Hus og hjem

 

God fredag her fra Hus og hjem Jeg viser noen bilder av mitt siste verk! Jeg tenker, her har du en ide til han som har alt – hvorfor ikke strikke et slips? 🏠 Dette rekker du fint til jul! Ta frem et gammelt slips fra skapet og bruke dette som modell. Jeg fant denne oppskriften i en strikkebok og får dessverre ikke lagt ved oppskriften her! Men er strikket i perlestrikk, altså rett over vrang og omvendt. 

 

Dette er strikket i tynn ull på pinner nr. 2,5. Ikke vanskelig, men man må ha kontroll på fellingen og hvordan man øker på begynnelsen. Strikke stramt og være nøye der man feller! Fargen er burgunder, det øverste bildet viser korrekt farge. Brukte et nøste og slipset bør være ca. 1,5 meter! Tenker at dette kan være fint til en sjokoladebrun skjorte i litt grovt fiber. Her har jeg bare dratt frem en olaskjorte jeg hadde i skapet mitt, for å ta bilde her til bloggen! 

 

 

Fin fin julegave til mannen i huset eller en venn eller til voksne barn! 🏠 Slipsknuten er ikke korrekt har bare surret det litt rundt for å viser et bilde av hvordan det kan bli! 

 

 

 

Hus og hjem 🏠

10 kommentarer
      1. Ble flott men måtte være nøyaktig og strikke veldig stramt.
        Først skulle det økes og så skulle maskene bli færre og var en litt rar måte å felle på
        for at det ikke skulle synes så mye eller bli hull.

    1. Så kult! Har aldri tenkt på å strikke slips, men dette er stilig! Nå strikker jeg nemlig kluter….. 🙂 fikk ei bok med div mønster til bursdan min! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg