Hus og hjem

 

God kvelden her fra Hus og hjem (link) på lørdag kjøpte jeg noen batterilys på Europris. Synes tidligere de har vært så stygge egentlig, dersom de ikke var nede i en beholder så var de nesten ikke brukenes…! Nå begynner de faktisk å ligne lys! 🏠

 

Her har engelen fått lys og da kan den stå litt her og der og skinne! Man må ha respekt for levende lys. Jeg tenner aldri lys i rom hvor jeg ikke sitter!  Tenner i stua og på kjøkkenet. Så tenker jeg kjøper noen flere av disse, håper batteriet varer en stund, slik at de ikke “spiser” batterier! Batteri er batteri, levende lys må til der man sitter og spiser tenker jeg..Men en del reagerer på dette og det skjønner jeg, kan sote litt også..

 

 

 

Smakte en kopp av denne i dag, ganske god – men det er veldig søtt! Så tenker at det er noe jeg koser meg med i helgen og i jula! Men aldeles ikke noe usmak 🏠 To deler vann og en del gløgg skulle det være..litt rosiner hadde jeg i også, men mandler må jeg huske på å kjøpe! Kos deg med kvelden…Jammen er det kaldt om dagen!

 

Hus og hjem 🏠

 

 

16 kommentarer
    1. Har en del batterilys jeg også.
      Men brenner mye levende lys der vi sitter.
      Og til frokosten har jeg lys med dato på.
      Brenner litt hver dag.

      1. Slikt lys med dato på har jeg også. Det er så koselig synes jeg.
        Kjekt med batterilys der man ikke oppholder seg.
        Kos deg med kvelden! Klem..

    2. Koselig med batterilys og det går litt batterier i jula, men det er bedre, for da er jeg ikke redd for flammer her og der. Kos deg i kvelden. Nå fristet det med gløgg. Jeg har vært ute og gått i mørket og det var kaldt ja. Ha en fin kveld 🙂

      1. God kveld. Gikk en tur for litt siden jeg også. 8 kuldegrader, med føles som 13 kalde leste jeg på yr.
        Gløgg er deilig det! Men litt for søtt for meg, men kan kose meg i helgen og blande med litt rødvin!
        Batterier går det masse av – masse lenker ute med batteri også!
        Klem til deg..

    3. Jeg liker best levende lys, men har noen på batteri også! En skal jo være forsiktig! Gløgg er godt – denne har jeg ikke smakt, tror jeg…. klem <3

      1. Net er noe med bål, flammer og levende lys.
        Gløggen var god den – men til helgen tenker jeg!
        Spe på med litt rødvin… <3 Klem..
        Rakk ikke oppskrift på julekake i dag, i morgen tenker jeg!

      1. Veldig koselig med litt lys her og der. Vi trenger det i denne måneden + noen andre måneder som er mørke.
        vi må skape litt hygge i heimen for å få det koselig.

      1. Ja kjekke disse batterilysa, de lange som jeg fikk tips av deg i fjor eller noe sånt er jo helt supre.
        Har ikke bytta batteri noen gang og de lyser og lyser!
        Litt lys i mørke kriker og kroker er aldri feil!

    4. Har et kubbelys som går på batteri. Kjøpte to vanlige i gullskimmer som går på battteri som jeg skal sette på bordet på lørdag. Vanliige telys bruker jeg lite av da jeg har opplevd at det tok fyr i plasten. Er litt skummelt ja.
      Lys i mørketiden trenger man. – 14 men føles som -20 i følge YR vet ikke om jeg makter å dra på butikken i dag. Himmel det er svinkaldt. Klem til deg fra meg.

      1. Så koselig med batterilys med gullskimmer. Det høres litt eksotisk ut.
        De med plast er jeg usikre på! Kjøpte de før, men har kuttet ut.
        Kaldt er det enda, men hjelper vel nærmere helgen tenker jeg. Tenker det blir koselig det julebordet deres..
        Klem og fin kveld…

    5. Jeg har ikke batterilys… bruker vanlige lys fortsatt. Synes de er koselige. Men er jo skummelt om man glemmer å blåse ut lusa da…
      Lag deg en fin tirsdag 🙂

      1. Det er mye forbedring når det gjelder batterilys. De blir på en måte bedre og bedre.
        Men skal man spise en romantisk middag for to så setter man ikke akkurat et batteriløs på bordet..
        Mange takk og fin kveld…

      1. De har stiv pris og det lønner seg ikke kjøpe de billige for de forbruker masse batteri!
        Men fint i mørke kroker i et rom, man ikke har anledning til en lampe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg