H for husmorpoeng

God ettermiddag.

Håper du har det fint. Helg hos meg nå. Helg fra jobben. Men ikke helg for hus og hjem. Jeg liker å vaske og rydde. Vet ikke hva det er, men får energi av det. Sikkert noe med hørselgreiene å gjøre. For jeg får ikke energi foran en tv eller oppe i en sofa med kaffe og kaker sammen med folk. Da blir jeg sliten etter 10 minutter. Kaffe og kakene er ikke oppe i sofaen asså…men dere skjønte poenget..

Jeg er IKKE asosial. Men er på jobb hver dag. Prater med folk der asså. Men det å fly beina av meg privat…der er jeg ikke. Kan møte folk ute på restaurant. Det går fint. Sitte og prate og kose seg noen timer. Men her hjemme er lissom frisonen min. Der liker jeg å pusle og kose meg med mitt. Og i dag litt rengjøring. Pleier å ta det på lørdag. Men greit noen ganger på fredag også.

Så da hiver jeg ut teppet under salongbordet. Snur rettsiden mot snøen og banker og lufter det litt. Lar det ligge ute en time. Så børster jeg vekk snøen og da er det som NYTT.  Teppene jeg har er kjempegamle. Håndknyttet. Kjøpt 3 slike en gang for 100 år siden. Nytter ikke slite ut. Blir bare finere og finere. Blir kanskje lei fargen innimellom, meeeeen jeg skifter ikke ut ting som er kvalitet.

Så da gir jeg 10 poeng til SOLLIV i dag….liker du å være husmor?

#husmor #husmorpoeng #blogg #helg #teppe #tepperisnøen

2 kommentarer
    1. Så bra da 😀 Jeg har ikke noe i mot en støvsugeslange i handa eller en mopp. Utrolig mange artige tanker som kan tenkes da 😀 Men da vil jeg helst være alene i huset 😀 Flinke du, nå kan du ta helg 🙂 Kos deg 🙂

      1. Ikke sant.. Det er jo bare koselig med den jobben. Går av seg selv.. Takk… Ja.. Nå snart Norge Rundt… Det er koselig program.. God helg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg