp! 🙂
        Deilig bakst hos deg, hjemmebakt er best! Ja, nå gikk kaka i fryseren her også! Like hel og det er stas å ta opp når det blir folk i huset her.
        Krem eller is og varm eplekake, mmmmmm! Lunker den litt i ovnen! Da blir det fest her i heimen! Kos deg med kvelden og klem til deg.

      1. Da er vi to som ikke liker den sterke lukta!
        Dette fungerer for meg 🙂 luktfri må jo være perfekt!
        Kaka er ikke smakt på – putta den hel i fryseren! 🙂 Klem og fin kveld.

      1. Tusen takk og det er takket være deg. Skal skrive litt om en gang. Får se om jeg klatrer litt først.
        Jeg måtte vri hodet og svaret dukket opp ved støvsugeren. Hus og hjem ja, der har jeg nok stoff! Og da får jeg også denne tema-bloggen!

    2. enig i att skyllemiddel kan lukte sterkt,lite jeg bruker av det ,kun på klær som blir elektriske ,men jeg er mer bevist å kvalitet i klærne ,det skal være naturbrodukter og da blir dei ikke elektriske :=)
      tror jeg må bake en eplekake jeg også og putte i fryseren ,godt som du sier å ha om noen titter innom døra

      1. Ikke sant deilig med en kake elller flere på lur!
        Skyllemiddel er sterke, og med dette trikset så fungerer det for meg.
        Kjøper ikke “rare” stoffer jeg heller lenger, men man har jo litt liggende fra tidligere år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg