grønnspettene er tilbake

 

God kveld…Titt nøye så ser du meg i toppen!

 

På kveldsturen min i dag fikk jeg se Grønnspettene igjen. Jeg møtte dem første gang for en stund siden. Og da skrev jeg at de pleier å holde seg på en plass. Helt riktig, i dag så jeg dem igjen. Noen hundre meter fra stedet jeg så dem forrige gang. Se litt her: spennende fugl i skogen i dag 

 

(Innmari dårlige bilder) Men de er grønne og store og helt rødt hode! Fine altså…Og gul rygg når dem flyr…Jeg tror jeg elsker dem! Zoomet med mobilen opp i et høyt tre. Ikke av det enkle akkurat..

 

Se nøye – se etter rød topp!

 

 

 

Og her – dette lange nebbet! Elsker nok å hakke i gamle trær..masse godt sikkert…Nest største hakkespetten vi har, Flaggspetten blir nok en smågutt i forhold!

 

Jeg burde ha med kamera på tur innimellom…

16 kommentarer

Siste innlegg