Når det man finner blir til gull 🥇

 

I vinter så fant jeg en sliten busk ikke så langt unna meg! 

 

Det var fryktelig kaldt og bakken var full av frost! Jeg gikk forbi noen ganger og tenkte den planten var vel frosset i hjel…Jeg kunne ikke plante den i hagen..Det var tæle…Men 3. gang gikk jeg ikke forbi…den ble med hjem! 🩷 Den kunne da ikke ligge der i skogen og dø…

 

 

Jeg hadde jord i boden og en stor potte hvor jeg plantet denne stakkaren…Jeg har nå dullet med denne rododendronen i hele vinter og våres…Det er en Rododendron ja…! Fargen visste jeg ikke, om den var rosa, hvit eller lilla! Og denne uka så fikk jeg svaret…Den er av slaget rosa…Jeg ble hoppende glad! Jeg har 4 hvite i hagen og 4 lilla av denne sorten! Rosa har jeg aldri eid…Etter blomstringen skal jeg finne en fin plass i hagen! Jeg telte knuppene i dag, det var 17 stykk! 

 

For meg er dette stor lykke – ting som noen har kastet  – blir GULL hos andre! Er det ikke rart 🩷

 

🌿

 

En fin kveld til alle i hop…Vi er vel alle en liten “Ferdinand” som digger å sitte under trærne å lukte på blomstene 🌸 Og vi trenger ikke et korktre..Vi tar det vi har! Eller finner….

 

 

10 kommentarer
    1. Så flott at det var liv i den og at du fikk en farge du ikke hadde! Rhododendron er jo så fine!

      1. Takk og god formiddag. Ja, jeg var glad at den var rosa for det har jeg ikke i samlingen min. Har tenkt
        på det hver eneste vår..Men så har jeg ikke fått kjøpt meg, for det er jo ganske dyre planter da!
        Og hver vår så er budsjettet stramt – det er jo så masse man skal kjøpe og når ungene bodde hjemme så
        var det klær til 17. mai og alt det der som alltid var prioritert.

    2. Helt klart gull! Så bra at du ikke gikk forbi flere ganger – men tok den med hjem! Rododendron er så vakre – og jeg har plantet TO ute i hagen her nå – og krysser fingre for at de er røde og vakre etter hvert 🙂 Lag deg en fin fin torsdag 🙂

      1. God formiddag. De er skjønne når de blomstrer på våren og egentlig fine hele året da de alltid er grønne.
        Liker dem godt og hos meg blir dem digre altså..De liker jorda i hagen her.
        Bra du fikk shoppet og plantet..nyt dagen og klem fra meg 🩷

    3. Kjempefin. Blomster er fine og skaper ro med sine farger. Du er flink og resultatet av det som du tok med deg hjem ble jo veldig vakkert og kjempebra. Ha en fin dag.

      1. Mange takk, ikke sant…Det ble et flott resultat! Var heldig der..
        Blomster er vakkert og man finner stor ro – kos deg med fridagen og langhelg også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg