Gåskolen del 6 – lørdagen er den nye søndagen

 

God morgen flotte folk! Jeg er i gang. Kaffe her hos Solliv. Jeg skal rydde litt og sette på en vaskemaskin.  Pleier også å begynne med å ta litt rengjøring. Den begynner jeg med rett etter kaffekoppene på lørdag. Får det unna. Rutine! Så har jeg hele dagen til disposisjon etter dette. 

 

Jeg vil du skal begynne å gå lørdagsturer. Det er det mange som ikke rekker. Det handler ikke om å rekke. Du skal gjøre det. Du skal gå hver dag. Mange skal shoppe med venninner på lørdag. Jeg gjør ikke det. By og lørdag hører sammen. Men hvorfor ikke legge inn en gåtur. Jeg gjør det ofte. Jeg bor ca. 4 kilometer fra byen. Så jeg tar rett og slett på joggeskoa og går til byen. Titter i butikker  og tar en kaffe alene. Går aldri med noen. Det er slitsomt for meg som hører dårlig. Nei, jeg traver avgårde og koser meg i byen og går hjem når jeg føler for det. Da er jo lørdagsturen i boks. To fluer i en smekk. Hvis jeg ikke har lyst til å gå til byen. Tar jeg en av rundene mine før byturen. Det er jo så deilig. Våkner og får masse energi. Runder har du lært om i gåskolen. Lage deg et par gode runder. Korte og litt lenger. Jeg trenger ikke gå den lengste løypa på lørdagen. For det blir jo skritt i byen også. Og sånn på kveldinga kan jeg ta en runde til i den korte løypa. Du legger bare ting naturlig inn i livet ditt og hva du har for planer! Det er ikke vanskelig. Det er meget lett 🙂

 

Det er en del andre gåere her inne på blogg. En av dem er Eva. Les bloggen hennes HER – hun har ME og ting er ikke lett bestandig. Men det å gå gjør noe med henne. Forteller hun i bloggen!  Eva er et nydelig menneske. Utvendig og innvendig. Jeg har møtt Eva på et bloggtreff i Oslo i 2018. 

 

Du kan se siste innlegg i gåskolen HER – del 5. Det handlet om bonus. 

 

Da vil jeg si go shopping…Gå så handleposene får fart …

 

Tekst: Solliv

Foto: Solliv – Bilde tatt i Astrup Fearnley Museet, 24. september 2019.

4 kommentarer
    1. Hei og hå! Ja det er kjempeviktig å gå 🙂 Enten om man går og shopper eller går en runde. Bevegelse er tingen <3 Ønsker deg en gå-glad lørdag, Solveig 😀

    2. Her følte jeg et strengt men vennlig og velfortjent blikk på meg 🙂 Her er det ingen vei forbi skjønner jeg 🙂 Vaska huset i går og et par maskiner med klær, og ferdig utvendig med ryddeinn sjauen. Så det blir nå litt gåing av det,,eller ? ,, blir det ikke ? Ha en vakker lørdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg