Hus og hjem

God kveld her fra Hus og hjem 

 

Snart nyheter og jeg får gjort lite her hjemme de dagene jeg er på jobb. Blir lange dager, med denne reiseveien min. Men til helgen så skal jeg se hva jeg finner som jeg kan begynne å pynte litt med! Denne engelen kommer tidlig frem, utrolig glad i den. Den er så fin og ble kjøpt på loppis for noen år siden! Så skal jeg pynte med litt lyslenker ute og litt lys i disse mørke vinduene! Tenker det blir koselig jeg! Kanskje en blomst eller to og ta frem den lille adventsstaken min med et lys!

 

Orker ikke så veldig masse pynt i de tidlige ukene før jul! Synes det er koselig ute på restaurant og slik at juletreet er pyntet, men her hjemme liker jeg enkel pynt til advent 🏠 

 

Er du på jakt etter litt pynt som ikke alle har så er det masse fint på Fretex blant annet! Og det er jo til en billig penge. De får sikkert påfyll hver dag og da bør prisene være fine i forhold til nytt på en butikk! 🏠 Og de ønsker ikke brenne inne med store lager av gammel/brukt julepynt! 

 

Hus og hjem 🏠

 

18 kommentarer
    1. Det er koselig med lys og advent! Jeg pynter med noen få store nisser og stjerne og adventsstaker til helga – og så kommer resten av min DIGRE nissefamilie fram om noen uker! Dette er koooooos <3<3<3

      1. Herlig. Du har alltid rutine og fast opplegg du. Mitt opplegg og pynt varierer fra år til år ❤️ingenting har fast plass hos meg.
        Klemmer…

          1. Hehe, er ikke det bra da! <3
            Jeg er veldig forskjellig. I noen år er det masse pynt, noen ganger mindre.
            Og stjerner og staker er aldri de samme. De bytter vinduer og rokerer…juhu…

    2. nydelig engel ,elsker engler :=) pynter ikke mye jeg heller ennå ,men noen engler skal frem og julestjerna da til helgen :=) i morgen blir det ikke noe ,tar bussen bortover,var ikke fornøgd med siste hårklipp så jeg skal til frisøren igjen :=)

    3. Engelen er virkelig fin, og noe som er koselig å sette fram.
      Jeg er nok av de som forvandler hjemmet til det rene julehuset til helgen. For ikke å slite meg helt ut, tar jeg litt hver dag så orker jeg å nyte det når jeg er ferdig 😊

      1. Tusen takk, engelen er utrolig fin altså. Skikkelig kupp jeg gjorde den gangen.
        Pynte litt og litt er slik jeg holder på, men blir i andre halvdel av desember!
        Nå er det lilla og advent! Nei, man orker kke så mye om gangen lenger på det området!
        Før så pynta jeg hele huset på lille julaften, stekte ribbe og hadde besøk. Det orker jeg ikke lenger.

    4. Jeg investerte i nytt utelys på grana mi dette året og det blei kjepefint! Ellers bruker jeg av det jeg har – og det er lite nytt jeg investerer i. Føler jeg setter fram minner i jula… slik som jeg har brukt siden barna var små og oppover 🙂

      1. Koselig med lys i grana! Jeg kjøper alltid noe noe nytt for meg, enten i butikker eller på bruktmarkeder.
        Men har virkelig mer enn nok pynt..Og blir som regel en ny stake eller en ny stjerne.
        Men det er meg. Kan spare hele året jeg, men når jula kommer da elsker jeg å shoppe.
        Men pynten som ungene har laget den kommer frem <3

    5. Nydelig bilde. Enig med deg, julen den kommer etter advent. Jeg liker å ta inn gran og furukvister i desember, for det dufter så godt. Masse stearinlys og batterilys blir det også. Litt etter litt kommer juletingene fram. Så artig å gå på bruktmarked og lete skatter. Du finner sikkert noe fint, som meg. Ha en fin dag 🙂

      1. Koselig med litt kvister og masse lys – både vanlige lys og batteri.
        Batteri er fint i vinduer og slikt, men på bordet må jeg ha levende lys!
        Bruktmarked er flott! Klem…

    6. Hos meg er det advent først.
      Og så pynter jeg til jul litt etterhvert de siste dagene.
      Koselig tid vi har foran oss nå.
      Håper formen holder seg greit og at jeg greier å nyte det.

      1. Koselig med litt blomster og lilla lys en god stund i desember.
        Så kommer det andre røde frem etterhvert!
        Håper på god form hos deg. Klem og fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg