høsten banker på nå

 

God ettermiddag, jeg har gått tur. Søndagstur. Jeg skrev også om søndagstur på gåskolen før i dag. Den kan du lese om HER Jeg gikk i Fredrikstadmarka – en løype som heter Borredalen rundt. Den er på 5,6 kilometer. Det var en fin tur i dag synes jeg. Hadde med sekk med påsmurte rundstykker/baguett og en flaske vann. Deilig tur. En del folk var ute, men ganske lite i løypa jeg gikk. Det er egentlig en kjekk løperunde. Og det foregår på tirsdager. Da er det ikke lurt å være dere oppe i Borredalen for meg som er var på lyder og mas.

 

 

 

Og hvis du ser etter. Bilde 1 viser det tydelig. Det er Mr. Høst som banker på 🙂 Litt koselig og litt vemodig. Men det er sånn det er her i Norge. Klare skiller på årstider. Ikke bare sammensurr…Jeg liker det jeg, variert. 

 

Etterpå kjørte jeg innom Plantasjen. Kjøpte noen sekker med bjørkeved. Det er litt deilig å ha synes jeg. Har en del ved igjen fra vinteren som var så jeg trenger ikke så mye blandingsved i år. Det er kjekt. Så da er jeg i mål tenker jeg! Det er ikke billigere å kjøpe ved i sekk, bedre å kjøpe en pall eller stor sekk (favn med ved). Det pleier jeg alltid å gjøre! Men har man så har man…

 

Og dere, Plantasjen hadde ikke begynt med jula enda! De pleier jo å være tidlig ute med den. Så nå før middag har jeg raka litt i hagen og pratet med en nabo! Så da skal jeg kose meg lesing og litt strikk. Jeg fikk melding før helgen fra en Fugl her inne på blogg at en pakke var på vei til meg. Kanskje den dukker opp i morgen, gleder meg stort. Skal vise dere hva det er og sånn når jeg får pakka! Nesten litt jul jo 🙂 

 

Kos dere masse videre med denne søndagen….

8 kommentarer
    1. et vakkert sted,fint å gå tur,vi har hatt besøk av lillegutt denne helgen,så det har blitt både 2 og 3 turer men ham og vovsen :=) høsten er en fin tid,men i år har den vært litt våt og kald,ikke noe å gjøre med det,lyt bare kose seg alikavel 😉 jeg fikk tak i litt julegreier i dag,på en låvebutikk,julegave som stod på en ønskeliste,på butikkane kommer det ca i midten av oktober,jeg trengte det til neste helg :=)

      1. Tusen takk, veldig vakkert i marka i Fredrikstad. Flott å gå der ja. Mange vann, ikke bare dette. Flotte løyper på kryss og tvers. Bra du fikk ordna med julegaven. Blir sånn hos deg. Du må være ferdig i god tid. Mange å levere til og lange avstander. Bra det var masse kos med lillegutt 💚

    2. Vakker tur du hadde i dag. Veldig fint å være ute i høstnaturen, synes jeg. Må innrømme at jeg liker høsten veldig godt. De nydelige fargene. God søndagskveld 🙂

      1. Tusen takk, veldig vakkert med de fargene og at lufta er klar og fin å puste inn. I dag var det nydelig vær her i Fredrikstad. Så glad jeg valgte denne løypa. …Fin kveld til deg! 🙂 Elsker høsten jeg. Men ikke når det er for mye regn da..

    3. Flotte bilder 😀 Tusen takk. Akkurat,, du har sikra deg litt ved til vinteren. Nei det er ikke billig. Nå har madammen bestemt seg for varmepumpe. Jeg har bare “senket guarden…” så den kommer vel i hus…..

      1. Tusen takk, ved må til. Varmepumpe høres supert ut da. Det er behagelig varme. Ved har blitt skikkelig dyrt. Men er deilig varme! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg