Frimarkedet i Gamlebyen

 

Dette skjer hver lørdag frem til høsten!

 

Når våren kommer – da starter frimarkedet på lørdagen igjen. Altså folk leier seg en plass på torget og selger: leker, smykker, strikk, gamle ting, nye ting,  plater, krydder, ja – alt mellom himmel og jord…Egentlig ganske mye folk i Gamlebyen i dag og masse folk innendørs på cafeer..

 

 

Utrolig masse fine leker å få kjøpt..hadde jeg hatt barnebarn hadde jeg kjøpt et lass! 🥰

 

 

Sånt torv elsker jeg! Det er liv…..

 

 

Mens jeg ventet på ferja før jeg dro til Gamlebyen ble jeg møtt med et hav av tulipaner 💛❤️

 

 

Surt og kaldt i Gamlebyen så jeg orket ikke sitte ute..Men altfor mye støy innendørs, så dro til Fredrikstad og fant et deilig sted i bydelen Cicignon. Og det fine navnet Cafe Cicignon..Ingen kjede, bare et koselig sted. Det er slike steder jeg faller for!

 

Tidligere skrevet her: Cafe Cicignon

 

22 kommentarer
      1. Takk, ja helt supert dette. Elsker slike marker jeg.
        I går var dt utrolig kaldt, kunne ikke sitte ute..Inne har ikke jeg sjans til, på
        grunn av all akustikken og mine hørselproblemer. Da blir jeg syk dagene etterpå..

      1. Takk er fint, du som er politiker burde jo sette dette på agenda og jobbe med dette i Hønefoss.
        Torghandel som dette hver lørdag.

        1. Jim fra AUF har fått til julemarked i desember. Og det er satt ned et eget aksjeselskap som skal arbeide med å få mer aktiviteter til byen. Sånn som Bondens marked og street-food. Jeg skal tipse de folka.

          1. Høres ut som en god plan. Slike marked trekker jo folk til byene og penger i kassa..
            Så jo bare i Gamlebyen i går, spisestedene var smekkfulle av folk..liv og røre..
            ..
            Og sikkert en del som vil dra innom byen på vei til til eller fra hytta.

    1. Veldig glad i brukt- og loppemarkeder, så skulle ønske det hadde vært slikt her også. Vi har endel bruktbutikker hvor folk kan levere inn ting som selges, – overskuddet går da til et godt formål. Nydelige tulipaner!🌷 De har begynt å våkne til liv her også, men det går sakte og noen ligger under snøen. Ha en fin søndag! ☀️

      1. Dette markedet er koselig og som sagt mange nye ting også. Masse strikkede plagg. Fine.
        Flotte smykker som folk har lagd hjemme. Masse fint. Og alle de fine lekene da..Nostalgi for meg.
        Håper snart snøen forsvinner hos dere, selv om det er ventet mer..Men det må vel være siste rest av vinter.
        Tulipaner er veldig vakkert..
        Kos deg masse med kvelden og nyt siste dagen i april 🥰 Jeg har akkurat heklet ferdig en stjerneduk, skal stryke den nå.

    2. Jeg elsker sånne markeder, og klarer alltid å finne noe å kjøpe. Likte godt den standen som var helt rosa 😍 Den 26 mai starter Oslo Middelalderfestival på Akershus festning, og jeg har tenkt meg dit. Har vært der et par ganger før, og jeg kan varmt anbefale et besøk. Ha en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Høres koselig ut med det på Akershus festning. Jeg vet ikke om jeg får dratt innover da, men
        hvis du er der så håper jeg du lager innlegg og viser bilder. Topp altså..Høres så fint ut det markedet.
        Nyt kvelden og klem fra meg 🥰

    3. Sånne markeder er moro! Jeg hadde da sikkert handla leker vil jeg tro, hihi……! Lillegutt må skjemmes bort om jeg får muligheten! Lekre tulipaner også! Skjønner godt at du tok maten på et roligere sted! Klemmer kommer fykende … <3

      1. Veldig koselig å titte på slike markeder ja. Masse nostalgi på disse lekene. Postman pat og alt vet du..
        Ja, her kunne du handlet. Moro.
        Jeg orker ikke sånt mas innom hus, det går på helsa løs..Sitter nesten alltid ute, men må alltid
        sjekke om jeg skule tar kaffen inne. Det gikk bra på Cicignon, var ikke så masete der..
        Men i Gamlebyen surret det med folk på alle stedene. Tulipaner er bare så nydelig..God klem..

      1. Gamlebyen og frimarkedet er veldig koselig…
        Ja, blir nok stress vettu…og det er jo mange slitsomme timer å stå der også..

        Jeg titter rundt – det liker jeg best. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg