Hus og hjem

 

God søndag fra Hus og hjem Har sittet med litt småtteri i dag også! Over her har du hjerter strikket i finull, fylt og sydd sammen og så tovet i maskinen på 40 grader. Hadde ikke rødt garn i finull, kjøper det så fort jeg er i en slik butikk. Disse ble fine synes jeg. Lager mange og pynte samlet på et bord eller legge sammen med gaver man lager. Mulighetene er mange…Oppskriften finner du i bladet Allers – Julens ideer. 

 

 

Her har jeg heklet et hjerte i Fiol. Hadde ikke rødt Fiolgarn, men kjøper det en av dagene det også! Oppskriften har jeg delt tidligere og du finner den her: HEKLEDE HJERTER  Skal gå ned en størrelse på heklenålen på neste forsøk! For vil ha dem litt mindre, og er så kjekke å legge ved på pakker som ekstra pynt! Vi du ha dem litt stivere, dypper du dem i skummet melk og former fasongen og lar dem tørke slik som her.

 

Bruker bare en plate med isopor jeg, som jeg har liggende og bruker til slikt, fest med knappenåler! 🏠

 

Det var dagens lille tips fra Hus og hjem!

 

Hus og hjem 🏠

20 kommentarer
    1. Har sånne hjerter. Datter heklet noen ogg stivet de. Går som pynt på juletreet. Er ferdig med 3 kluten, og dett garnet som er igjen er ikke bomull. Kjentes stivt ut og er litt tykt. Prøvde å hekle med det men det deler seg. Tror ho har kjøpt noen nøster i utlandet. ha,ha.

      Har to par heklet stjerner som skal stives i trelim og vann. Settes lys i og vips har jeg en advent stjerne. De er ikke hvite men grønne. Kommer vel snart i julestemning. Ha en fin søndag. Klem

      1. Så masse fint pynt du har laget og/eller din datter. Det er jo helt topp. Bare til å nyte.Stjernene høres vakre ut.
        Garn som deler seg gidder ikke jeg lage noe av. Det er pyton! Kos deg masse med denne søndagen..klem fra meg.

      1. Tusen takk, slikt er veldig gøy å pusle med denne måneden synes jeg.
        Neste måned er det jo mer pyntning og shopping! 🙂 og bake litt kanskje..

    2. Fine ullhjerter. Koselig med sånne farger også. Knallfine tips og det heklede hjertet var jo utsøkt. Jeg har heklet mange sånne forskjellige, men ikke dette.Stilig!

      1. Tusen takk så hyggelig kommentar. Masse fint å lage selv altså!
        Ser slike tovede hjerter selges for kr. 40.- så lurt å lage selv! Klemmer…

    3. Så fine! Artig å hekle og strikke slike ting. Jeg heklet for mange år siden hjerter og kremmerhus som jeg fortsatt har på juletreet. 🙂 Koselig å ta fram disse hvert år. 😀

      1. Tusen takk, liker å pusle med slikt hver eneste høst jeg, synes det er koselig! 🙂
        Skjønner godt at du liker det du laget, hjemmelagd er det beste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg