Gåskolen del 7 – det mørkner

 

God ettermiddag her fra gåskolen! Vi er godt i gang dere. Del 7 kommer her. Det handler om mørket! Mørket er ikke farlig – det er bare mangel på dagslys. Skal jeg være helt ærlig så liker jeg best å gå i mørket. Du kan se ut som et takras eller blinkende lys om du vil. Det er rolig og fin flyt for tanker! Det er helt nydelig å gå litt tempo også hvis man vil. Veive litt ekstra med armene – få litt driv! Og ingen synes du ser rar ut. Og det er også rett og slett deilig å komme inn etter en slik gåtur i kveldinga. Fyre litt i ovnen. Tenne litt levende lys og noe varmt i koppen etterpå. Da siger fred og ro over meg i hvertfall! Og man trenger ikke dusje. Så svett blir jeg ikke! 🙂 Men blir du svett så kan du jo ta dusjen på kvelden og hoppe over morgendusjen. Da er du jo ren! 

 

Nå til poenget med del 7 av skolen. Rett og slett vi trenger refleks og litt blink blink på oss. For vi må bli sett! Her i Fredrikstad er det mørkt Kl. 19:00! 

 

Og jeg har stormet til byen og shoppet litt bonus til dere. Giweaways. Tenkte at 3 av mine følgere får en liten pakke i posten: 1. Du må ha blogg 2. Du må kommentere her inne på Gåskolen 7 og/eller 8 (del 8 kommer neste uke). 3. Jeg vil titte litt rundt omkring for å følge med hva dere driver med. Ligger du på sofaen hele uka blir det ingen premie! Oppfattet! 🙂 Gåskolen 6 finner du HER Du har 1 uke og 1 dag på deg. Fredag 18. -ut dagen setter jeg stopp :)for denne konkurransen. Så bare heng med og fortsett å gå og fortsett å gjøre leksene dine! <3 Da blir det bra vettu!

 

Vi gåes! 🙂

 

edf_vivid

 

 

6 kommentarer
    1. Så sant så sant, refleks eller blink, blink er påkrevd på denne årstida 😊 Jeg må forte meg å komme meg ut på tur før fristen for premie går ut😁
      Det er et bra opplegg du har startet😗

    2. hi hi ,du er streng du :=)refleks er jeg flink å ha på alle mine jakker,har faktisk kjøpt en sånn som blinker,kanskje jeg skal putte den i lommen :=) men jeg er ikke ute her hjemme nå i mørka,det er jakt og ute er det mange jegere,dei må få fred :=)
      Vi har en nabo her fra Asker,fritidsbolig,hun har vært her noen uker nå,men i morgen reiser hun,så jeg tok med strikketøy og gikk over til henne,må være litt sosial når naboen blir borte til påske :=) så etter middag kjørte vi til butikken,trengte bensin,så medan mannen fylte spaserte jeg fra bensinstasjonen til butikken,og det blir noen runder med gåing når en leter etter varene en vil ha,iallefall når butikken blir ombygd og alle varer er flyttet på,så sofaen har jeg ikke ligget i i dag nei :=)

      1. Hehe, strenge Solliv 🙂 fint med blink på jakker og vesker. Greit å ha på denne tiden. Selv om man går på dagtid utover så er det litt sånn tussmørkt mange dager. Og venter man på bussen og går i en by. Så er det viktig å synes der også. Spesielt når man krysser en vei eller gate. Jeg kjører jo bil selv og det er mange mørkkledde der ute altså. Skjønner jo at du ikke traver i skogen i mørket, med jakt og jegere. Nei, da får du kose deg med strikk og hygge inne 🙂 Her jeg bor er det kjekt å gå på kvelden. Mange stier, men jeg går ikke midt inne i skogen på kvelden. Det må være vei og sti. Bra du har vært i aktivitet. Jeg også går fra sted til sted. noen skritt her og der blir mange. Ha en fin kveld da <3 Kos deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg