Hus og hjem

 

God formiddag her fra Hus og hjem (link) Det er kaldt og guffent ute. Datoen sier 3. desember og jeg brenner lys! Koselig – jeg finner roen av slike lys. Det er noe med flammen og selve lyset og duften av stearin!

 

I dag er det fredag og blir vanlig rengjøring her i huset! Har man hus og hjem og mange interesser og ukas magasiner og avis i postkassa + min hobby som er å studere fond og aksjer så har man ikke akkurat fritidsproblemer 🏠 Personlig økonomi er en viktig jobb!

 

Det er helt greit og jeg får se om jeg trenger å dra på butikken i dag!

 

 

Bakst fra i fjor jul, elsker disse kakene her – krumkaker. Men liker å lage dem helt opp til jula slik at de er ferske og gode! Mange ganger steker jeg dem på selve julaften! Ikke fordi jeg ikke har rukket, men fordi da er det jul for meg. Men driver man med julemiddagen, så må jo gjøre det tidligere. Ikke hvert år man er hjemme selve julaften, noen ganger er man jo bedt bort!  Selv om jeg liker meg aller best her hjemme hos meg selv..Stillheten …..

 

Hus og hjem 🏠

10 kommentarer
    1. nettopp ferdige med husvasken jeg også ,neste uke får eg ta litt mer ekstra da tenker eg å bytte ut div til rødt :=) har ikke bakt ennå jeg heller ,som du sier,det er best når kakene er helt ferske ,ha en fin dag da

      1. God fredag! Ja, kjekt å ta en vanlig rengjøring i dag og så blir det mer jul etterhvert her i heimen.
        Kaker må være ferske, det er hele poenget synes jeg.
        Kos deg med dagen! 🙂 Og turen takk..

    2. Krumkaker må vi ha til jul. Steker de litt nærmere jul jeg også. Dvs jeg lager røra og mannen steker.
      Og så må vi ha en runde med glutenfrie pga ett barnebarn med cøliaki og en svigersønn med intoleranse for gluten.

    3. Mmm….krumkaker er en av mine favoritter. Men jeg koser meg helst med dem før jul. Det er så mye annet å spise i selve julen. Jeg har ikke bakt krumkaker enda. Kanskje det ikke blir i år heller. Men jeg har lyst å gjøre et forsøk en dag.
      Du har mange spennende aktiviteter du 🙂
      Og det å tenne lys, få litt varme og stemning, det er viktig det ♥
      Ha en fin 3. desember ♥ Klem ♥

      1. Tusen takk, nei disse kakene må være ferske og bakes 1 – 2 dager før jul. Spiser de på julaften til kaffen og det er julens høydare for meg. Må bare ha det…men å steke tar tid for de må være så tynne som papir.
        Masse å gjøre her hjemme ja, og kos deg med dagen! Stor klem fra meg.

    4. Krumkaker må vi også ha i julen. Jeg skal begynne med litt vasking av kjøkkenskap og skuffer i helgen. Nå er formen blitt bedre etter covid-19, og jeg har mer overskudd.

      Skal begynne å bake litt etter hver jeg også.

      Kjempekoselig å tenne lys da.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Så bra at det går fremover med deg! Flott! Gøy å bake synes jeg, men tar det slik som det passer meg. Stresser ikke!
        God kveld til deg! Klem <3

    5. Her blei det ingen rengjøring idag….. blei skautur (bombe) og handling av resten av julegavene…. 🙂 I år skal jeg til min søs på julaften – annenhvert år er jeg hjemme med ungane, dvs kun prinsessa de siste åra. Deilig med stille og rolig julaften syns jeg….det er jeg vant til fra jeg var liten! Klemmer <3

      1. Du har vært veldig flink i dag. Fått gjort masse. Deilig det da…
        Noen julaften har det vært masse folk og andre bare meg. Så veldig forskjellig her hos meg.
        Nå liker jeg best stillheten…takler ikke så mye folk lenger <3 Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg