Gåskolen del 5 – bonus

God kveld! Nå er du sikkert flott i gang med gåinga di! Du skal gå mandag til søndag. 7 dager i uka. Det er jo så kjekt. Det enkle er ofte det beste. Trenger ikke ha klippekort på natur-parken. Ganske lett og ganske gratis. Vel, det koster litt utstyr da. Joggesko og en grei jakke. Men det er investering. Sko og klær trenger du uansett. Jeg prøver å dra dette lasset med dere. Jeg er jo gåer. Så jeg trenger ingen drahjelp. Jeg blogger om dette for DERE. Jeg ble superglad i dag da Utifriluft fremmet gåing. Topp altså, du kan lese innlegget hennes HER Det varmet et gåhjerte. Dama er rå på å gå. Les bloggen selv!

For som hun sier det er masse bra med det å gå. Jeg kaller det bonus: 5 minutter utendørs løfter humøret, gir bedre selvfølelse, øker forbrenningen, hjernen yter bedre, beskytter mot sykdommer, god helseeffekt og masse mer! En annen god grunn er jo at rumpemuskelen trenes! Det er også en skikkelig bonus! 🙂 Hvem vil vel ikke ha stram rumpe!

En annen frue som også glad i gå er Fruens Vilje, tror også hun liker denne gåskolen. Se bloggen hennes HER og for en bonus for denne dama. Nyyydelig natur. Det er også bra bonus synes jeg. Naturopplevelser, sjø og fjell eller tur i skog og mark. Du finner alltid noe. Trenger ikke lete så langt og lenge etter en park eller et grøntområde. Det er rundt deg. Du må bare ut den  DØRA du vet. Dette er del 5 i denne gåskolen. Del 4 finner du HER – med en hjemmelekse. Skrive ned. Håper du har blitt flink på det da. Notere disse turene dine. Det får med deg hodet og tankene. Du skal også være godt i gang med løypa di. Er den blitt litt kort, så tar du den 2 ganger pr. dag. Eller lager deg en løype til. Så du kan variere litt. En nybegynnerløype, pluss en litt lengre løype! Variasjon. Det er viktig greie med gåing!

 

Hjemmelekse: Du skal fremme gåing til andre mennesker – det er motiverende og hyggelig å snakke om. Det gir glede og energi. Vi trenger dette i denne årstiden vi er inne i nå!

 

Ha en riktig så fin kveld…Gå på!

 

Tekst: Solliv

Foto: Solliv i Astrup Fearnley Museet

10 kommentarer
    1. Jeg har jo som mål å gå flest mulig turer i 2019, og så langt er jeg oppe i 182. Men dessverre er turene ikke så mange nå for tiden. Vondt kne, som hindrer spesielt etter turen, er en av grunnene til de få turene mine. Pluss at helsa har krøllet det ordentlig til for meg i det siste. Og jeg savner det, turene.
      Så i stedet har jeg begynt å sette meg ut litt hver morgen. For da får jeg i alle fall en dose frisk luft i det minste 🙂 Og så går jeg turer når jeg kan, og helst ikke mindre enn 2 i uken.
      Turer er så godt for den mentale helsen, så kjempeviktig å komme seg ut og gå 🙂
      I dag har jeg vært på topptur. Kjenner det godt i kneet nå, men det verste er at energien er totalt oppbrukt. Så i dag sliter jeg ja. Men turen var kjekt, og en herlig utsikt. Vi hadde regn, vind, sol og regnbue på turen. Kan man ønske seg noe mer? 😉 🙂
      Godt du motiverer rundt om i det ganske land ♥

      1. Tusen takk, Prøver så godt jeg kan. Jeg brenner for det å gå. Få folk ut av stua og ut i naturen. Små turer, lengre turer. Være ute, det er så bra for mental helse. Du er flink, men er skadet. Det rår man ikke med. Pluss din sykdom stopper dette. Din sykdom blir jo mange ganger verre ved å presse kroppen. Klem og fin kveld til deg.

    2. du er god du,ikke bare lager du gåskole for å motivere oss andre,du skryter jo av oss også hi hi ,i morgen har jeg mange timer i bil,sånn ca 9-10 timer før vi er fremme,selve turen tar ca 6.5 timer men det er kjøringen,resten er stopp og små spaserturer,helt nødvendig når en kjører så langt

    3. Kjempekoselig innlegg, og du motiverer andre 🙂

      Selv går jeg tur de dagene jeg ikke trener, og i juli, august og september har jeg gått over 5 mil hver måned. Det er jeg kjempefornøyd med 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg