Hu og hei – det gror

 

Det gror her i hagen til Solliv! 🌿

 

Rododendronbusker er flotte altså…Finnes i et hav av farger! Før var det jo lilla og hvit og rød – som var de mest vanlige! Men når jeg er på turer rundt om kring..Så titter jeg inn i hagene til folk og det er mange nyanser av disse…Sterke farger og sarte farger…Det må være noe som har kommet etter hvert..de nye fargene!

 

Dette er hjemme hos meg..Fryktelig tørt og vi får ikke lov å vanne med slange. Bare med å bære kanner! Jeg har stor hage og makter ikke å gå rundt med kanner hele dagen! Så får håpe de har dype røtter! Jeg har mer enn nok med å vanne krukker og bed! 

 

Her har det ikke regnet en dråpe! 💦 på evighet!

 

 

 

 

 

 

Denne rosa her som seg trodde var rød, er nydelig! Den fant jeg i skogen i vinter og plantet i en krukke her hjemme! Når det man finner blir til gull 🥇 

 

Skikkelig lekkerbisk, og det kom 16 – 17 blomster på denne! Skal plante den i hagen etter hvert! 

 

 

En av hekkene mine, jeg har stor hage og forskjellige hekker rundt hele huset! Det er en type spirea og heter Gentspirea. Ganske hurtigvoksende så jeg klipper buskene godt ned etter blomstringen! 

 

I DAG BLIR DET EN NY HAGEDAG!

 

18 kommentarer
    1. Du verden som det gror i hagen din. Skal snart ut. Vil sette en blomst ved felles grava til min far, er på tide nå syns jeg. Har ikke vært der på en stund. Det er en kiwibutikk som ikke ligger så langt unna og de selger blomster som passer der. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk, alt jeg putter i bakken her blir digert!
        Enda det er helt på toppen av Kråkerøy! Men håper på regn da…Håper du finner fine planter og at det blir vakkert på grava! Ha en fin dag!

    2. utrolig flotte busker og rhododendron ,gleder meg til mine blir så store :=) med lite regn og mye sol og tørke blomstrer alt fort i år og har dermed også kort blomstringstid om en ikke får vanne,tror jeg hadde lurt meg uut seint på kveld og gitt rhododendroen litt :=) vi har privat brønn oog ikke komunalt vatn her på Leira så vi har dryppslange liggande ,urtehagen må vannes for hånd ,da henter jeg i elva som renner forbi

      1. Tusen takk, ja virkelige flotte busker her. Men krever vann.
        Kan aldri huske at det har vært vann-restriksjoner i mai noen gang. Kjedelig altså.
        Drypp-slange er ikke lov her. Ikke spreder, ikke slange! Kun med kanner! Og da må man bære rundt.
        Det går ikke i en stor hage!
        Du er heldig som har elva og ditt eget vann! 😀

    3. For et blomsterflor rundt deg. Vakkert.
      Men vann må til, er ganske tørt over mye av landet nå. Så litt regn kan være greit 😊

      1. Tusen trakk, håper det kommer regn altså..For det er fryktelig tørt og så mye pollen som er noe slit
        å puste inn! Ha en fin dag videre 🩷

    4. Der var det frodig, ja, og den ene rhododendronbusken er jo veldig stor. Nydelig. Det er så fantastisk nå for tida. Alt blomstrer på en gang. Håper det blir igjen litt blomstring til resten av sommeren også😉

      1. Tusen takk, ja utrolig vakkert for tida. Helt nydelig med blomstringen.
        Men trist at det blir påbud på våren når planter og blomster trenger mye vanning! 🌸

    5. Så flott i hagen din. Er ikke greit å bære store kanner med vann for å vanne. Ta å vanne når det er blitt noe mørkere og bruk hageslangen. Ingen som bryr seg tror nå jeg. Vi får vann i fra elva her som kommunen ordnet.
      I dag laget jeg iskrem, og veldig enkelt. Med malt Daim sjokolade oppi. Nyt helgen. Klemsiklem

      1. Hallo! Hjemmelaget iskrem, å så godt da. Du er flink! Og hjemmelaget er alltid så deilig.
        Hagen er flott nå, men altfor tørt og trenger vann. Håper på regn i helga! Bære kanner på alt av hage
        går ikke, da har man ingen følelse i armene etter hvert! Kan aldri huske at det har vært restriksjoner
        på vanning i mai!
        God kem herfra 🍒🍒🍒

    6. Så flott hage du har! 🥰 Rhododendron er nydelig! Det er vel å la hageslangen renne lenge de tenker på vil jeg tro, for å vanne litt fra en slange eller kanne blir det samme. Ellers vil jeg tro de store buskene har dype røtter, og man skal ikke så langt ned for å finne våtere jord. Heldigvis er det spådd regn om ikke så altfor lenge, – krysser fingrene for det! 🤞🙏🤞

      1. Mange takk, bare kanne som gjelder. Slange er helt forbudt! Så må bruke krana og fylle på vannkanner.
        Et slit hvis man skulle vanne hele hagen med det. Meldt litt regn nå så får vi se hvor mange dråper som kommer.
        Ha en flott varm kveld! 🌸

      1. Mange takk, ja er så store og fine busker! Flotte hele året egentlig..
        Alltid grønne og ikke noe bladverk å rake. Og nå finnes de i mange fine farger! Klemmer..

      1. Tusen takk, jeg er en hage-glad person og bruker mange timer i hagen hver eneste dag og har handlet for mange tusen kroner i planter og
        busker gjennom disse årene jeg har bodd her. Det er lissom mitt fristed!
        Og det er på toppen av Kråkerøy og egentlig en fjelltomt. Og bra med vind!
        ..
        Pappa fikk aldri til disse i sin hage, han hadde nok for god jord i hagen sin! De vokste ikke, var bare små hele tida.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg