her om dagen

 

Så tusla jeg en tur rundt på øya Isegran, der ( Dag 2 – på Idyllfestivalen ) var jeg også på festival i sommer. Men minnene kom frem altså…Jeg var plutselig tilbake til juni denne sommeren. Bildene i hodet mitt hadde jeg, alt annet var jo på et annet nivå av idyll..Rooooolig, nesten ikke en sjel å se..denne kvelden.

 

 

Magasinet var stengt da jeg var der, mulig sesongen er over eller de bare har oppe i helgene, kanskje..Jeg vet ikke, har ikke googlet.  Dette her var etter kl: 1900 en gang.

 

Jeg hadde vært på sykehjemmet og besøkt mamma. Hadde med klokka hennes, hvor det har blitt skifta rem…Klokka kan hun, og da må man passe på at hun har klokke. Håper hun ikke bytter den bort eller noen “låner”..De er fæle til det de eldre..Plutselig så er det haug med bilder av andres oldebarn på et bord hos henne..Jeg undrer…hvem har kommet med det? Men de bytter bilder og gåstoler og alt..Akkurat det er litt slitsomt..🥰

 

Men er nok ikke lett å ha kontroll på. 

 

 

Jeg fikk en fin mimretur rundt på øya og lengtet tilbake til bakt potet og pizza og en kald øl..For et perfekt sted å ha en festival tenker jeg..Nå luktet det treolje i stedet for pizza…Men gikk greit, hehe…

 

 

12 kommentarer
    1. Ikke greit når de byttelåner på sykehjemmet. Merket ikke mye av det der Mamma var, men hun ville nok aldri ha byttet bort noe, hun var for det meste sint. (På sykehjemmet altså, i virkeligheten var hun ikke sint uten grunn og aldri i offentlighet.)

      1. Det er ikke helt greit med dette, for man må lete etter ting som er borte fra mamma og levere ting hun
        har i skuffene sine. Jeg finner mobiler og briller – hele tida.
        Og sist nå var bildene av pappa vekk. Litt trist. Jeg hadde ikke sjans til å finne dem den kvelden.
        Bra de ikke skjedde med din mamma. Skjønner at man kan bli sint – det er forandring og det liker ikke vi mennesker.

        1. På omsorgssenteret der jeg arbeider i resepsjonen har beboerne nøkkelbrikke på håndleddet etc slik at de bare kommer inn der de skal. Dvs at de ikke kan gå inn på rommene til hverandre – og at de som ikke finner veien tilbake ikke kan gå ut av sykehjemsdelen uten følge. (De har uteområder tilhørende sykehjemmet som de kan gå ut og inn av.) De behøver ikke gjøre noe med nøkkelbrikken for at dører sal åpnes, men de må ha den på seg.

          1. Så smart system da, ja jeg tenkte at slikt måtte kunne løses. For det må jo være et problem på et sykehjem. Når de
            hele gjengen bytter og tar ting og fyller gåstolen med ting som ikke sine. Jeg er også 100 % sikker at mamma har mistet en ring
            på hjemmet. Den er borte vekk, men hun kan ha mistet den selv i do f.eks..Så her må man være varsom med å beskylde noen.
            Men slik systemet er her, så er det lurt å la verdisaker være hos barna vil jeg tro..eller andre pårørende da – ikke fylle opp
            med for mye personlige ting man er redd skal bli borte!

    2. Nydelige bilder, og fin sommerstemning ☺️
      De bytter og tar, m.m. Mamma opplevde det hun også, og hun sa at noen hadde tatt ting, og de fant dem på andres rom, så de mister nok litt tanke for at det er feil å ta når de blir litt demente spesielt.
      Nå kommer ikke mamma seg noe sted, og de låser døra hennes, så andre ikke kommer inn ubeleilig. Det er jo en del som går selv, og går inn alle dører som er åpne. Ikke lett dette.
      Godt natt til deg. Klem ❤️

      1. Takk takk, ja deilig på Isegran. Nydelig sted og veldig masse fint å se på. Liker meg godt der.
        ..
        De bytter og ordner, det er litt kjedelig..Jeg har mått jaget vekk ei dame flere ganger.
        For hun er inne hos mamma og snoker.. Det er ikke greit. Så man må passer på at de ikke har noe verdifullt på
        rommet.
        Smart med låst dør, når situasjon er slik for din mamma. Natta og klemmer herfra… <3

    3. Så vakre og idylliske bilder! får en ro bare av å se på dem – herlig! Tusen takk! 😘😘 kjedelig med byttelåning på sykehjemmet… litt stress….😪😪 god klem 💚

      1. Tusen takk, kost å gå der å kikke, men luktene river i nesa. Idyll hele året der.
        Her finner man fra og ro og mange gubber koser seg noen timer vekk hjemmefra med dugnad og sånn, og det gjør nok godt.
        Ja, sist jeg var der..var bilden av pappa borte vekk..Det var litt trist synes jeg.
        God klem..

      1. Så hyggelig å høre. Ja, det ble en fin kveld. Kosa meg rundt på øya…
        Nå natta her – klem fra meg og fin morgendag til deg <3

      1. Ikke sant…Deilig å gå alene og kjekt mad folk. Variasjon er jeg glad i. Tror det er lurt..
        Ja, de bytter og ordner og er skikkelige kleptomaner hele gjengen..
        Natta…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg