Gåskolen 12 – en time ekstra

 

God formiddag fra denne gåskolen. Håper du henger med. Går litt hver dag! Du trenger ikke gå 10 000 skritt hver dag. Det kommer etterhvert. For det er faktisk ganske langt. Hvis man bare måler når man er ute og går. Jeg har det på telefonen. Den teller skritt. Men jeg bruker jo bare den når jeg går. Her hjemme så ligger den på et bord i stua. Så det er ikke mengden skritt som er viktig. Det er at du går hver eneste dag året rundt. Har rutinen inne!

Døgnet i dag har 25 timer. Altså 1 time ekstra. Du trenger ikke gå en time mer i dag. Det er ikke slik denne skolen jobber. Skippertak….nei og nei….Det er så dårlig opplegg det. Det blir det aldri noe av! Kommer bare tilbake til gamle synder. Det er overhodet ikke bra. Denne skolen her jobber vi heller jevnt og trutt. Den ekstra timen du får i dag. Koser du deg heller med andre ting ting du liker. Se litt TV, strikke, lese en bok. Rett og slett bare nyte at denne søndagen er DIN. 

Så du skal ha gå-rutinen inne nå. Gå etter frokosten, før middagen, etter middagen. Når det passer å legge inn en gåtur. Det er så deilig…kjenne energien smyger seg inn i kropp og sjel…<3 Du skal tenke gåing. Du skal gå hver dag! Gåskolen er for deg 🙂 Jeg er en gåer og vil at du også skal bli det. Du vil aldri angre 🙂 Gåskolen 11 finner på den blå linken HER FINNER DU DEN 

Hjemmeleksen til neste gang er å fortsette å se våre fugler. Du fikk litt liten tid i gåskolen 11. De siste dagene har jeg sett mange kjøttmeis og blåmeis. De er søte altså 🙂 Da sier jeg bare UT OG GÅ.

 

DU SKAL BLI EN GÅER SOM SOLLIV

 

Foto: Bilde av et fugleblad jeg har her hjemme.

Tekst: Solliv

10 kommentarer
    1. Og ja – jeg har vært ute og gått idag også! Idag så jeg ravner og nøtteskrike…. og har 21000 skritt… det er i overkant, men så er det også lov å pakke seg inn i pledd og nyte resten av kvelden da! Er så enig med deg – gåing må bli en rutine! Skippertak fungerer overhode ikke…. klem <3

      1. Flink deg, viktig å gå hver eneste dag. Aldri komme en unnskyldning…rutiner vet du…Da tenker man ikke over det til slutt. Hodet må drilles helt til turen går helt av seg selv 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg